κλισιόμετρο για την “κακιά στροφή” στον κόμβο Αχλάδας

Η εγκατάσταση «κλισιόμετρου» είναι η αναγκαία παρέμβαση που απαιτείται για τη λεγόμενη «κακιά στροφή» επί του Βόρειου Οδικού Άξονα, λίγο πριν τον κόμβο της Αχλάδας.

Οι διερευνητικές τομές μέσω γεωτρήσεων μπορεί να έχουν ολοκληρωθεί ήδη, ωστόσο δεν φαίνεται πως είναι ξεκάθαρος ο τρόπος παρέμβασης που πρέπει να ακολουθηθεί για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα. Με βάση την ως τώρα ενημέρωση που υπάρχει,  το πρόβλημα χαρακτηρίζεται από μια «γενικότερη κατάτμηση» και από έναν έντονο «κατακερματισμό των πετρωμάτων».

Αυτό πρακτικά για τους μηχανικούς που γνωρίζουν τα τεχνικά ζητήματα σημαίνει πως σοβαρότερα ή λιγότερο σοβαρά προβλήματα παρουσιάζονται σε πολλά και διαφορετικά σημεία, ενώ ο τρόπος αντιμετώπισης έχει ιδιαιτερότητες, καθώς παρουσιάζονται πολλά και διαφορετικά είδη από πετρώματα, τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά το καθένα.

Αυτός είναι και ο λόγος, άλλωστε, που οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών θεώρησαν απαραίτητη την τοποθέτηση του «κλισιόμετρου», το οποίο είναι ένα εργαλείο με σωλήνα και ειδικού τύπου έλασμα, που μπορεί να διαπιστώνει σε ποιο βαθμό επηρεάζονται οι κλίσεις και από ποιους παράγοντες στο συγκεκριμένο σημείο.

Πρέπει να τονιστεί, βέβαια, πως ακόμα και μετά από αυτή την εξέλιξη, τα πρώτα δείγματα που έχουν προκύψει δεν μπορούν να βεβαιώσουν τον ενδεδειγμένο τρόπο παρέμβασης, ο οποίος θα γίνει γνωστός αφού πρώτα συλλεχθούν τα στοιχεία και από τις τρεις διερευνητικές τομές, αλλά και ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες εργαστηριακές αναλύσεις.

Αυτές αναμένονται όχι νωρίτερα από ένα εικοσαήμερο και με δεδομένη την εορταστική περίοδο, εκτιμάται πως το Υπουργείο και τα αρμόδια εργαστήρια δεν θα έχουν δώσει απαντήσεις πριν από το τέλος του Ιανουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι το όλο πρόβλημα στο ύψος της «κακιάς στροφής» είχε προκληθεί αρχικά από ρωγματώσεις που είχαν παρατηρηθεί στο σημείο, οι οποίες και αντιμετωπίστηκαν σε πρώτη φάση από συνεργεία του Υπουργείου, που τοποθέτησαν ειδικού τύπου υλικό για τον περιορισμό του φαινομένου. Παρ’ όλα αυτά όμως και παρά τις διαβεβαιώσεις των μηχανικών πως δεν θα υπάρξουν πρόσθετα προβλήματα, δυστυχώς χρειάστηκε να φθάσει στο σημείο ειδικό γεωτρύπανο για να πραγματοποιήσει συνολικά τρεις διερευνητικές τομές, ώστε να γίνει γνωστό το ποια παρέμβαση χρειάζεται.

Ελπίδα όλων είναι πως από τα τελικά αποτελέσματα και των εργαστηριακών ελέγχων, δεν θα προκύψει κάποια παρέμβαση η οποία θα απαιτεί το κλείσιμο της οδού, αφού δεν υπάρχει κάποια εναλλακτική δίοδος που να συνδέει την ανατολή με τη δύση.