Αυτή θα ήταν σήμερα η εικόνα της 1821, εάν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα ανάπλασης
Αυτή θα ήταν σήμερα η εικόνα της 1821, εάν είχαν ολοκληρωθεί τα έργα ανάπλασης

Με απίστευτη διαχειριστική ελαφρότητα εξελίσσεται το επίμαχο θέμα του επικείμενου αποκλεισμού της οδού 1821, για την υπογειοποίηση των δικτύων της ΔΕΗ. Όπως είναι γνωστό, ενώ ανακοινώθηκε μέσα και από επίσημες δηλώσεις του αρμόδιου αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων ότι κλείνει τη Δευτέρα ο δρόμος, στην πράξη εξακολουθεί να παραμένει ανοικτός, προκαλώντας την απόλυτη σύγχυση στην τοπική κοινωνία για το τι τελικά θα γίνει και πότε.

Όμως εδώ το ενδιαφέρον της υπόθεσης δεν είναι ότι η Λότζια βιάστηκε απλώς να ανακοινώσει την εκκίνηση των έργων υπογειοποίησης πριν να εξασφαλίσει την αναγκαία έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, διότι προκύπτει από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ότι δεν έχει ακόμα κατατεθεί ο πλήρης φάκελος, με το σύνολο των αναγκαίων εγγράφων που ο νόμος ορίζει, ώστε στη συνέχεια να δοθεί η περίφημη κυκλοφοριακή έγκριση του αποκλεισμού της οδού 1821 ώστε να προχωρήσουν τα έργα υπογειοποίησης.

Για την ακρίβεια το όλο θέμα που έσκασε τώρα, έχει «ουρά» στους προηγούμενους μήνες, όταν η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου έστειλε στην Αποκεντρωμένη τον φάκελο της έγκρισης του κυκλοφοριακού αποκλεισμού της οδού 1821 που αφού εξετάστηκε, ζητήθηκαν συμπληρωματικά έγγραφα καθώς κρίθηκε ότι δεν ήταν πλήρης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος όφειλε να καταθέσει νέο φάκελο με τα πλήρη στοιχεία του έργου, τον οποίο όμως δεν φαίνεται να είχε παραλάβει μέχρι χθες η Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

Η όλη διαχείριση που έγινε από την πλευρά του Δήμου σε σχέση με το κλείσιμο της 1821,  έχει προκαλέσει σύγχυση αφενός στους δημότες, οι οποίοι έχουν μπερδευτεί για το πώς θα προσεγγίζουν το κέντρο της πόλης και αφετέρου αγωνία στους καταστηματάρχες της περιοχή, για το πώς θα εξελιχθεί όχι μόνο η πορεία της υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ, αλλά και συνολικότερα του έργου που ακροβατεί σε μια ισορροπία τρόμου.

Όπως είναι γνωστό, ο αρχικός ανάδοχος του έργου, που είναι με το ένα πόδι έξω από το εργοτάξιο, έχει προσφύγει δικαστικά για να αναχαιτίσει την έκπτωσή του. Μέχρι το δικαστήριο να κρίνει την έκβαση της δίκης κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το πως θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μεγαλύτερο εργοτάξιο που εξελίσσεται στην καρδιά της πόλης.

Όμως εδώ το πρόβλημα που ανακύπτει είναι βαθύτερο και σοβαρότερο, καθώς προκύπτει έλλειμα ενημέρωσης της κοινής γνώμης όχι μόνο σε σχέση με το πώς θα διαχειριστεί η δημοτική Αρχή τα επόμενα βήματα του έργου, αλλά και το πότε επιτέλους θα δοθεί μια πειστική εξήγηση σχέση με το πώς φτάσαμε εδώ.

Το εμβληματικό έργο της ανάπλασης της ενός πλέγματος δρόμων στην καρδιά της πόλης, που ξεκίνησε τόσο αισιόδοξα στην εκπνοή του 2017, έχει τιναχθεί στον αέρα και κανείς δεν έχει απαντήσει στο βασικότερο ερώτημα: Γιατί; Όπως είναι γνωστό, η πλευρά της Λότζια ποτέ δεν έχει μπει στη διαδικασία να δώσει μια  εμπεριστατωμένη απάντηση σε σχέση με το τι δεν πήγε καλά με το έργο.

