Ένα από τα βασικά θέματα που ήταν σε εκκρεμότητα αναφορικά με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελλίου, φαίνεται πως έχει ήδη δρομολογηθεί επιβεβαιώνοντας τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για δυναμική προώθηση του έργου από το 2020.
Κι ενώ η Κρήτη αναμένει τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή μέσα στο 2019, όπως ο ίδιος είχε δεσμευθεί πως θα πράξει, το Ελληνικό Δημόσιο και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προχώρησαν στην υπογραφή σύμβασης για τη χρηματοδότηση 180 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία και αφορά τη χρηματοδοτική συμβολή του κράτους στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου.
Το συγκεκριμένο ποσό των 180 εκατομμυρίων ευρώ είναι το ποσό το οποίο προκύπτει από τη συμμετοχή του Δημοσίου στο πλαίσιο συνεργασίας με την κοινοπραξία TERNA – GMR για τη συνολική κατασκευή του έργου που ανέρχεται σε 480 εκατομμύρια ευρώ.
Μετά από την υπογραφή, η επίσημη έναρξη της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Ιανουάριο ή το αργότερο Φεβρουάριο. Από τη στιγμή που θα γίνει επίσημα η παραχώρηση θα αρχίσει να μετρά παράλληλα και το κατασκευαστικό διάστημα της πενταετίας που απαιτείται για την κατασκευή.
Όπως έχουν δηλώσει πάντως στελέχη της ΤΕΡΝΑ κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του έργου στο Καστέλλι, υπάρχει η πιθανότητα, αν δεν προκύψουν συγκεκριμένες εμπλοκές, το έργο να παραδοθεί και νωρίτερα από το διάστημα της πενταετίας.
Παράλληλα με το έργο πρόκειται να προχωρούν και όλα τα αναγκαία συνοδά έργα, αλλά και ο κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 18 χιλιομέτρων, ο οποίος θα συνδέει το Αεροδρόμιο Καστελλίου με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης στο ύψος της Χερσονήσου.
Σημειώνεται ότι ήδη στο πλαίσιο της σύμβασης, έχουν εκκινήσει όλες οι απαραίτητες πρόδρομες διαδικασίες, έχει γίνει η διαμόρφωση των εργοταξιακών χώρων, ενώ πραγματοποιούνται σταδιακά οι απαλλοτριώσεις όπως προβλέπεται από τον νόμο.
Σύμφωνα με τους εκπροσώπους της αναδόχου εταιρείας, εκφράζεται η άποψη ότι οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του Καστελλίου, αλλά και οι επισκέπτες, θα αρχίσουν να βλέπουν εντατικά έργα και μεγαλύτερη κινητικότητα από το καλοκαίρι, διάστημα κατά το οποίο προβλέπεται να εκκινήσει η θεμελίωση του αεροσταθμού, της πίστας, αλλά και των βασικών τεχνικών έργων που προβλέπονται για την κατασκευή του αεροδρομίου.
Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει η “Π”, τακτοποιήθηκε με νομοθετική ρύθμιση και το ζήτημα που αφορά τον φορέα είσπραξης του 65% από το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων, το οποίο και καταβάλλεται από κάθε επιβάτη που αναχωρεί από το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”. Αυτός θα είναι η εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», που έχει αναλάβει την εκπόνηση των μελετών και της κατασκευής του νέου αερολιμένα. Στη ΔΑΗΚ συμμετέχει με ποσοστό 54,1% το σχήμα ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ με την GMR Airports Limited από την Ινδία και το Δημόσιο με ποσοστό 45,9%.