Νέα «κωλύματα», ανατροπές και πιθανότατα αντιδράσεις, φέρνει η δημοσίευση στο ΦΕΚ του νέου νόμου για τη διεξαγωγή εξετάσεων οδήγησης. Ο νόμος ανακοινώθηκε στο ΦΕΚ αργά το βράδυ τη Δευτέρα και προκάλεσε άμεσα κύμα δυσαρέσκειας και αποστολής διευκρινιστικών οδηγιών από τα Μηχανολογικά.
Είναι χαρακτηριστικό πως το Υπουργείο Μεταφορών λαμβάνοντας σωρεία ερωτημάτων αναγκάστηκε να «αποσύρει» τον νόμο λίγες μόλις ώρες μετά την επίσημη ανακοίνωσή του και να γνωστοποιήσει μια νέα παράταση εφαρμογής του από την Τρίτη 12 Μαρτίου (λόγω Καθαρής Δευτέρας στις 11 Μαρτίου) προκειμένου να προλάβει την έκδοση όλων των διευκρινίσεων ως και μεθαύριο Παρασκευή.
Αυτή η αναστάτωση ωστόσο είχε ως αποτέλεσμα οι χθεσινές εξετάσεις στο Ηράκλειο, που είχαν προγραμματιστεί μόνο για υποψήφιους, οι καρτέλες των οποίων έληγαν, για μία ακόμα φορά να μην πραγματοποιηθούν και να μετατεθούν για σήμερα, μεταφέροντας σε χρόνο μέλλοντα και τις υπόλοιπες εξετάσεις.
Κι αυτό είναι το ένα μόνο σκέλος των προβλημάτων που έχει αναδείξει με δημοσιεύματά της η «Π». Διότι πέραν από τις καθυστερήσεις, τα πολλαπλά προβλήματα για τους 7.000 και πλέον υποψήφιους που δεν μπορούν να εξεταστούν για να λάβουν δίπλωμα, υπάρχει μια σειρά από παραμέτρους που ακολουθούν τις εξελίξεις.
Κατά πρώτον, από την ερχόμενη Τρίτη, οι 8 από τους 26 εξεταστές που δεν έχουν δηλώσει κώλυμα στο Ηράκλειο, θα πρέπει να εξετάζουν τους υποψήφιους με το νέο σύστημα εξέτασης. Κι αυτό, αν και εφόσον ο συνδικαλισμός του κλάδου δεν αποφασίσει νέες αποχές καθηκόντων, που φαίνεται ότι προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζεται.
Κατά δεύτερον, σύμφωνα με τον νέο νόμο, οι εξεταστές πρέπει υποχρεωτικά να είναι κάτοχοι διπλώματος της κατηγορίας την οποία εξετάζουν. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π» ωστόσο, στο Μηχανολογικό Ηρακλείου, αν δεν έχει υπάρξει κάποια αλλαγή, υπάρχει ένας μόνο εξεταστής για φορτηγό και κανένας για λεωφορείο και νταλίκα. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι αν δεν υπάρξει λύση, θα είναι πρακτικά αδύνατο για επαγγελματίες του κλάδου να προχωρήσουν σε ανανεώσεις διπλωμάτων στο Ηράκλειο.
Το ερώτημα που γεννάται από αυτή την κατάσταση είναι αν θα «υποχρεωθούν» υπάλληλοι του Μηχανολογικού να εκδώσουν δίπλωμα μεγαλύτερης κατηγορίας προκειμένου να εξετάζουν και τις «ορφανές» κατηγορίες, κάτι που βέβαια φαντάζει απίθανο, αν κρίνει κάποιος τη γενικότερη στάση του Μηχανολογικού, που είναι κάθετα αντίθετη προς τον νέο νόμο και κάθετα αντίθετη προς τη διευκόλυνση οποιασδήποτε διαδικασίας, με την επιχειρηματολογία της ασφάλειας.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες, οι εξελίξεις φαντάζουν προδιαγεγραμμένες. Αυτό σημαίνει «κουτσουρεμένες» εξετάσεις για ορισμένους μόνο υποψήφιους στο Ηράκλειο ως το τέλος της εβδομάδας. Πιθανότατα νέος κύκλος πανελλαδικών κινητοποιήσεων και για πολλοστή φορά «πάγωμα» των διαδικασιών εξετάσεων. «Ομηρεία» χιλιάδων υποψήφιων και εκπαιδευτών αν δεν υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή.
Με αυτά τα δεδομένα, γίνεται κατανοητό πως το πρόβλημα πλέον μετασχηματίζεται σε σαφέστατα πολιτικό, χωρίς ωστόσο κανένας πολιτικός να αναλαμβάνει οποιαδήποτε ευθύνη και χωρίς να δίνονται ούτε καν από το ίδιο το Υπουργείο άμεσες και σαφείς απαντήσεις για έναν νόμο που δείχνει να έχει τεράστια κενά.