Τι είναι αυτό που τορπίλισε την πορεία υλοποίησής του και τελικά γιατί δεν ολοκληρώθηκε στο σύνολό του παρά μόνο ένα τμήμα του; Να εξηγήσει δηλαδή στον πολίτη -που πληρώνει από την τσέπη του τα έργα που υλοποιούνται-  τους λόγους που ανατράπηκε ο σχεδιασμός κατασκευής του έργου και ποιος ή ποιοι τελικά ευθύνονται για την εξέλιξη αυτή.

 

Με ανακολουθίες, σοβαρός σχεδιασμός για τα έργα της πόλης δεν γίνεται

Π. Ινιωτάκης

Το όλο θέμα που έχει ανακύψει με τη διαχείριση της αντιδημαρχίας Τεχνικών Έργων σε σχέση με τον αποκλεισμό της οδού 1821 προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του επικεφαλής της παράταξης «Συν-Πράξη Δημοτών Ηρακλείου» κ. Π. Ινιωτάκη, ο οποίος με ανακοίνωσή του ξεκαθαρίζει ότι «με ανακολουθίες σοβαρός σχεδιασμός για τα έργα της πόλης δεν γίνεται».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, «ένα από τα σημαντικότερα έργα στην καρδιά της πόλης, που εκτελείται ήδη με καθυστέρηση, είναι αυτό της ανάπλασης της Δικαιοσύνης -Ίδης –Λ. Καλοκαιρινού -1821 και μικρής Έβανς, καθώς η τουριστική περίοδος «καλά κρατεί».

Ο ελλιπής προγραμματισμός της δημοτικής Αρχής και η εμμονή της ότι το έργο μπορεί να υλοποιηθεί -τόσο ποιοτικά όσο και χρονικά – με βάση την υπογραφείσα σύμβαση, παρά το γεγονός ότι πληθαίνουν οι φωνές που μιλούν περί αστοχίας του έργου, φέρουν την πλήρη ευθύνη  για ό,τι συμβεί από τώρα και στο εξής σε σχέση με τον χρόνο αποπεράτωσης αλλά και την πλήρη εφαρμογή της μελέτης του (έργου).

Κι ενώ θα περίμενε κανείς η δημοτική Αρχή να υποχωρήσει και να ανασχεδιάσει το project, συνεχίζει με την ίδια νοοτροπία να ανακοινώνει και στη συνέχεια να αναζητά αιτίες για τις εμπλοκές που προκύπτουν λόγω των αναποτελεσματικών χειρισμών της.

Έτσι, για μια ακόμα φορά, ενώ με κάθε επίσημο τρόπο ανακοίνωσαν ότι από περασμένη Δευτέρα (16/09/2019) θα ξεκινούσαν οι εργασίες για την υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ στην οδό 1821, έχει φτάσει Τετάρτη και αναζητούμε ξανά τους αίτιους για τη νέα αυτή εμπλοκή.

Τα ερωτήματα  που γεννώνται σε κάθε καλοπροαίρετο πολίτη που θέλει  να προχωρήσει το έργο είναι:

  1. Μπορεί, με αυτές τις ανακολουθίες και με αυτό τον πρόχειρο σχεδιασμό, να προχωρήσει το εν λόγω έργο, όπως και όλα τα άλλα μεγάλα έργα που τόσο έχει ανάγκη η πόλη;
  2. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη έναντι των επαγγελματιών, των εμπόρων, της επιχειρηματικής κοινότητας και των κατοίκων του ιστορικού κέντρου για την ταλαιπωρία και τις μεγάλες καθυστερήσεις που είναι πλέον γεγονός, με ό,τι αυτό συνεπάγεται;

Εμείς, απ’ την πρώτη στιγμή όπως δηλώσαμε, θα παρακολουθούμε το εν λόγω έργο αλλά και όλα τα έργα της πόλης, με μόνο γνώμονα το συμφέρον των πολιτών και της κοινωνίας.  Ελπίζουμε και η δημοτική Αρχή να καταλάβει ότι τα έργα δεν ολοκληρώνονται μόνο με όρους δημοσιότητας και επικοινωνίας…».