Όπως είχε αποκαλύψει η «Π», από τα πορίσματα των επιθεωρητών για το Πολιτιστικό

 Όπως είχε αποκαλύψει η «Π», από τα πορίσματα των επιθεωρητών για το Πολιτιστικό
«Φύλλο και φτερό» κάνει τα στοιχεία της πρώτης φάσης του Πολιτιστικού Κέντρου εκπρόσωπος του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, που βρίσκεται από χθες στο Ηράκλειο. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη εξετάζεται όλη η πορεία υλοποίησης των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν από το 2015, έως σήμερα.

Όπως είναι γνωστό, οι επιθεωρητές δημοσίων έργων έχουν υλοποιήσει ενδελεχείς ελέγχους και εξέδωσαν αναλυτικά πορίσματα μέσα από τα οποία αναδείχθηκαν συγκλονιστικές αποκαλύψεις  για την πορεία υλοποίησης της πρώτης φάσεις του έργου.

Οι έλεγχοι προχώρησαν μέχρι το 2015, και τώρα ο εκπρόσωπος των επιθεωρητών ξαναπιάνει το νήμα από το σημείο που είχε σταματήσει η έρευνα μέχρι σήμερα, προκειμένου να υπάρξει μια πλήρης εικόνα της υλοποίησης του έργου.

Όπως είχε αποκαλύψει η «Π», από τα πορίσματα των επιθεωρητών  είχε  καταγραφεί ένα γαϊτανάκι  διεργασιών αύξησης του κόστους και  υπερκοστολογήσεων  με αποτέλεσμα να απογειώνεται στα ύψη ο προϋπολογισμός του έργου. Περιγράφονται ακόμα χαρακτηριστικές τεχνικές που ακολουθήθηκαν, ώστε να προστίθενται συνεχώς νέες εργασίες οι οποίες δεν υπήρχαν στην αρχική μελέτη του έργου.

Και το προκλητικό της υπόθεσης δεν είναι μόνο ότι οι εργασίες αυτές δημιούργησαν τερατώδεις διαφορές σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, αλλά ότι δεν υπάρχει ουσιαστική τεκμηρίωση που να δικαιολογεί τη διαχείριση αυτή, σύμφωνα πάντα με το πόρισμα των επιθεωρητών δημοσίων έργων.

Για να αντιληφθεί καλύτερα κάποιος το όλο σκηνικό, αρκεί να σκεφτεί ότι σε οποιοδήποτε  έργο χρηματοδοτούμενο από προγράμματα, δύο στοιχεία είναι βασικό να τηρούνται με απόλυτη συνέπεια, προκειμένου να μην απενταχθεί: η μελέτη και το χρονοδιάγραμμα. Στην περίπτωση του Πολιτιστικού Κέντρου, όλος ο καμβάς υλοποίησής του δομείται σε αλλεπάλληλες αλλαγές της αρχικής μελέτης και σε πρόσθετες εργασίες, που όπως είναι φυσικό προκαλούσαν νέες παρατάσεις του χρονοδιαγράμματος αλλά και εκτόξευση του προϋπολογισμού του.

Άρα η απένταξη του Πολιτιστικού Κέντρου, όχι μόνο δεν ήταν ζήτημα λογιστικής τακτοποίησης, όπως επαναλαμβανόμενα ισχυριζόταν η πρώην δημοτική Αρχή, αλλά ήταν μια εξέλιξη νομοτελειακή, όπως προκύπτει από το πόρισμα των επιθεωρητών. Η διαχείριση αυτή οδήγησε στην εφιαλτική εξέλιξη της απένταξης του έργου  από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Πολιτισμός»  με το ποσό των 11.814.687 ευρώ!

Σε κάθε περίπτωση, αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πόρισμα του ελέγχου που συνεχίζεται, καθώς θα προκύψει μια ολοκληρωμένη εικόνα της πορείας υλοποίησης του έργου.

“Θα διευκολύνουμε με κάθε τρόπο τον έλεγχο”

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΠΤΑΗ κ. Μ. Καπετανάκης, ο οποίος επιβεβαίωσε την πληροφορία της «Π» σε σχέση με τον έλεγχο που βρίσκεται σε εξέλιξη για την πορεία υλοποίησης του έργου, απέφυγε να σχολιάσει το όλο θέμα, αλλά περιορίστηκε να ξεκαθαρίσει με νόημα ότι τόσο ο ίδιος όσο και η υπηρεσία θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διευκολυνθεί το έργο της Επιθεώρησης.

Τα καθίσματα, η μεταλλική πυροκουρτίνα και τα ηλεκτρομηχανολογικά

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των εργασιών, τόνισε ότι τις επόμενες μέρες φορτώνεται η πρώτη παρτίδα των καθισμάτων που θα τοποθετηθεί στην κεντρική αίθουσα του Πολιτιστικού, βάρους  επτά τόνων. Όπως εξηγεί, ο συνολικός αριθμός των καθισμάτων είναι 1.000 και θα μεταφερθούν στο Ηράκλειο σε τρεις παρτίδες.

Η εγκατάσταση των καθισμάτων θα γίνει με ευθύνη της εταιρείας ώστε να έχουμε το άριστο αποτέλεσμα. Ο ίδιος σημειώνει ότι τα καθίσματα αυτά έχουν αυστηρότερες προδιαγραφές και από αυτές του Μεγάρου Μουσικής, καθώς έχουν την κατασκευαστική δυνατότητα να απορροφούν τον ήχο και να μην αντανακλάται, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει κόσμος στην αίθουσα ή αν η αίθουσα είναι άδεια.

Παράλληλα, όπως προσθέτει ο κ. Καπετανάκης, σε αυτή τη φάση τοποθετούνται τα ξύλινα δάπεδα και η μεταλλική πυροκουρτίνα η οποία προστατεύει τους θεατές στο ενδεχόμενο εκδήλωσης μιας πυρκαγιάς επάνω στη σκηνή όπου υπάρχουν εύφλεκτα υλικά. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μεταλλικό φράχτη βάρους 15 τόνων, που πέφτει από το πάνω μέρος της σκηνής και απομονώνει τους θεατές στην περίπτωση που εκδηλωθεί πυρκαγιά στη σκηνή, έχει προβλεφθεί επίσης σε μια τέτοια περίπτωση να ανοίξουν ειδικές καταπακτές προκειμένου να τραβήξουν όλο τον καπνό που θα προκληθεί από τη φωτιά.

Ο κ. Καπετανάκης σημειώνει ακόμα ότι θεωρεί καθοριστικής σημασίας εξέλιξη το γεγονός ότι ο μηχανολογικός εξοπλισμός της πρώτης φάσης του έργου  “κουμπώνει” άριστα με τη δεύτερη φάση, πράγμα για το οποίο είχαν εκφραστεί πολλοί εύλογοι φόβοι. Το γεγονός ότι λειτουργούν άριστα  συνδυαστικά τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, είναι ένα πολύ κομβικό ζήτημα.