Μετά το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να ξεμπλοκάρει το έργο Γούρνες – Χερσόνησος, στο οποίο παρατηρούνται καθυστερήσεις μετά από ευρήματα, που ζήτησε να διερευνήσει η Αρχαιολογία σε σημείο μετά τη γέφυρα.
Υπενθυμίζεται ότι η εξέλιξη του έργου για την ολοκλήρωση τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα βρισκόταν σε πολύ καλό σημείο, ενώ αναμενόταν να έχει παραδοθεί ως τον Οκτώβριο. Νέες εξελίξεις όμως και ευρήματα που οριοθετούνται σε πρανές μήκους εκατό μόλις μέτρων λίγο μετά τον δεύτερο κλάδο της γέφυρας, που ήδη βρίσκεται σε ποσοστό κατασκευής της τάξεως του 85 %, άλλαξαν τα σχέδια.
Αρχικά υπήρξαν σοβαρές επιφυλάξεις από τη διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης σε σχέση με την ομαλή έκβαση και ολοκλήρωση του έργου, καθώς, αν και υπήρξε μπλοκάρισμα των εργασιών στο σημείο, δεν υπήρξε αντίστοιχη ενημέρωση αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα που χρειάζονταν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Αρχαιολογίας.
Μετά και την επιτόπια αυτοψία που πραγματοποιήθηκε από την Αρχαιολογία την προηγούμενη εβδομάδα, δόθηκε η διαβεβαίωση ότι το αργότερο ως το τέλος του Σεπτεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των ανασκαφών κι ελέγχων των ευρημάτων. Η συγκεκριμένη εξέλιξη, τουλάχιστον με βάση τα όσα υποστηρίζουν στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, δεν θέτει σε κίνδυνο το έργο, αν και οι εξελίξεις αναπόφευκτα έχουν οικονομικές επιβαρύνσεις.
Μεταθέτει, παρ’ όλα αυτά τον χρόνο παράδοσης του έργου κι εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για έναν Οκτώβριο με ισχυρές βροχοπτώσεις και ακραία καιρικά φαινόμενα, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για το ποια θα είναι η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης του έργου.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και ο ίδιος ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχαν δεσμευθεί από το Ηράκλειο πως γενικότερα για τα μεγάλα έργα του νησιού, αλλά και ειδικότερα για τα έργα που αφορούν τον Βόρειο Οδικό Άξονα, θα υπάρχει προσωπική εποπτεία, με τον ίδιο τον υπουργό να δηλώνει πως θα εντατικοποιήσει τις επισκέψεις του στην Κρήτη.
Κάτι τέτοιο ασφαλώς δεν έχει υλοποιηθεί, τουλάχιστον για την περίοδο του καλοκαιριού, ενώ την ίδια στιγμή παραμένει ακόμα στον «αέρα» η εξαγγελία για τη δημιουργία ενός σύγχρονου Βόρειου Οδικού Άξονα από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο, με τρεις εργολαβίες.