ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ Γιορτές και πεζόδρομοι... ζεσταίνουν την αγορά
The New York Times] ΡΟΝΙ ΚΑΡΙΝ ΡΑΜΠΙΝ / THE NEW YORK TIMES

Ημαζική κάθοδος του κόσμου στο κέντρο της πόλης τις τελευταίες μέρες φαίνεται ότι συνέβαλε στην αναθέρμανση της αγοράς, για την οποία οι έμποροι προσβλέπουν σε καλύτερες ημέρες, καθώς πλησιάζουμε προς τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Οι πολλαπλές κρίσεις των τελευταίων ετών και η πανδημία του covid που έπληξαν τις κοινωνικές επαφές και την  επικοινωνία φαίνεται ότι εξωθούν τους πολίτες να κερδίσουν το χαμένο έδαφος της κοινωνικότητας που στερήθηκαν. Στην κατεύθυνση αυτή είναι ξεκάθαρο ότι αλληλεπιδρά η νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στη ζώνη ανάπλασης του κέντρου της πόλης που ενθαρρύνει τον κόσμο να κατέβει στο κέντρο και να κάνει τη βόλτα του.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου προτρέπει τον κόσμο να κατέβει στο κέντρο και να επισκεφθεί τα καταστήματα για να καλύψει τις ανάγκες του και μάλιστα για να ενθαρρύνει την κάθοδο των πολιτών στο κέντρο σχεδιάζει να προχωρήσει στην οργάνωση εκδηλώσεων.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μανόλης Κουμαντάκης
Ο επικεφαλής της παράταξης

Ειδικότερα ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Μανόλης Κουμαντάκης με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι υπάρχει μια αναθέρμανση της αγοράς όχι τόσο έντονη, η οποία συνδέεται με το γεγονός ότι ο κόσμος κατέβηκε στο κέντρο για να παρακολουθήσει μια σειρά από εκδηλώσεις. «Εμείς προτρέπουμε τον κόσμο να κατέβει στο κέντρο και να κάνει τα ψώνια του εν όψει των εορτών για να καλύψει τις ανάγκες του».

Ο ίδιος εξηγεί ότι αυτό το οποίο καταγράφεται είναι ότι υπάρχει μια αναθέρμανση στα παιδικά ρούχα και εκτιμάται ότι τις επόμενες μέρες ο ρουχισμός και η υπόδηση θα κινηθούν περισσότερο.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από τις προσδοκίες που δημιουργεί η μαζική κάθοδος του κόσμου στο κέντρο, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τα δεδομένα που δείχνουν ένα  δύσκολο χειμώνα, με το ενεργειακό και τον πληθωρισμό να κρατούν σε χαμηλά επίπεδα τις προσδοκίες σε σχέση με τις δυνατότητες ανόδου της αγοραστικής κίνησης στην αγορά.

Στην κατεύθυνση αυτή αλληλεπιδρά και το δεδομένο ότι το κόστος ζωής στα είδη πρώτης ανάγκης έχει αυξηθεί σε δυσθεώρητα ύψη. Το  γεγονός αυτό έχει επιδράσει στις συνήθειες των καταναλωτών και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίζονται το διαθέσιμο εισόδημά τους, αφού, όπως είναι φυσικό, το πρόταγμα είναι η κάλυψη των διατροφικών τους αναγκών.