Έτοιμα για μια δυναμική εκπτωτική περίοδο με το άνοιγμα κιόλας των καταστημάτων είναι τα περισσότερα πολυκαταστήματα και μεγάλες εταιρίες στο Ηράκλειο.
Μπορεί επίσημα οι εκπτώσεις να αρχίζουν από την ερχόμενη εβδομάδα, όμως αυτό φαίνεται πως δεν πτοεί αρκετές από τις μεγάλες εταιρείες να προχωρούν σε σημαντικές μειώσεις τιμών. Μοιραία αυτή η κατάσταση θα συμπαρασύρει και μικρότερους επιχειρηματίες σε μειώσεις και προσφορές σε συγκεκριμένα είδη, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα για μία ακόμα φορά, μια τεράστια εκπτωτική περίοδο που θα κρατήσει ως και τα μέσα Μαρτίου.
Υπενθυμίζεται ότι με βάση την απόφαση του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, στο νομό δεν υπάρχουν ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, αλλά οι υφιστάμενες περίοδοι εκπτώσεων του χειμώνα και του καλοκαιριού παρατείνονται κατά δεκαπέντε ημέρες η κάθε μία. Έχοντας αυτό ως γνώμονα βέβαια, κατά κανόνα οι μεγάλες εταιρείες, από τη μία πλευρά «συμμορφώνονται» στις εκπτωτικές περιόδους του Εμπορικού Συλλόγου, ενώ από την άλλη, ακολουθούν και την κεντρική γραμμή που χαράσσεται από την Αθήνα, προχωρώντας και σε ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, πρακτικά να υπάρχουν στην πόλη του Ηρακλείου τουλάχιστον, περισσότεροι από 7 μήνες «εκπτώσεων» κατά τη διάρκεια του έτους.
Όπως γίνεται αντιληπτό βέβαια, είναι προφανές πως ένα οποιοδήποτε κατάστημα, θα ήταν αδύνατο για λόγους βιωσιμότητας να λειτουργεί 7 μήνες με τιμές εκπτώσεων και 5 μήνες με κανονικές τιμές. Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ως προς τις επιλογές τους, αλλά και τις τιμές που βλέπουν ως δήθεν εκπτωτικές. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπου ένα προϊόν εμφανίζεται να έχει την ίδια τιμή, υποτιθέμενα προσφοράς τόσο κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και προσφορών, όσο όμως και εκτός αυτής της διάρκειας. Συχνά είναι επίσης τα παραδείγματα των υπερτιμολογήσεων προϊόντων, οι οποίες ακολουθούνται από μια πάγια πρακτική επιχειρηματιών, να προσφέρουν «εκπτώσεις» ή μειώσεις τιμών, χωρίς να τις ζητά καν ο καταναλωτής.
Αυτές οι νέες συνθήκες στην αγορά, έχουν διαμορφώσει ένα νέο ιδιαίτερα θολό τοπίο, εντός του οποίου, οι επιχειρηματίες πασχίζουν για ρευστότητα, αλλά και για επιβίωση σε ένα ακρώς ανταγωνιστικό περιβάλλον, ενώ οι καταναλωτές δεν αγοράζουν στην πλειοψηφία τους, αν δεν αισθανθούν – έστω και επίπλαστα – ότι το προϊόν που αγόρασαν, το απέκτησαν σε χαμηλότερη τιμή από την πραγματική αξία του.