Χειρόφρενο για άλλη μια φορά στα έργα του Δήμου Ηρακλείου, καθώς η δρομολόγηση νέων αλλαγών στο σύστημα ανάθεσης των δημοσίων έργων, από το αρμόδιο υπουργείο βάζει στον πάγο εκατοντάδες δρομολογούμενες παρεμβάσεις. Αυτή τη στιγμή έχουν φρενάρει έργα του Δήμου Ηρακλείου, τα οποία ξεπερνούν τα 25 εκ ευρώ, τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιάννης Αναστασάκης ο οποίος περιγράφει ότι πλέον έχουμε μπει σε μια νέα εμφραγματική κατάσταση σε ότι αφορά στη δρομολόγηση τους αφού κανείς δεν ξέρει πότε θα γίνει επανεκκίνηση της διαδικασίας δημοπράτησης.
Ειδικότερα όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος ο Δήμος Ηρακλείου έχει βάλει σε τροχιά υλοποίησης σημαντικά έργα που συνδέονται άμεσα με τη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη, τα οποία αφού πέρασαν από όλη την αναγκαία προετοιμασία μπήκαν στην τελική ευθεία της δημοπράτησης τους. Ανάμεσα σε αυτά έργα οδοποιίας, τσιμεντοστρώσεις, ασφαλτοστρώσεις προκειμένου να αποκατασταθούν ζημιές και προβλήματα του οδικού δικτύου σε όλη τη γεωγραφική περιφέρεια του Δήμου Ηρακλείου. Αντίστοιχα ένα σημαντικό έργο που έχει δρομολογηθεί είναι να κατασκευαστούν νέες ράμπες ΑΜΕΑ, σε συγκεκριμένα σημεία που έχουν χαρτογραφηθεί ότι υπάρχουν ανάγκες. Πρόκειται για μια ακόμα παρέμβαση πρώτης γραμμής που είναι αναγκαίο να δρομολογηθεί. Ακόμα έχει μπει σε διαδικασία δημοπράτησης η κατασκευή νέο νηπιαγωγείου στην Αγία Αικατερίνη, που επίσης είναι μια σημαντική δομή προσχολικής αγωγής που έχει ανάγκη η περιοχή. Όλα αυτά και πολλά άλλα ενώ έχουν μπει σε φάση δημοπράτησης και κυριολεκτικά στο παρά πέντε φρέναραν καθώς η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου ετοιμάζει μια σειρά από νέες νομοθετικές αλλαγές σε ότι αφορά στους όρους των τευχών δημοπράτησης. Όπως είναι γνωστό, ο νόμος περί δημοσίων έργων τα προηγούμενα χρόνια άλλαξε με τρόπο καταιγιστικό, και για την ακρίβεια όπως σημειώνει ο αντιδήμαρχος έγιναν αθροιστικά 350 αλλαγές, που είχαν σαν αποτέλεσμα για μεγάλο διάστημα σημαντικά έργα να πηγαίνουν κυριολεκτικά σημειωτόν. Αυτό ήταν μια εξαιρετικά οδυνηρή εμπειρία, διότι μπήκαν στον «πάγο» δεκάδες έργα που έπρεπε να προχωρήσουν και δυστυχώς έμπλεξαν στα μιτόχτενα της γραφειοκρατίας.
Σε ό,τι αφορά στις νέες επικείμενες αλλαγές, μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως πότε θα έχουν ολοκληρωθεί, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις ότι δεν πρόκειται να χρονοτριβήσουν. Όπως είναι γνωστό, ήδη ο αρμόδιος υπουργός κ. Καραμανλής έχει ανακοινώσει αλλαγές στο νόμο 4427 και έχει περιγράψει ότι «σχεδιάστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τρόπο ανεφάρμοστο, με πολλά νομικά κενά και οι ίδιοι αναγκάστηκαν να τον “παγώσουν” επί 2,5 χρόνια. Πρέπει άμεσα να επανεξεταστεί και να διορθωθεί».
Επίσης έχει ανακοινωθεί η δημιουργία Μητρώου Έργων, «το οποίο θα λειτουργήσει ως θεμέλιο του σχεδιασμού των μελλοντικών έργων και αναγκαίο εργαλείο για ένα ολοκληρωμένο και συνεπές πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των Υποδομών που δημιουργήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες. Η Πολιτεία θα μπορεί να ξέρει, για παράδειγμα τα έργα αρμοδιότητας κάθε φορέα ανά δήμο, περιφέρεια ή εταιρεία του δημοσίου και ποιος έχει την ευθύνη τους».