Καστέλλι

Στην Κρήτη βρίσκονται από χθες κορυφαία στελέχη της αναδόχου εταιρίας ΤΕΡΝΑ, προκειμένου να προωθήσουν όλες τις διαδικασίες για την έναρξη κατασκευής του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Ήδη οι επιτελείς της εταιρείας έχουν φροντίσει να εξασφαλίσουν από τώρα τους χώρους των γραφείων τους στο Καστέλι, αλλά και χώρους φιλοξενίας στην περιοχή υψηλόβαθμων στελεχών. Όπως ενημέρωσαν μάλιστα χθες τον δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος Ζαχαρία Καλογεράκη, κατά τη διάρκεια συνάντησής τους, οι διαδικασίες έχουν φθάσει στην τελική ευθεία και μέσα στους επόμενους μήνες, αναμένεται η έναρξη των εργασιών.

Βέβαια, η πρώτη μπουλντόζα δεν προβλέπεται να μπει στον χώρο του εργοταξίου πριν από τον Μάιο. Αυτό συμβαίνει διότι, με βάση την ενημέρωση που έλαβε η εταιρεία από την κυβέρνηση, υπάρχουν πολλά θέματα ακόμα προς διευθέτηση.

Κατ’ αρχάς, από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών έχουν ενημερώσει την εταιρεία πως το αργότερο ώς τις 15 Φεβρουαρίου θα έχει υπογραφεί η σύμβαση. Η έγκριση της σύμβασης, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του Υπουργείου προγραμματίζεται, το αργότερο για το τέλος του Φεβρουαρίου.

Από εκεί κι έπειτα ωστόσο, απαιτούνται τελικές εγκρίσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία έχει στη διάθεσή της ένα περιθώριο συνολικά 56 ημερών, προτού δώσει τις τελικές εγκρίσεις. Αυτό το χρονοδιάγραμμα οδηγεί τις ημερομηνίες στον Μάιο, αλλά και στην … Αρχαιολογία. Οι κατασκευαστές του έργου δεν αποκλείουν σε καμία περίπτωση το ενδεχόμενο, εφόσον εγκατασταθούν στο εργοτάξιο να υπάρξει σε κάποιο σημείο του εμπλοκή από την Αρχαιολογία που ενδέχεται να καθυστερήσει ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες.

Όμως, σε κάθε περίπτωση η εταιρεία ΤΕΡΝΑ προχωρά κανονικά στο έργο της και μάλιστα έχει ενημερώσει ότι βρίσκεται ήδη στη διαδικασία πρόσληψης του κατάλληλου προσωπικού και των κατάλληλων συνεργατών που θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν έγκαιρα και αποτελεσματικά το έργο. Εκτίμησή τους είναι πως η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου δεν θα αντιμετωπίσει πρόσθετα προβλήματα ή εμπλοκές, αφού πλέον οι διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί σε τέτοιο βαθμό που δεν υπάρχει δρόμος προς τα πίσω.

Πέρα όμως από το κατασκευαστικό κομμάτι, πολύ σημαντικό είναι και το πολιτικό το οποίο συνδέεται με το έργο και είναι πιθανό να τινάξει όλα τα χρονοδιαγράμματα στον αέρα. Κατ’ αρχάς, τίθεται ένα ερώτημα σε σχέση με το σενάριο πρόωρων εκλογών. Οι περισσότεροι αναλυτές, αλλά και οι αρχηγοί των κομμάτων της αντιπολίτευσης θεωρούν πως σε καμία περίπτωση η κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίσει πέραν του Μαΐου, αφού αν δεν πραγματοποιήσει και τις εθνικές εκλογές ως τότε, ο πολιτικός καταποντισμός της στη «χαλαρή» ψήφο των αυτοδιοικητικών εκλογών και των ευρωεκλογών, θα είναι τέτοιος που δεν θα επιτρέπει άμεση ανάκαμψη ως τον Οκτώβρη που προγραμματίζονται οι εθνικές εκλογές.

Οπότε, αν τελικά οι φήμες επιβεβαιωθούν και ο πρωθυπουργός δεν επιλέξει την πολύ μεγάλη πιθανότητα πολιτικής καταστροφής, αλλά πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, το έργο δεν αναμένεται να αρχίσει, αν δεν αναλάβει η επόμενη κυβέρνηση, όποια κι αν είναι αυτή.

Στο μεταξύ πάντως και μακριά απ’ όλα αυτά τα σενάρια, οι εκπρόσωποι της ΤΕΡΝΑ συναντήθηκαν με τον δήμαρχο Μινωά Πεδιάδος Ζαχαρία Καλογεράκη προκειμένου να συζητήσουν διαδικαστικά θέματα. Ο δήμαρχος έθεσε στους εκπρόσωπους της εταιρείας το θέμα των περιβαλλοντικών για το Καστέλλι, του σεβασμού της τοπικής κοινωνίας, αλλά και των επιλογών, στον βαθμό του εφικτού, κατοίκων του Δήμου για την κατασκευή του αεροδρομίου.

Οι εκπρόσωποι της εταιρείας απάντησαν ότι οι ίδιοι είναι κατασκευαστές, αλλά στον βαθμό που τους αφορά θα εφαρμόσουν στο ακέραιο όλες τις δεσμεύσεις για την προστασία του περιβάλλοντος. Τόνισαν παράλληλα, πως είναι προφανής η πρόθεσή τους για αγαστές σχέσεις με την τοπική κοινωνία, διευκρινίζοντας πως όσο είναι δυνατόν θα επιλεγεί προσωπικό από τον Δήμο ή γειτονικούς Δήμους για να καλύψει τις ανάγκες κατασκευής του έργου.