Φοβούνται τη... φούσκα του ΒΟΑΚ οι δήμαρχοι

Η κυοφορούμενη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη στο Ηράκλειο έχει κινητοποιήσει τους δημάρχους της Κρήτης που θα διεκδικήσουν να έχουν κατ’ ιδίαν  συνάντηση μαζί του, προκειμένου να συζητήσουν  τις τελευταίες εξελίξεις σε σχέση με το ΒΟΑΚ που έχουν «ανάψει φωτιά» σε ολόκληρο το νησί.

Αυτό αποφασίστηκε στο πλαίσιο της χθεσινής συνεδρίασης των δημάρχων της Κρήτης, όπου εκφράστηκε εντονότατος προβληματισμός για την αλλαγή του στρατηγικού σχεδιασμού της Κυβέρνησης στο κρίσιμο ζήτημα του Βόρειου Οδικού Άξονα την οποία αποκάλυψε η «Π». Οι δήμαρχοι εμφανίστηκαν ανήσυχοι,  καθώς την ίδια ώρα που ο τόπος εξακολουθεί να πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στο εθνικό δίκτυο, δεν μπορεί να υπάρξει άλλη ανοχή σε χειρισμούς ασυνεπείς και εξαγγελίες κενές περιεχομένου.

Συγκεκριμένα, οι αυτοδιοικητικοί του νησιού θα ζητήσουν εξηγήσεις από τον υπουργό  για τους κυβερνητικούς χειρισμούς  που, σύμφωνα με όσα έχουν αποκαλυφθεί, έρχονται σε ευθεία αντίθεση με όλα όσα ο ίδιος ο πρωθυπουργός  Αλέξης Τσίπρας ανακοίνωσε  από το Ηράκλειο   στο Αναπτυξιακό Συνέδριο.

Οι δήμαρχοι τόνισαν ότι οι πληροφορίες για  μια νέα «φούσκα»  δεν μπορούν να περάσουν αβασάνιστα, καθώς όπως τονίσθηκε, το Υπουργείο θα πρέπει να τεθεί προ των ευθυνών του, απέναντι στο λαό του νησιού που εξακολουθεί να θρηνεί  θύματα στην άσφαλτο. Όπως έχει γράψει η «Π», ο υπουργός σε δηλώσεις του ισχυρίστηκε ότι υπήρχε άγνοια για τις διαδικασίες, και αυτός είναι ο κυρίαρχος λόγος για τον οποίο το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα έχει «κωλύσει».

Όπως υποστήριξε ο υπουργός, τα τεύχη δημοπράτησης του νέου οδικού άξονα ήταν έτοιμα μέσα στον Δεκέμβρη, ωστόσο δεν μπορούσε να προχωρήσει ο διαγωνισμός, αφού δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία για να αναλάβει το Υπουργείο την υλοποίησή του. Για το σκοπό αυτό, όπως δεσμεύτηκε, θα περάσει από τη Βουλή ειδική τροπολογία, η οποία έχει κατατεθεί προκειμένου να βγει ο διαγωνισμός του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Ο υπουργός κράτησε κλειστά τα χαρτιά του για τη μορφή του νέου διαγωνισμού, ωστόσο θεωρείται βέβαιο πως, όπως έχει αποκαλύψει η «Π», το Υπουργείο δεν θα ακολουθήσει τη διαδικασία στρατηγικής μελέτης, αλλά τη λογική προεπιλογής μιας εταιρείας, η οποία θα οδηγήσει σε ένα σύστημα «μελέτη – κατασκευή».