Καμπάνια στην Ευρώπη για την προσέλκυση συνταξιούχων τον χειμώνα και στην Κρήτη αρχίζει τις επόμενες ημέρες το Υπουργείο Τουρισμού, αλλά από ό,τι φαίνεται λογαριάζει χωρίς… τους ξενοδόχους. Όπως λένε, δεν έχει γίνει σχεδιασμός και σωστή προετοιμασία και το εγχείρημα, τουλάχιστον για φέτος, δεν θα πετύχει.
«Θέλεις να αισθανθείς 20 ξανά;». Η αφίσα που δείχνει ένα ηλικιωμένο ζευγάρι να απολαμβάνει το κρασί του πάνω σε ένα ιστιοπλοϊκό, υπόσχεται ζεστές θερμοκρασίες έως και 20 βαθμούς Κελσίου τον χειμώνα στην Ελλάδα και στοχεύει στην προσέλκυση συνταξιούχων τουριστών.
Οι αφίσες αυτές από την επόμενη εβδομάδα θα εμφανιστούν στο Λονδίνο και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες σύμφωνα με τον Observer και είναι μέρος μίας καμπάνιας ύψους 20 εκατ. ευρώ.
«Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές 12 μήνες τον χρόνο, αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι φίλοι μας στη Βόρεια Ευρώπη. Πρέπει να έρθουν εδώ για τον χειμώνα», λέει ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, στη βρετανική εφημερίδα, που αναφέρει ότι οι επιλογές είναι αναγκαστικά περιορισμένες, καθώς θα προωθηθούν προορισμοί με καλά νοσοκομεία και ιατρική περίθαλψη.
Στη λίστα, εκτός από την Κρήτη βρίσκονται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, η Κως. «Θα υπάρχουν απευθείας πτήσεις και ξενοδοχεία και εστιατόρια που είναι προετοιμασμένα να μείνουν ανοιχτά», αναφέρει ο Έλληνας υπουργός στον Observer και προσθέτει: «Αυτό που λέμε, είναι πως ίσως να είναι λιγότερο δαπανηρό να κλείσετε τη θέρμανση στο σπίτι σας και να έρθετε εδώ. Είναι τόσο απλό».
«Θέλουμε να συμμετέχουμε στην προσπάθεια να φιλοξενήσουμε Βορειοευρωπαίους τον χειμώνα στην Κρήτη, εφόσον το εγχείρημα αποτελεί εθνική στρατηγική και όχι επικοινωνιακό πυροτέχνημα».
Αυτή ήταν εξ αρχής η απάντηση ξενοδόχων και πρακτόρων στον υπουργό Τουρισμού, ζητώντας συγκεκριμένα πράγματα και επισημαίνοντας ότι οι καλές προθέσεις δεν αρκούν.
Μεταξύ άλλων ζητούν σημαντική μείωση ΦΠΑ και μηδενικά δημοτικά τέλη, επιδότηση ενεργειακού κόστους, που με τις σημερινές τιμές καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία των μονάδων, επιδότηση εργασίας, αντί επιδότηση ανεργίας.
«Μέχρι τώρα, δεν έχουμε πάρει εγγυήσεις, για τίποτα», λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης υπογραμμίζοντας ότι χωρίς κίνητρα τα ξενοδοχεία δεν πρόκειται να ανοίξουν τους χειμερινούς μήνες.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη Γιώργο Πλιάκα, τον χειμώνα δεν προστίθενται, τουλάχιστον με βάση τα σημερινά δεδομένα, νέες πτήσεις στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης».
«Φέτος δεν γίνεται τίποτα»
“Μην περιμένουμε τίποτε για φέτος, καλή η έναρξη της προσπάθειας από το Υπουργείο Τουρισμού, αλλά χρειαζόμαστε υποστήριξη και κίνητρα από το κράτος και δεν βλέπουμε να υπάρχει. Πώς θα αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνισμό”.
Αυτό είπε στην “Π” ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτορείων Κρήτης Μιχάλης Βλατάκης, σημειώνοντας: “Επέκταση της σεζόν το 2022 δεν πρόκειται να υπάρξει”.
Δήμαρχος Χανίων: Μας ζητούν πληροφορίες από το εξωτερικό
“Θεωρώ ότι θα υπάρξει ένας αριθμός τουριστών που θα έρθει τον χειμώνα στα Χανιά, διότι υπάρχει ενδιαφέρον και δεχόμαστε τηλεφωνήματα για πληροφορίες από το εξωτερικό, αλλά δεν υπάρχει κάτι οργανωμένο”.
Αυτό είπε στην “Π” ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημαντηράκης, τονίζοντας ότι πολλά καταλύματα και airbnb θα είναι ανοικτά, όπως και εστιατόρια και το σύνολο της αγοράς.
“Τα Χανιά είναι ανοικτά και περιμένουν όποιον θέλει να τα επισκεφθεί. Θεωρώ ότι οι Ευρωπαίοι θα ξοδέψουν λιγότερα χρήματα εδώ απ’ ότι στην πατρίδα τους” είπε ο δήμαρχος.
Αντιδήμαρχος Ρεθύμνου:
“Δύσκολα να πετύχει φέτος”
Η αντιδήμαρχος Ρεθύμνου κ. Πέπη Μπιρλιράκη από την πλευρά της ανέφερε ότι κίνητρα για τους ξενοδόχους δεν έχουν ανακοινωθεί, ωστόσο χωρίς τα airbnb στο Ρέθυμνο θα υπάρχουν διαθέσιμες 2.500 ξενοδοχειακές κλίνες.
“Υπάρχει η δυνατότητα να φιλοξενηθούν αρκετοί ξένοι τους χειμερινούς μήνες. Οργανώνουμε διάφορες εκδηλώσεις αλλά από εκεί και πέρα δεν γνωρίζω να υπάρχει κάτι οργανωμένο για την προσέλκυση τουριστών” σημείωσε.
Να σημειωθεί πάντως ότι η ανταποκρίτρια του Observer στην Αθήνα επισημαίνει την «απρόσμενα» δυνατή τουριστική χρονιά φέτος για την Ελλάδα, με έσοδα και αφίξεις να αναμένεται να υπερβούν τα αντίστοιχα ρεκόρ του 2019, με τα 33,1 εκατομμύρια επισκέπτες και τα άνω των 18 δισεκατομμυρίων ευρώ έσοδα.
Η εφημερίδα σχολιάζει ότι είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα επιχειρεί συντονισμένα να παρουσιαστεί ως χειμερινός προορισμός, ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα της Ισπανίας.
Πέρα από συνταξιούχους, η εκστρατεία απευθύνεται επίσης στους λεγόμενους ψηφιακούς νομάδες και σε γονείς με παιδιά προσχολικής ηλικίας.