Ο καπετάνιος του τάνκερ, που “κόλλησε” στα αβαθή του Ηρακλείου, κρίθηκε αθώος
Ο καπετάνιος του τάνκερ, που “κόλλησε” στα αβαθή του Ηρακλείου, κρίθηκε αθώος

Συγγνώμη για την αναστάτωση που προκάλεσε στην πόλη του Ηρακλείου με δική του ευθύνη, εξαιτίας ενός λανθασμένου υπολογισμού, ζήτησε ενώπιον του Αυτοφώρου Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Ηρακλείου ο 36χρονος Έλληνας πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου «GASLOG SARATOGA” σημαίας Βερμούδων, το οποίο προσάραξε  στη θαλάσσια περιοχή του κόλπου του Δερματά με αποτέλεσμα να στηθεί γιγαντιαία επιχείρηση για την αποκόλλησή του.

Ο 36χρονος πλοίαρχος, συναισθηματικά φορτισμένος, υποστήριξε ότι από λάθος χειρισμό δεν προσέγγισε σωστά το σημείο που είχε υποδειχθεί με αποτέλεσμα το δεξαμενόπλοιο να κολλήσει στα αβαθή. Επισήμανε ότι από την πρώτη στιγμή βρισκόταν διαρκώς σε επικοινωνία με το Λιμενικό, την εταιρεία του και τον νηογνώμονα.

Κατά την ακροαματική διαδικασία και την εξέταση μαρτύρων λιμενικών προέκυψε ότι εκ του αποτελέσματος δεν υπήρξε κοινός κίνδυνος ούτε για το πλήρωμα ούτε για την υδάτινη συγκοινωνία (εκείνη την ώρα δεν υπήρχαν παραπλέοντα σκάφη) ούτε για πρόκληση ρύπανσης.

«Ευτυχώς για όλους, το πλοίο είχε ακουμπήσει σε λάσπη και φύκια, δεν είχε πάρει κλίση, δεν υπήρχε ρύπανση και δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός μέλους του πληρώματος, κάτι που επιβεβαιώσαμε και ανεβαίνοντας στο πλοίο.  Έτσι ξεκίνησε με τη συνδρομή ρυμουλκών τη διαδικασία αποκόλλησης» κατέθεσε λιμενικός. Ο ίδιος ανέφερε ότι αν το πλοίο είχε «βρει» σε βράχια, τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.

Αυτό που υπογραμμίστηκε είναι ότι τόσο από τις λιμενικές Αρχές όσο και από τον καπετάνιο ενεργοποιήθηκε άμεσα ειδικό σχέδιο ασφαλείας. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, όπως αναφέρθηκε, καθώς το πλοίο προσάραξε σε λάσπη, οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, η ταχύτητα με την οποία κινούνταν εξαιρετικά μικρή, 180 μέτρα την ώρα. Επιπλέον ειπώθηκε ότι το δεξαμενόπλοιο είναι κατασκευασμένο από ατσάλι (ό,τι καλύτερο κατασκευαστικά) και έτσι δεν προκλήθηκαν φθορές παρά μόνο μερικά γδαρσίματα.

Για την αποκόλλησή του χρειάστηκαν μόλις δύο λεπτά, όπως ειπώθηκε. Να σημειωθεί ότι πρόκειται για υγραεριοφόρο πλοίο, μήκους 275 μέτρων, το οποίο μετέφερε φυσικό αέριο σε υγρή μορφή.

Το δικαστήριο με τη σύμφωνη γνώμη του εισαγγελέα έδρας αθώωσε τον πλοίαρχο.