εκπαιδευση

Στα χέρια της Εισαγγελέως Ανηλίκων Ηρακλείου βρίσκονται πλέον οι φάκελοι με τα στοιχεία των μαθητών που δεν έχουν πατήσει το πόδι τους στο σχολείο από την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς με ευθύνη των γονιών τους, οι οποίοι επιμένουν για τους δικούς τους λόγους να κρατούν τα παιδιά εκτός σχολικού περιβάλλοντος. Μάλιστα σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις οι μικροί μαθητές έχουν να παρακολουθήσουν μάθημα μέσα στην τάξη από την περυσινή χρονιά.

Οι πληροφορίες μιλούν για 21 μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, 15 μαθητές δημοτικού και έξι μαθητές νηπιαγωγείου, καθώς και για τέσσερις περιπτώσεις μαθητών γυμνασίου.

Αρχικώς, τα στοιχεία αφορούσαν σε 23 μαθητές από 18 συνολικά οικογένειες, όμως οι επαφές που ανέλαβαν να κάνουν τις προηγούμενες ημέρες οι διευθυντές των σχολείων με τους γονείς, απέδωσαν καρπούς σε δύο περιπτώσεις και τα παιδιά επέστρεψαν στα θρανία.

Ζητούμενο είναι τώρα να επιστρέψουν και οι υπόλοιποι μαθητές στις τάξεις τους αλλά πρωτίστως πρέπει να διερευνηθούν οι λόγοι για τους οποίους οι γονείς αρνούνται να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Δημοσιογραφικές πηγές αναφέρουν ότι τη διαδικασία θα «τρέξουν» άμεσα η εισαγγελέας ανηλίκων Ηρακλείου με τους δύο αντεισαγγελείς ανηλίκων, οι οποίοι θα μοιραστούν τους αντίστοιχους φακέλους και θα έρθουν σε επαφή με τους γονείς ώστε να μάθουν ποιες είναι οι προθέσεις τους και τι σκέφτονται.

Όλη αυτή η προσπάθεια θα πλαισιωθεί και από κοινωνική έρευνα, θα υποστηριχθεί δηλαδή από κοινωνικούς λειτουργούς των δήμων καθώς θα πρέπει να διερευνηθεί το περιβάλλον στο οποίο διαβιούν τα παιδιά και αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που επιβάλλουν διαφορετικούς χειρισμούς.

Αυτό που υπογραμμίζεται είναι ότι όλα θα γίνουν με διακριτικότητα και με γνώμονα το συμφέρον των παιδιών. Αν, ωστόσο, κάποιοι γονείς επιμείνουν στη θέση τους, να κρατούν δηλαδή τα παιδιά τους μακριά από την κανονικότητα του σχολείου, τότε οι αρμόδιες εισαγγελικές Αρχές είναι υποχρεωμένες να προχωρήσουν  αδιαπραγμάτευτα στην εφαρμογή του νόμου και θα κινηθούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις και διαδικασίες.