ΒΟΑΚ: Ο δρόμος Χερσόνησος-Γούρνες κοιλαδογέφυρα

Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης οι οδηγοί που διέρχονται τον βόρειο οδικό άξονα και συγκεκριμένα τη διαδρομή Ηράκλειο – Χερσόνησος, όπου καθημερινά σχηματίζονται τεράστιες ουρές οχημάτων. Το γεγονός ότι μπαίνουμε ήδη στη νέα τουριστική περίοδο, που μοιραία συμπαρασύρει στα ύψη τους κυκλοφοριακούς φόρτους, έχει σαν αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί μια νέα πραγματικότητα στην περιοχή η οποία είναι κυριολεκτικά αφόρητη.

Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει την οργή και την αγανάκτηση των οδηγών, που διαμαρτύρονται έντονα για την κατάσταση τονίζοντας ότι θα πρέπει άμεσα να δοθεί διέξοδος και μάλιστα αποτελεσματική στο αφόρητο μποτιλιάρισμα με το οποίο έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι εκατοντάδες οδηγοί οχημάτων.

Οι ουρές των αυτοκινήτων στη διαδρομή Ηράκλειο - Χερσόνησος είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο

Είναι θέμα ημερών η παράδοση του νέου δρόμου Ηράκλειο-Γούρνες απαντά ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, που σύμφωνα με τα στελέχη του πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Όπως διαβεβαιώνουν ήδη ολοκληρώνονται οι διαγραμμίσεις και οι τελευταίες εργασίες και το έργο πρόκειται τα επόμενα 24ωρα να παραδοθεί στην κυκλοφορία.

Έργο πρότυπο ο νέος αυτοκινητόδρομος

Ένα έργο πρότυπο σε πανελλαδικό επίπεδο αλλά και υποδειγματικό σε σχέση με το πώς θα πρέπει να διαμορφωθεί ο νέος ΒΟΑΚ χαρακτηρίζεται ο δρόμος Γούρνες-Χερσόνησος σύμφωνα με τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης.

Πρόκειται για ένα οδικό δίκτυο μήκους εννέα χιλιομέτρων με παράπλευρο δίκτυο στο μεγαλύτερο μήκος του και δεξιά και αριστερά και βελτίωση καθέτου δικτύου.

ο  διευθυντής Συγκοινωνιακών Εργων του ΒΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης
Ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ, κ. Γιώργος Αγαπάκης

Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΒΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης, υπογραμμίζοντας ότι είναι μια πολύ σημαντική αρτηρία αφού είναι το μοναδικό κομμάτι  του βόρειου οδικού άξονα το οποίο εξελίσσεται χωρίς να παρεμβάλλονται άλλες προσβάσεις ή ισόπεδες  διασταυρώσεις και κόμβοι παρά μόνο ανισόπεδοι.

Ο νέος οδικός άξονας έχει ένα πλάτος 22.60μ. – 24.50μ. με νησίδες που παρεμβάλλονται σε κάποια σημεία και έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.

Το εντυπωσιακό στοιχείο του έργου είναι ότι έχει μια κοιλαδογέφυρα 440 μ. (κατασκευασμένη με τη μέθοδο της προβολοδόμησης που σημαίνει ότι ενώ είμαστε επάνω στη γέφυρα και την κατασκευάζουμε).

Πρόκειται ουσιαστικά για τη μεγαλύτερη γέφυρα στην Κρήτη, η οποία με τον τρόπο που έχει κατασκευαστεί έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα αφού έχει λίγα μεσόβαθρα αλλά και μεγαλύτερα ανοίγματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι συγκεκριμένη γέφυρα έχει άνοιγμα 110 μέτρα (!) ενώ οι κλασικές γέφυρες έχουν άνοιγμα 40 μέτρα…

Δηλαδή το ένα βάθρο από το άλλο έχει απόσταση 109 μέτρα. Πρόκειται για την καλύτερη γέφυρα στην Κρήτη σε ό,τι αφορά τα ποιοτικά, γεωμετρικά αλλά και κατασκευαστικά χαρακτηριστικά της.

Στο οδικό δίκτυο που θα παραδοθεί τις επόμενες μέρες, όπως εξηγεί ο κ. Γιώργος Αγαπάκης, υπάρχουν και επτά άνω διαβάσεις και δύο ανισόπεδοι κόμβοι Γουρνών και Καστελλίου.

Μία από τις καινοτομίες του έργου αυτού είναι ότι διαθέτει τα καινούρια συστήματα αναχαίτησης οχημάτων (ΣΑΟ)  δηλαδή στηθαία τα οποία έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων. Αυτό ισχύει και για τα μεταλλικά πλευρικά στηθαία αλλά και για τα τσιμεντένια στηθαία που κατασκευάζονται στη μέση του δρόμου.

Είναι από τα πρώτα έργα που κατασκευάζονται στην Ελλάδα με βάση αυτή την οδηγία για τα στηθαία ασφαλείας και γι’ αυτό και το κόστος τους αντιστοιχεί στο 10% του κόστους του έργου.

Επίσης είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι παντού οι τάπητες είναι αντιολισθηροί, σε αντίθεση με όλα τα παλιά έργα όπως για παράδειγμα στο Κακό Όρος όπου δεν υπάρχει αντιολισθηρός τάπητας. Επίσης σε όλο το μήκος του ο δρόμος έχει πάρα πολύ καλά συστήματα απορροής ομβρίων, τα οποία δυστυχώς παλιά δεν κατασκευάζονταν με αποτέλεσμα σε περιοχές όπως για παράδειγμα στην Αγία Μαρίνα ο δρόμος να πλημμυρίζει.

Επίσης έχουν χρησιμοποιηθεί υψηλής ποιότητας ηχοπετάσματα τα οποία έχουν τοποθετηθεί σε ζώνες κατοικίας δηλαδή σε περιοχές όπου υπάρχουν οικισμοί ή σχέδιο πόλης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα σημεία όπου έχουμε μονό Νιου Τζέρσει έχουν τοποθετηθεί αντιθαμβωτικά πετάσματα για την ασφάλεια των οδηγών, ώστε να μην θαμπώνουν τα φώτα των οχημάτων από τη μια κατεύθυνση στην άλλη.

Ο δρόμος Χερσόνησος-Γούρνες είναι ένας αυτοκινητόδρομος που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τα αντίστοιχα σύγχρονα έργα που έχουν γίνει στη υπόλοιπη Ελλάδα.