Για πρώτη φορά Γυμνάσιο στη Γαύδο

Το Γυμνάσιο στη Γαύδο θα ξαναλειτουργήσει ύστερα από πολλά χρόνια, μέσω μίας νέας μορφής, της αυτόνομης τάξης, που παρουσίασε πριν από λίγους μήνες το υπουργείο Παιδείας.

Με συνολικά τέσσερα παιδιά, το νησί διαθέτει μόνο Δημοτικό και παρά τα επίμονα αιτήματα γονέων για τη λειτουργία και Γυμνασίου, η δευτεροβάθμια βαθμίδα δεν λειτούργησε ποτέ τα τελευταία χρόνια.

Χαρακτηριστικό είναι το πλήθος δημοσιευμάτων του patris.gr, ενώ ενδεικτική ήταν και η επιστολή της Διεθνούς Ελληνικής Ομοσπονδίας, τον Αύγουστο του 2022 με επιστολή προς τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας ώστε να βρεθεί λύση για το ζήτημα.

Η πιο πρόσφατη αντίδραση είχε έρθει μέσα στο καλοκαίρι του 2024 από κάτοικο της περιοχής, η οποία εξέφραζε τη δυσφορία όλων των κατοίκων για τις υποσχέσεις που έχουν δοθεί χωρίς αντίκρισμα.

Σε κάθε περίπτωση,  στις 11 Σεπτεμβρίου, το κουδούνι θα χτυπήσει ξανά για τους δύο μαθητές-αδέρφια που φοιτούν στην Γ’ Γυμνασίου και για πρώτη φορά θα ζήσουν την εμπειρία της σχολικής τάξης στο Γυμνάσιο. Στις δύο προηγούμενες τάξεις τα παιδιά έκαναν μόνο τηλεκπαίδευση και πήγαιναν στο Γυμνάσιο Παλαιοχώρας στην Κρήτη μόνο για να δώσουν εξετάσεις.

«Απ’ όταν τα παιδιά ήταν ήδη στην ΣΤ’ Δημοτικού είχαμε κάνει προσπάθειες να ανοίξει το Γυμνάσιο. Πέφταμε όμως σε τοίχο. Απευθυνθήκαμε στο υπουργείο Παιδείας, έγινε από τρία διαφορετικά κόμματα ερώτηση στη Βουλή, εκφράσαμε σε όλους τους αρμόδιους φορείς ότι η επιθυμία μας ήταν να μείνουμε ως οικογένεια ενωμένη στο νησί. Και ίσως να πείθαμε κι άλλες οικογένειες αν έβλεπαν ότι το αίτημά μας ικανοποιείται, να έμεναν μόνιμα στο νησί», εξηγεί στον «Ελεύθερο Τύπο» η κ. Εφη Γεωργακά, μητέρα των δύο παιδιών που θα φοιτήσουν φέτος στην πρώτη αυτόνομη τάξη που θα λειτουργήσει στη Γαύδο.

Η ίδια στο παρελθόν έχει προσπαθήσει να κάνει γνωστή την ιστορία της, να επιδιώξει και να πετύχει συναντήσεις με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη αλλά και τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης Στέφανο Κασσελάκη, ώστε να φέρει την Πολιτεία προ των ευθυνών της.

«Μας έλεγαν όλοι γύρω μας να πάμε στην Κρήτη, ότι το νησί δεν είναι μέρος να μεγαλώνεις παιδιά. Ο σύζυγος είναι κτηνοτρόφος, δεν μπορούσε να φύγει. Θα αναγκαζόμασταν να χωριστούμε», συνεχίζει, περιγράφοντας παράλληλα την περιπέτειά της για να καταφέρει τα παιδιά της να μείνουν στο νησί.

Κατάφερε ύστερα από πολλή προσπάθεια και ύστερα από μία χαμένη προθεσμία για την ίδρυση Γυμνασίου -καθώς, όπως υποστηρίζει, Δήμος και αρμόδιοι φορείς χάθηκαν κάπου στη μετάφραση- τα παιδιά της να παραμείνουν στο νησί, να μη μετράνε οι απουσίες τους, να διαβάζουν μόνα τους και να πηγαίνουν να δίνουν εξετάσεις απέναντι στην Κρήτη τα καλοκαίρια.

«Ετσι πέρασαν η Α’ και η Β’ Γυμνασίου και τα παιδιά διάβαζαν μόνα τους χωρίς καμία υποστήριξη από την Πολιτεία. Κάποιοι ιδιώτες εκπαιδευτικοί θέλησαν να βοηθήσουν κάνοντάς τους εξ αποστάσεως μαθήματα. Ετσι βγήκαν οι δύο χρονιές του Γυμνασίου», εξηγεί.

Η λειτουργία της πρώτης αυτόνομης τάξης θα της χαρίσει για ένα χρόνο τη διασφάλιση ότι τα παιδιά της θα παρακολουθήσουν κανονικά το σχολείο τους, όπως τα περισσότερα παιδιά στη χώρα.

Η μετάβασή τους στο Λύκειο τον Σεπτέμβριο του 2025 είναι ένα ακόμα μετέωρο βήμα. «Μη με ρωτήσετε τι θα κάνω; Δεν ξέρω!», προλαβαίνει να αποφύγει μία από τις ερωτήσεις.

«Είναι θετικό ότι θα ωφεληθεί μία οικογένεια, όμως η συνολική εικόνα του νησιού απέχει πολύ από το να αποτελεί έναν τόπο που να μπορεί να ζήσει μία οικογένεια, χωρίς να αντιμετωπίζει ελλείψεις», αναφέρει στον «Ελεύθερο Τύπο» η δήμαρχος του νησιού κ. Λίλιαν Στεφανάκη.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος