Χρειάστηκε να ρίξει… βόμβα μεγατόνων πριν από δύο ημέρες ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης αναφορικά με το δρόμο Ηράκλειο – Μεσσαρά για να έρθουν κάποιες σχετικές διευκρινίσεις.
Οι διευκρινίσεις βέβαια, ούτε παρουσιάζουν σαφές χρονοδιάγραμμα, ούτε όμως και περιγράφουν μια πολλή διαφορετική κατάσταση σε σχέση με αυτή που παρουσίασε ο γενικός διευθυντής. Το νεότερο στοιχείο που έρχεται να προστεθεί στην εξίσωση, είναι πως ο δρόμος θα «παραδοθεί 4 ημέρες μετά». Τι σημαίνει αυτό; Όπως εξήγησε ο Διευθυντής του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αγαπάκης, αυτό πρακτικά σημαίνει πως μόλις δοθεί η απαραίτητη έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ο δρόμος θα μπορέσει να παραδοθεί τέσσερις ημέρες μετά.
Με βάση μάλιστα τις διευκρινίσεις του κ. Αγαπάκη, οι εργασίες που ήδη εκτελούνται στο δρόμο Ηράκλειο – Μεσσαρά, δεν χρειάζονται την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αφού ήδη υπάρχει μια παλιά ενεργή σύμβαση.
Με βάση τις δηλώσεις του κ. Αγαπάκη πάντως, τα προβλήματα στην παράδοση του έργου, δεν σχετίζονται σε καμία περίπτωση με τεχνικές αστοχίες ή καθυστερήσεις, αλλά στην ουσία είναι απλά και μόνο … γραφειοκρατικά.
Γιατί σύμφωνα με τον Διευθυντή, η κατεπείγουσα παρέμβαση με τη νέα σύμβαση που θα αντιμετώπιζε όλα τα προβλήματα, απεστάλη στο Ελεγκτικό Συνέδριο στις 27 Ιουλίου. Το Ελεγκτικό Συνέδριο ωστόσο ζήτησε συμπληρωματικά στοιχεία στις 22 Αυγούστου, τα οποία και εστάλησαν σε 23 νέους φακέλους επικαιροποιημένα στις 30 Αυγούστου. Η εκτίμηση της υπηρεσίας είναι πως μέχρι την επόμενη εβδομάδα, θα έχει δοθεί η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου … 4 ημέρες μετά να παραδοθεί ο δρόμος.
Παρ’ όλα αυτά, οι συγκεκριμένες δηλώσεις και διευκρινίσεις γεννούν μια σειρά από ερωτηματικά σε σχέση με την εξέλιξη της διαδικασίας. Κατ’ αρχάς ο δρόμος πέφτει στις 8 Μαρτίου. Από τον Μάρτιο μέχρι και τις 27 Ιουλίου, υπάρχει ένα κενό … 4 μηνών, ενώ ήδη έχουν δοθεί δεσμεύσεις από το Υπουργείο και όλους τους συναρμόδιους για παράδοση του δρόμου στις 25 Αυγούστου. Αφού αποστέλλεται ένας «τελικός» υποτίθεται φάκελος στις 27 Ιουλίου προς το Ελεγκτικό Συνέδριο, ζητούνται 23 … συμπληρωματικοί φάκελοι, που αποστέλλονται έναν μήνα μετά στις 30 Αυγούστου!
Κι ενώ όλοι γνωρίζουν τις διαδικασίες και του τι συμβαίνει, ούτε ένας δεν δηλώνει επίσημα πως υπάρχει μια τόσο μεγάλη καθυστέρηση για πολύ συγκεκριμένο λόγο. Ούτε και δίνεται ένα χρονοδιάγραμμα, αλλά ούτε και παρουσιάζονται όλα τα προβλήματα που έχουν στην «ταχύτητα» διεκπεραίωσης οι υπηρεσίες.
Κι όλα αυτά, για τα οποία ακόμα δεν έχει αναζητηθεί καμία επίσημη ευθύνη διοικητική ή πολιτική, δεν απασχολούν κανένα κι ασφαλώς δεν δίνουν συνολική λύση στο πρόβλημα.
Διότι ακόμα κι αν παραδοθεί προς χρήση ο δρόμος, έξι μήνες μετά την πρώτη κατολίσθηση, δεν θα έχουν λυθεί ακόμα τα προβλήματα του Απομαρμά, ούτε και τα προβλήματα φωτισμού των τούνελ, τα οποία παραμένουν «τυφλά» μετά από το «πλιάτσικο» στον εξοπλισμό λίγες ημέρες μετά το κλείσιμο του δρόμου. Οι αρμόδιες υπηρεσίες διαβεβαιώνουν όμως, πως ούτε το ένα ζήτημα ούτε το άλλο είναι ικανά να δημιουργήσουν προς το παρόν πρόβλημα στην παράδοση του δρόμου, η οποία όμως ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί.
Το πιο παράδοξο όλων όμως, είναι πως ενώ οι δικαιολογίες ή έστω οι αιτιολογημένες απαντήσεις των συναρμόδιων υπηρεσιών, δεν μπορούν να εξηγηθούν με την απλή λογική ενός μέσου ανθρώπου, δεν έχει υπάρξει το παραμικρό πολιτικό ενδιαφέρον ούτε και η παραμικρή πολιτική παρέμβαση για τη «διχοτόμηση» μιας ολόκληρης Περιφερειακής Ενότητας. Εκτός και αν ισχύουν τα όσα δεικτικά καυτηρίασε ο γενικός διευθυντής του Υπουργείου Υποδομών, περί διαχρονικών και συνολικών ευθυνών, οπότε οι περαιτέρω εξηγήσεις περιττεύουν.