Σοκ και δέος προκαλεί η ρηγμάτωση του δρόμου, που βαθαίνει συνεχώς
Σοκ και δέος προκαλεί

Σοκ και δέος προκαλούν οι εικόνες του βάθους και της εξέλιξης της ρηγμάτωσης που έχει σχηματιστεί στον δρόμο της Μεσαράς και συγκεκριμένα στο ύψος τού υπό κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Πανασού.  Η καθίζηση του δρόμου που  αξιολογήθηκε ότι έχει επιταχυνόμενη δυναμική εξέλιξη μελετάται ενδελεχώς, ώστε μέσα στο επόμενο διάστημα να υπάρχει μια πλήρης χαρτογράφηση της έκτασης του προβλήματος, το οποίο όπως όλα δείχνουν θα επιδεινωθεί λόγω της συνεχιζόμενης κακοκαιρίας. Από τη μια οι αδιάκοπες βροχοπτώσεις και από την άλλη οι μεγάλες ποσότητες χιονιού που έχουν πέσει στην ευρύτερη περιοχή, έχουν ως αποτέλεσμα ολόκληρη η περιοχή να βουλιάζει στο νερό, το οποιο αναβλύζει από παντού.

Σε αυτή τη φάση βρίσκεται σε εξέλιξη μια μεγάλη γεωλογική έρευνα που προχωρά με τη βοήθεια ειδικού γεωτρύπανου, το οποίο πραγματοποιεί τομές για να διαπιστωθούν οι διαστάσεις, η έκταση και το βάθος της καθίζησης. Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης αυτής, θα προκύψει και το πόρισμα για το πώς θα πρέπει να γίνει η διαχείριση του προβλήματος σύμφωνα με τα στελέχη του ΟΑΚ που έχουν καταθέσει ήδη αίτημα στην Τροχαία ο δρόμος να παραμείνει κλειστός μέχρι τέλος του μήνα (31-3-22).

Προχωρούν οι δοκιμαστικές τομές με γεωτρύπανο

Στην περιοχή της εκτεταμένης κατολίσθησης πραγματοποίησε επιθεώρηση  ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, κ. Άρης Παπαδογιάννης, συνοδευόμενος  από τον διευθυντή της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γιώργο Αγαπάκη, μηχανικούς αλλά και εκπροσώπους της τεχνικής εταιρείας που φέρει την ευθύνη της κατασκευής του έργου.  Ο  κ. Παπαδογιάννης ενημερώθηκε και διαπίστωσε ιδίοις όμμασι την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή, η οποία – όπως υπογραμμίστηκε – «απαιτεί συντονισμό και ολοκλήρωση των εν εξελίξει γεωτεχνικών ερευνών και μελετών, ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει  η έναρξη των εργασιών αποκατάστασης της σοβαρής ζημιάς που έχει παρουσιαστεί».

«Το φαινόμενο χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως «δυναμικό» και θεωρείται πιθανή μια περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών που καταγράφονται στην περιοχή, στοιχείο που προσδίδει επιπλέον βαθμό δυσκολίας στην απαιτούμενη παρέμβαση. Προσεκτικά και βήμα, βήμα – το υπογραμμίζω αυτό – θα κινηθούμε, προκειμένου να γίνει αυτό που πρέπει στην περιοχή. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και δεν μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε με πίεση χρόνου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως θα επιτρέψουμε και να χαθεί χρόνος», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Α.Κ. κ. Άρης Παπαδογιάννης.

Μεγάλες ποσότητες νερού αναβλύζουν από παντού

«Υπάρχουν υπόγεια νερά, τα οποία βρίσκονται στο σταθερό υπέδαφος της περιοχής. Περιμένουμε τις μελέτες, οι οποίες θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου και στη συνέχεια θ’ αποφασιστούν τα ενδεδειγμένα μέτρα, για την αποτελεσματική αντιστήριξη της κατολίσθησης. Εξετάζουμε τα δεδομένα και αναζητούμε την πλέον ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση – πέραν της κατολίσθησης – και του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή, λόγω της απαγόρευσης που έχει εφαρμοστεί», σημείωσε ο διευθυντής της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης.

Σε κάθε περίπτωση, το μείζον θέμα που έχει ανακύψει και επιβάλλει τη διακοπή της κυκλοφορίας στον κεντρικό δρόμο της Μεσαράς, επιστρέφει όλη την ενδοχώρα τρία χρόνια πίσω, όταν ακόμα ο δρόμος ήταν εργοτάξιο και η τοπική κοινωνία κάλυπτε τις συγκοινωνιακές ανάγκες της ακολουθώντας μεγαλύτερες διαδρομές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής να καλούνται να διανύσουν μεγαλύτερες αποστάσεις και να φτάσουν στον προορισμό τους σε μεγαλύτερο χρόνο, αφού οι εναλλακτικές που υπάρχουν δεν είναι πολλές ούτε οι καλύτερες δυνατές σε ό,τι αφορά στην ποιότητα του οδικού δικτύου.