Τεράστια είναι τα προβλήματα που παρουζιάζονται στον κλάδο των υγρών καυσίμων, με τις συνθήκες να είναι πρωτοφανείς και τραγικές.
Με τις διεθνείς τιμές των υγρών καυσίμων να ανεβαίνουν και τις τιμές λιανικής να ακολουθούν μια διαρκή κούρσα ανόδου, επιχειρηματίες και καταναλωτές πασχίζουν να βρουν τη χρυσή τομή, σε ένα πρόβλημα το οποίο ξεπερνά τα στενά όρια της χώρας.
Το μοναδικό θετικό στοιχείο στην όλη υπόθεση, είναι ότι από τη λεγόμενη κρίση στην ενέργεια, ευνοήθηκε σχετικά η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, η οποία, τουλάχιστον στα μάτια των καταναλωτών, θεωρείται πλέον πολύ καλύτερη και οικονομικότερη λύση, σε σχέση με την χρήση θερμαντικών σωμάτων και κλιματιστικών που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια. Ακόμα όμως και αυτή η θετική εξέλιξη, δεν είναι τόσο θετική όσο θεωρείται, αφού έχει πολλές ακόμα παραμέτρους.
«Ακόμα και οι λεγόμενοι καλοί πελάτες που θα βάλουν 600 λίτρα ή έναν τόνο καύσιμο, θα το κάνουν σε τρία ή τέσσερα γεμίσματα, αφού δεν έχουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία τη δυνατότητα να πληρώσουν εφάπαξ 800, 1.000 ή και περισσότερα ευρώ» εξηγεί πρατηριούχος διευκρινίζοντας:
«Αν όμως τα 600 λίτρα μου σπάσουν σε τέσσερα δρομολόγια, πρακτικά έχω μπει μέσα. Όμως έτσι είναι οι συνθήκες και αυτές προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε».
Όπως αναφέρουν παράλληλα οι πρατηριούχοι, το μικτό κέρδος τους στην κατανάλωση των καυσίμων, έχει περιοριστεί δραστικά, όπως άλλωστε συμβαίνει σε ολόκληρη τη χώρα και δεν υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τα 6 λεπτά ανά λίτρο. Αν όμως ληφθούν υπόψη τα λειτουργικά έξοδα, τα κόστη συντήρησης και οι αμοιβές προσωπικού, γίνεται κατανοητό πως το καθαρό κέρδος ενός πρατηρίου, είναι σαφέστατα μικρότερο.
Την ίδια στιγμή, όσο δύσκολες είναι οι καταστάσεις για τους επιχειρηματίες, άλλο τόσο κι ακόμα δυσκολότερες είναι για τους καταναλωτές, οι οποίοι διαπιστώνουν πως για μια απλή μετάβαση στη δουλειά τους κι επιστροφή στο σπίτι, με το αυτοκίνητο, ενδεχομένως να χρειάζονται 5 ή και 10 ευρώ. Αν το να φθάσουν στη δουλειά τους μάλιστα περιλαμβάνει για οποιοδήποτε λόγο κίνηση ή μεγαλύτερες αποστάσεις, γίνεται κατανοητό πως τα κόστη εκτοξεύονται.
Και πώς να μην συμβαίνει αυτό άλλωστε όταν η μέση τιμή στην αμόλυβδη βενζίνη βρίσκεται στο 1,88 ευρώ ανά λίτρο, ενώ η χαμηλότερη τιμή που μπορούν να βρουν οι καταναλωτές στην αγορά, δεν βρίσκεται σε καμία περίπτωση κάτω από το 1,85 για τα μέλη του συνδέσμου.
«Θα θέλαμε να μπορούμε να πουλάμε φθηνότερα, όμως τα δεδομένα είναι τέτοια, που όχι μόνο κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, αλλά έχουν περιοριστεί και συμπιεστεί σημαντικά τα περιθώρια κερδών» αναφέρει με δηλώσεις του ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρατηριούχων Λυκούργος Σαμόλης για να προσθέσει:
«Για την αποκατάσταση της αλήθειας, είναι σημαντικό να τονίσουμε πως η μέση τιμή πώλησης στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου για την απλή αμόλυβδη βρίσκεται στα 1.88 ευρώ / λίτρο με την κατώτατη τιμή πώλησης απλής αμόλυβδης να βρίσκεται περίπου στο 1.85 ευρώ / λίτρο. Ευχόμαστε να ομαλοποιηθεί σύντομα η κατάσταση ή τουλάχιστον η κυβέρνηση να ανταποκριθεί στο πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας μας για μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης».