Γκρίνια για τα… κουβούκλια ποδηλάτων

Γκρίνια και σκωπτικά σχόλια δίνουν και παίρνουν για τους κλειστούς χώρους στάθμευσης ποδηλάτων, οι οποίοι εκτός από αντιαισθητικοί αποδεικνύονται και μη λειτουργικοί από πολλούς που επιχειρούν να τους χρησιμοποιήσουν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να επιτελέσουν το ρόλο τους. Το γεγονός αυτό φαίνεται ότι έχει οδηγήσει τη Λότζια σε δεύτερες σκέψεις σε σχέση με τη χρήση τους και το αν τελικά θα πρέπει να επιμείνει σε αυτή τη διαχειριστική λύση ή να αναζητήσει μια εναλλακτική επιλογή.

Όπως είναι γνωστό, τα περίφημα μπλε κουβούκλια ήρθαν σαν απάντηση σε ένα «προαιώνιο» πρόβλημα του Ηρακλείου που αφορά στην εύρεση χώρων στάθμευσης των ποδηλάτων για τα οποία και το κέντρο της πόλης αλλά και ο περιφερειακός αστικός ιστός της είναι το λιγότερο αφιλόξενος. Έτσι, ενώ τίθενται μεγαλεπήβολοι σε σχέση με την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και άμβλυνσης του κυκλοφοριακού, στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στην ουσία τόσο η πρόσβαση όσο και η στάθμευση για τα ποδήλατα είναι εντελώς προβληματική είτε λόγω της απαράδεκτης κατάστασης του οδοστρώματος, είτε λόγω της έλλειψης χώρων στάθμευσής τους.

Στο πλαίσιο αυτό δρομολογήθηκε η εγκατάσταση κλειστών χώρων για στάθμευση ποδηλάτων, στην Πύλη Ιησού, στο πάρκο Καράβολα (στον ποδηλατόδρομο έναντι της οδού Εφόδου), στο πάρκο Γεωργιάδη (ανατολική είσοδος), στην Πλατεία Ελευθερίας (από την πλευρά της οδού Ανεμογιάννη), στην Πλατεία 18 Άγγλων, στο πάρκο Θεοτοκοπούλου (δυτική είσοδος), στην Πλατεία Αγίας Βαρβάρας (από την πλευρά της οδού Σμυριλίου), στο πάρκο Νικαίας (συμβολή των οδών Α. Παπανδρέου και Σμπώκου), στη Χανιώπορτα (έμπροσθεν σταδίου) και στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου (στον κυκλικό κόμβο).

Ωστόσο, τα κλειστά αυτά κουβούκλια εκτός από το γεγονός ότι χαρακτηρίζονται αντιαισθητικά ως προς την εικόνα τους και το γεγονός ότι καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο, στην πράξη αποδεικνύονται και μη χρηστικά από πολλούς οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη χρήση τους. Η γκρίνια αυτή φαίνεται ότι έχει γίνει αντιληπτή από τη δημοτική Αρχή, η οποία κάνει δεύτερες σκέψεις σε σχέση με τη χρήση τους, αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις.

Το όλο θέμα αναμένεται να εξεταστεί στο πλαίσιο της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης την οποία βάζει μπροστά ο Δήμος Ηρακλείου μετά την ψήφιση του προϋπολογισμού, προκειμένου να προχωρήσει στα αναγκαία έργα και παρεμβάσεις που θα πρέπει να προηγηθούν για την εφαρμογή της.