“Θέλουμε να συμμετέχουμε στην προσπάθεια να φιλοξενήσουμε Βορειοευρωπαίους τον χειμώνα στην Κρήτη, εφόσον το εγχείρημα αποτελεί εθνική στρατηγική και όχι επικοινωνιακό πυροτέχνημα.
Αυτό απαντούν ξενοδόχοι και πράκτορες, στον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια ζητώντας συγεκρκιμένα πράγματα και επισημαίνοντας ότι οι καλές προθέσεις δεν αρκούν.
Κανείς δεν θα ανοίξει χωρίς κίνητρα
Ο κ. Μιχάλης Βλατάκης, πρόεδρος των τουριστικών και ταξιδιωτικών Γραφείων Κρήτης, είπε στην “Π” ότι κανείς δεν πρόκειται να λειτουργήσει το ξενοδοχείο του τον χειμώνα χωρίς συμβόλαια, πτήσεις, ισχυρά οικονομικά κίνητρα, όπως είναι η επιδότηση εργασίας και η επιδότηση ενέργειας.
Ανάλογες ήταν οι επισημάνσεις του προέδρου της Ενωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου κ. Νίκου Χαλκιαδάκη, ο οποίος ανέφερε: “Αν ανοίξουν πτήσεις, θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία, αν δοθούν κίνητρα, οι επιχειρηματίες θα ανταποκριθούν, όμως μέχρι τώρα, όλη αυτή η συζήτηση βρίσκεται “στον αέρα”… Εμείς περιμένουμε συγκεκριμένες εξαγγελίες για να δούμε τα επόμενά μας βήματα”.
Η προσπάθεια για χειμερινό τουρισμό πρέπει να γίνει
Υπερ της προσπάθειας, αρκεί να υπάρξουν οι προϋποθέσεις και τα κίνητρα, τάχθηκε ο ξενοδόχος κ. Παντελής Σαπουνάκης, ο οποίος ανέφερε στην “Π”:
“Η Κρήτη έχει όλες τις προϋποθέσεις για τουρισμό και το χειμώνα και η πρόσκληση στους Βορειοευρωπαίους να περάσουν εδώ τους χειμερινούς μήνες είναι ίσως η ευκαιρία μας να βάλουμε τις βάσεις για την επέκταση της σεζόν, κάτι που θέλουμε και προσπαθούμε χρόνια. Ομως χρειάζεται σωστή προεργασία, συνεργασία, κίνητρα για τον κόσμο του τουρισμού, ώστε να ανταποκριθεί και να συμμετέχει στο εγχείρημα”.
Ένωση Ξενοδόχων Ηρακλείου: Τι θέλουμε για να ανοίξουμε τον χειμώνα
Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις. Χρειάζονται μέτρα και κίνητρα για να φέρουμε τουρίστες τον χειμώνα, σύμφωνα με την Ενωση Ξενοδοχείων Ηρακλείου που έστειλε επιστολή στον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:
“Απαιτείται ουσιαστική στήριξη, με μικρό ή μηδενικό κόστος, από την κυβέρνηση, αλλά και συντονισμένες δράσεις προβολής και αναγνώρισης του σύνθετου κλάδου της φιλοξενίας και του ρίσκου της κάθε επιχείρησης που θα δεχτεί να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σας παραθέτουμε κάποια σημαντικά ζητήματα που θα κρίνουν την επιτυχία του εγχειρήματος
Αεροπορικές εταιρίες: Αντιμετωπίζουν ήδη μειωμένη ζήτηση, ως συνέπεια του αυξημένου κόστους καυσίμων και του συνολικού κόστους λειτουργίας τους. Για να επιλέξουν να βάλουν πτήσεις στη χώρα μας, έναντι άλλων προορισμών, θα πρέπει να τους δοθούν κίνητρα, όπως δωρεάν τέλη προσγείωσης και χρόνου αναμονής για την περίοδο Νοέμβριο- Μάρτιο, αλλά και στήριξη προβολής προορισμών.
Ταξιδιωτικοί Πράκτορες: Μειωμένο ΦΠΑ και συμμετοχή στο κόστος για τη διαφημιστική εκστρατεία.
Πελάτες: Δωρεάν επισκέψεις σε Μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους. Επειδή την περίοδο της επέκτασης, θα προσελκύσουμε κυρίως συνταξιούχους, που έχουν εξ ορισμού μειωμένο ταξιδιωτικό προϋπολογισμό, θα πρέπει να εξεταστεί η μη χρέωση τέλους διαμονής, αλλά και να διασφαλιστεί ότι είναι σε λειτουργία μουσεία και χώροι γενικού ενδιαφέροντος.
Ξενοδόχοι – τοπικοί επιχειρηματίες:
- Σημαντική μείωση ΦΠΑ και μηδενικά δημοτικά τέλη (συμφωνούν οι δήμοι.). Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να τιμολογούν όσο γίνεται χαμηλότερα.
- Επιδότηση ενεργειακού κόστους, που με τις σημερινές τιμές καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία των μονάδων.
- Επιδότηση εργασίας αντί επιδότηση ανεργίας.
- Παράλληλα ή και ως μέρος του πιο πάνω μέτρου μείωση ασφαλιστικών εισφορών”.
Η επιστολή, καταλήγει:
“Οι λόγοι που δεν απέδωσαν οι προσπάθειες στο παρελθόν είναι συγκεκριμένοι και συνοψίζονται στο εξής: Ζητείτο να επωμισθούν οι ξενοδόχοι το κόστος και το ρίσκο, αλλά δεν τους αναγνωρίστηκε ο ρόλος στην αύξηση των μεγεθών του εισερχόμενου τουρισμού και των εθνικών εσόδων που τελικά προήλθαν από τους ίδιους, και όχι από τους επισκέπτες.
Επιθυμούμε να μετέχουμε στο εγχείρημα, εφόσον αποτελεί εθνική στρατηγική και όχι επικοινωνιακό πυροτέχνημα, όπως σε παρελθόντα έτη”.