ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΠΙΣΩ Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ Ενόχλησε το φρένο της Λότζια στο μπάχαλο των πεζόδρομων

Τέλος στο κυκλοφοριακό μπάχαλο που επικρατεί στη ζώνη ανάπλασης του κέντρου της πόλης βάζει η προχθεσινή απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία παρατείνονται τα μέτρα απαγόρευσης της κίνησης των οχημάτων στους πεζόδρομους της Δικαιοσύνης, της Ίδης, της μικρής Έβανς και της 1821 μέχρι το τέλος του χρόνου. Οι παραβάτες θα είναι αντιμέτωποι με πρόστιμα και κλήσεις όπως επίσης και όσοι δεν τηρούν το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων που ενεργοποιείται ξανά με βάση την ίδια απόφαση.

Η προχθεσινή συνεδρίαση του Σώματος κατέγραψε άλλο ένα γύρο σφοδρής  αντιπαράθεσης ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα που έχουν σχηματιστεί, όπου από τη μία η Λότζια με τη συμπαράσταση του εμπορικού κόσμου της πόλης επιχειρεί να διατηρήσει τη χρήση των πεζόδρομων για τις ανάγκες των πεζών και από την άλλη το Αστικό ΚΤΕΛ μαζί με τα ιδιωτικά πάγκινγκ συμπράττουν στο κοινό αίτημα της ελεύθερης κίνησης ΙΧ και λεωφορείων στους πρόσφατα πεζοδρομημένους δρόμους της πόλης.

Όπως όλα δείχνουν «η μητέρα των μαχών» θα είναι η επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στην οποία αναμένεται να έρθει προς συζήτηση στην τελική της μορφή η κυκλοφοριακή μελέτη της παλιάς πόλης και εκεί πρόκειται να κριθεί το μέλλον του μεγάλου έργου της ανάπλασης.  Εκεί θα ληφθεί η κρίσιμη απόφαση για το αν το Ηράκλειο γυρίσει σελίδα στην ιστορία του κεφαλαιοποιώντας την αξία των πεζόδρομων προς όφελος των πεζών  που ήδη απολαμβάνουν την αξία τους ή αν θα επιστρέψει στην κατάσταση που επικρατούσε στο παρελθόν όπου η πόλη θα παραδοθεί στη χρήση των ΙΧ και των λεωφορείων.

Πεδίο αντιπαραθέσεων

Η χρονοκαθυστέρηση της δημοτικής Αρχής να ορίσει το πλαίσιο κυκλοφορίας στη ζώνη ανάπλασης εδώ και ένα μήνα, σχολιάστηκε σκωπτικά από την αντιπολίτευση, αφού όπως τονίσθηκε ήταν η αιτία για να υπάρξει ένα απόλυτο κυκλοφοριακό χάος μέσα στην πόλη. Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γ. Αναστασάκης ο οποίος εισηγήθηκε την απαγόρευση της κίνησης των ΙΧ στη ζώνη ανάπλασης μέχρι το τέλος του χρόνου, σημείωσε ότι η παράταση των μέτρων αυτών δίνουν μια εξαιρετική δυνατότητα  να «κουμπώσει» και η νέα κυκλοφοριακή μελέτη σημειώνοντας ότι μέσα από αυτή η πόλη θα κεφαλαιοποιήσει τα οφέλη της μεγάλης παρέμβασης ανάπλασης.

Όπως είναι γνωστό, με βάση την πρόταση που έχει διαμορφωθεί προτείνεται η ελεύθερη  κίνηση των δίτροχων, των ταξί και των μικρών λεωφορείων, από τη Χατζημιχάλη Γιάνναρη, τη μικρή Έβανς και το πρώτο μέρος της 1821, ενώ ο άξονας της Δικαιοσύνης – Ίδης και το πρώτο τμήμα της Καλοκαιρινού θα παραμείνει ελεύθερος για τη χρήση των πεζών. Αντίστοιχα αποκλειστικά και μόνο για τις ανάγκες ιδιωτικού παρκινγκ θα επιτρέπεται η είσοδος οχημάτων από την Αγίου Μηνά, το πρώτο μέρος της 1821 την Καρτερού και τη Θησέως. Ο αντιδήμαρχος εξήγησε ότι ο τρίμηνος κυκλοφοριακός αποκλεισμός που θα ισχύει αναδρομικά και μέχρι το τέλος του χρόνου θα αξιοποιηθεί ώστε  ο  εργολάβος του έργου της ανάπλασης να ολοκληρώσει ειδικές τεχνικές λεπτομέρειες του έργου.

Ωστόσο η χρονοκαθυστέρηση που καταγράφηκε σε σχέση με την επιβολή της απαγόρευσης από τη μια και ο λόγος για τον οποίο επέλεξε η δημοτική Αρχή να παρατείνει τα κυκλοφοριακά μέτρα δίδοντας τρίμηνη παράταση στον εργολάβο για ένα έργο που ο ίδιος έχει δηλώσει ότι μπορεί να ολοκληρώσει σε ένα μήνα προκάλεσαν έντονα σκωπτικά σχόλια από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Ακόμα η δημοτική Αρχή δέχτηκε πολιτικές βολές από τους «Ενεργούς Πολίτες» για το γεγονός ότι οι πρόσθετες εργασίες σύνδεσης δικτύων της ΔΕΥΑΗ που κρίθηκαν αναγκαίες κατά μήκος της οδού Καρτερού, επιλέχθηκε να εκτελεστούν από την εργολαβία του έργου ανάπλασης και όχι από την εργολαβία του έργου αποκατάστασης των πλακοστρωμένων οδεύσεων που έχει μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης.

Έντονα επικριτικός ήταν στην τοποθέτησή του και ο κ. Π.Ινιωτάκης ο οποίος σχολίασε δηκτικά ότι «όλοι θέλουμε μια πόλη χωρίς αμάξια όμως πόσο δημοκρατικό είναι αυτό; Πρέπει να ερωτηθούν οι πολίτες».

Κοινή επίθεση από ΚΤΕΛ και ιδιωτικά παρκινγκ στους πεζόδρομους

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Βουλγαράκης ο οποίος εξέφρασε την απόλυτη αντίθεση του, επειδή στην κυκλοφοριακή μελέτη δεν υπάρχει πρόβλεψη στην κίνηση των λεωφορείων και τόνισε ότι από τον κυκλοφοριακό αποκλεισμό της πόλης εδώ και 4 χρόνια τα λεωφορεία καταγράφουν βαριές οικονομικές απώλειες για τη διεκδίκηση των οποίων προανήγγειλε νομική προσφυγή. Όπως είπε, σε όλη την περίοδο που εκτελούνται τα έργα ανάπλασης, στις διαδρομές που παλαιότερα γίνονταν 12 δρομολόγια τώρα θα είμαστε τυχεροί εάν γίνουν 4-5.

Πρόσθεσε ότι ο Δήμος όφειλε να κάνει μια συγκοινωνιακή μελέτη και να ερωτηθούν οι πολίτες αν διευκολύνονται από τις νέες προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης  Στο ίδιο μήκος κύματος και ο εκπρόσωπος των ιδιοκτητών πάρκινγκ, κ. Παπαδάκης, ο οποίος τόνισε ότι η νέα κυκλοφοριακή μελέτη συνεχίζει την ομηρεία της πόλης που έχει προκαλέσει βαρύ οικονομικό κόστος στον κλάδο που εκπροσωπεί. Τόνισε επίσης ότι ο φορέας του έχει καταθέσει στον Δήμο συγκεκριμένες κυκλοφοριακές εισηγήσεις για τις οποίες ποτέ δεν πήρε απάντηση.