Blue Horizon
Του Θάνου Περβολαράκη

Συγκλονιστικές είναι οι περιγραφές των ναυτικών που τραυματίστηκαν όταν προκλήθηκε διαρροή ατμού στο μηχανοστάσιο του πλοίου Blue Horizon τον περασμένο Αύγουστο και είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο του 30χρονου γ μηχανικού του πλοίου.

Η προανάκριση που διενεργήθηκε από το Κεντρικό λιμεναρχείο Ηρακλείου ολοκληρώθηκε πριν μερικές εβδομάδες και η δικογραφία παραδόθηκε στην εισαγγελία αλλά και στην Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων, η οποία θα βγάλει και το τελικό πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι  από την έρευνα των λιμενικών φαίνεται να προκύπτουν ευθύνες για το πώς έγινε το κακό, οι οποίες και θα προσωποποιηθούν κατά τη διάρκεια της ποινικής διαδικασίας. Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι δεν τηρήθηκαν – αν και θα έπρεπε- οι διαδικασίες ασφαλείας κατά τη διαδικασία της συντήρησης του πλοίου. Η τήρηση αυτών των διαδικασιών είχε ως αποτέλεσμα τη διαρροή ατμού και καυτού νερού που σκότωσαν τον άτυχο ναυτικό. Είναι συγκλονιστικό ότι σύμφωνα με μαρτυρίες ένας εκ των τεσσάρων διασωθέντων που βρίσκονταν στο μηχανοστάσιο ( και οι τέσσερις είχαν ελαφρά εγκαύματα) προσπάθησε να σώσει τον 30χρονο, ο οποίος έπεσε και εγκλωβίστηκε σε ένα σημείο με αποτέλεσμα να βρει φρικτό θάνατο καθώς τον «έλουζε» το καυτό νερό και ο ατμός. Ο συνάδελφός του προσπάθησε να τον βοηθήσει τοποθετώντας μια λαμαρίνα από πάνω του, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Ο άτυχος ναυτικός που έχασε τη ζωή του παρά την άμεση μεταφορά του στο νοσοκομείο είχε εγκαύματα σε σχεδόν όλο το σώμα του  και η κατάσταση της υγείας του χαρακτηρίστηκε εξαρχής ως εξαιρετικά κρίσιμη.

Στο χώρο όπου σημειώθηκε το ατύχημα δεν είχε προκληθεί έκρηξη, αλλά ούτε και φωτιά, και όλα έγιναν σε χρόνο μηδέν.

Το πλοίο που είχε φτάσει από τον Πειραιά με συνολικά 420 επιβάτες, οι οποίοι είχαν αποχωρήσει από το πλοίο όταν έγινε το δυστύχημα . Οι εργασίες που γίνονταν στο μηχανοστάσιο ήταν για συντήρηση και στο χώρο βρίσκονταν και άλλα άτομα τα οποία ευτυχώς δεν τραυματίστηκαν.