Καθόλου εύκολη δεν θα είναι η δεύτερη προγραμματισμένη εδώ και καιρό, επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στο Ηράκλειο για τα εγκαίνια του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ. Ο υπουργός είχε εδώ και μήνες δεσμευθεί πως θα βρίσκεται στην Κρήτη προκειμένου να εγκαινιάσει τον νέο σταθμό.
Επιθυμούσε μάλιστα να προσδώσει χαρακτήρα «κοσμογονίας» στην επίσκεψη για το νησί, με δεδομένο ότι πριν από τον σταθμό των ΚΤΕΛ είχε εγκαινιάσει τον νέο σταθμό του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης», ο οποίος είχε κατασκευαστεί από ιδιώτες. Στην ίδια λογική των εξαγγελιών του αεροδρομίου, ο υπουργός σκόπευε να μιλήσει για ένα σημαντικό έργο πνοής στην Κρήτη και πιθανότατα να το συνδέσει με την κατασκευή του νέου βόρειου οδικού άξονα.
Όλα αυτά θα συνέβαιναν χωρίς κανένα πρόβλημα, αν δεν είχε οργανωθεί η συνέντευξη της Κυριακής, όπου με υπογραφή της Νομαρχιακής του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία ήταν και υπεύθυνη για την οργάνωση, αλλά και την υποστήριξη του υπουργού, δημιουργήθηκε το απόλυτο χάος. Τώρα το έργο του υπουργού, θα είναι πολύ δυσκολότερο, διότι θα έχει να αντιμετωπίσει πολλές και πιεστικές ερωτήσεις, καθώς και τις τεράστιες αντιδράσεις δημάρχων, οι οποίοι έδειξαν τις προθέσεις τους ήδη από την Κυριακή.
Είναι χαρακτηριστικό πως το Λασίθι «βράζει» με τις εξαγγελίες του υπουργού. Από τη μία πλευρά οι δήμαρχοι ωρύονται πως είχαν λάβει δεσμεύσεις από το Υπουργείο ότι προχωρούν κανονικά μελέτες για την περιοχή, ενώ από την άλλη διαπίστωναν πως ακόμα και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που θα γίνει ως δημόσιο έργο, θα είναι «έργο – πασάλειμμα», το οποίο σύμφωνα με τις εξηγήσεις του υπουργού, θα περιλαμβάνει μόνο βελτιώσεις στο υφιστάμενο δίκτυο.
Έντονος είναι ο προβληματισμός αναφορικά με τις εξαγγελίες και σε σχέση με το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία μελέτη που να βεβαιώνει την αναγκαιότητα του έργου, καμία μελέτη που να δείχνει τον τρόπο με τον οποίο θα επιβληθούν τα διόδια και καμία μελέτη στην οποία να αναφέρεται πόσες και ποιες από τις υφιστάμενες εξόδους του βόρειου οδικού άξονα θα καταργηθούν.
Όλη αυτή η προχειρότητα έχει προκαλέσει την οργή των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, τοπικών βουλευτών εν γένει ανάμεσα στους οποίους ο Βασίλης Κεγκέρογλου και ο Μανώλης Συντυχάκης, αλλά και αιρετών.
Μέσα στο όλο κλίμα αναταραχής, ο Υπουργός καλείται να διαχειριστεί και την «εσωτερική αντιπολίτευση» των τοπικών στελεχών, τα οποία αποδεικνύεται πως έχουν κάνει μια απίστευτα αποτελεσματική δουλειά στην αποδόμηση του Χρήστου Σπίρτζη.
Εκτός από την πρωτοφανή προχειρότητα στην οργάνωση της επίσκεψης του υπουργού στο Ηράκλειο σε ένα αποπνικτικό και κλειστοφοβικό υπόγειο, η διαρροή της πρότασης για υποψηφιότητα του Χρήστου Σπίρτζη ως νέου υποψήφιου περιφερειάρχη Κρήτης, έρχεται να δημιουργήσει νέους τριγμούς.
Η διαρροή έγινε μάλιστα σε μία περίοδο που Περιφέρεια Κρήτης και κυβέρνηση φαίνονταν να προχωρούν σημαντικές συνεργασίες, ειδικότερα σε σχέση με το Υπουργείο Υποδομών.
Τα νέα δεδομένα, ωστόσο, που δείχνουν μένος τοπικών στελεχών στο πρόσωπο του περιφερειάρχη και «υπόγειες διαδρομές» για αποδόμηση κάθε συνεργασίας, έρχονται να αφαιρέσουν πόντους από την αγωνιώδη προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ κεντρικά να φτιάξει ένα οργανωμένο σύστημα συνεργασιών και συμμάχων.
Εκτός όλων των άλλων, η συγκυρία έχει ευνοήσει την πολιτική αντιπαράθεση, ενώ αναμένεται με ενδιαφέρον η συνύπαρξη στο Ηράκλειο του υπουργού Υποδομών με τον γραμματέα Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρη Αυγενάκη, εναντίον του οποίου είχε επιτεθεί ακραία και προσωπικά την Κυριακή ο υπουργός.
Το συνολικό κλίμα είναι ιδιαίτερα τεταμένο, με πολλά κομματικά στελέχη να εκτιμούν ότι ο Χρήστος Σπίρτζης είτε θα αποφύγει εντελώς την κάθοδο στο Ηράκλειο είτε θα αποφύγει να παραθέσει συνέντευξη Τύπου, για να μην βρεθεί για μία ακόμα φορά αντιμέτωπος με όλα τα μέσα.
Ήδη το επιτελείο του επεξεργάζεται ένα σχέδιο «ασφαλών» συνεντεύξεων και τοποθετήσεων, ενώ αναζητά τρόπους για να μη δεχτεί ερωτήσεις αύριο, ώστε να ελαχιστοποιηθεί η τεράστια ζημιά που έχει προκληθεί. Υπάρχουν βέβαια και οι φωνές που θέλουν τον υπουργό να παρουσιάζει ένα περισσότερο φιλικό προφίλ και να κάνει εκ νέου άνοιγμα προς τα Μέσα, σε μια προσπάθεια αποκατάστασης των σχέσεων. Αυτή η λύση σε καμία περίπτωση δεν προκρίνεται από τοπικά στελέχη, ωστόσο αποτελεί λύση «νέας αρχής» την οποία και ο υπουργός επεξεργάζεται.