Στο τμήμα Ηράκλειο - Χανιά θα περιοριστεί ο αυτοκινητόδρομος του ΒΟΑΚ

Η εναλλακτική πρόταση για έναν νέο και σύγχρονο οδικό άξονα στην Κρήτη παρουσιάζεται την ερχόμενη Τρίτη.

Την πρόταση παρουσιάζει η Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, τμήματος Ανατολικής Κρήτης, στις 5.00 το απόγευμα της Τρίτης στην αίθουσα του Τεχνικού Επιμελητηρίου στην οδό Πρεβελάκη.

Η εκδήλωση έχει τίτλο «Υπάρχει πραγματικός σχεδιασμός με χρονοδιάγραμμα; Η δική μας πρόταση», ενώ θα πραγματοποιηθεί παρουσία του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργου Στασινού και του γραμματέα της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτή Ηρακλείου, Λευτέρη Αυγενάκη.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνουν παρεμβάσεις από τον πολιτικό μηχανικό και πρώην βουλευτή Μάξιμο Σενετάκη, από τον διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργο Αγαπάκη, από το μέλος της Αντιπροσωπείας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Μιχάλη Χωραφά και από το μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου, Μιχάλη Γολοβάνη.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης κι εν αναμονή του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη στην Κρήτη, ο οποίος ετοιμάζεται να παρουσιάσει τον νέο σχέδιο για τον ΒΟΑΚ, οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου αναμένεται να αναλύσουν πρώτον τις προοπτικές δημιουργίας ενός νέου και σύγχρονου άξονα, αλλά και να σταθούν στα προβλήματα και τα ζητήματα που ανακύπτουν από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Στους κύκλους των μηχανικών αποτελεί λίγο έως πολύ κοινό τόπο ότι το υφιστάμενο οδικό δίκτυο είναι αδύνατο, ακόμα και με παρεμβάσεις ασφάλειας, να υπηρετήσει τον ρόλο ενός σύγχρονου και απόλυτα ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, δεδομένου όχι μόνο του φόρτου οχημάτων που δέχεται, αλλά και της χάραξής του.

Παρ’ όλα αυτά, θεωρείται δεδομένο πως στη διάρκεια της εκδήλωσης θα τεθούν μια σειρά από θέματα, τόσο για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου, όσο και για τις τεχνικές βελτίωσης της ασφάλειάς του. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, για να μπορέσει η υφιστάμενη χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα να παραμένει μια ασφαλής χάραξη και με σωστή συντήρηση, χρειάζεται σε ετήσια βάση ένα ποσό της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ. Για να μπορέσει παράλληλα να αποκτήσει η Κρήτη ένα ασφαλές και σύγχρονο δίκτυο, απαιτείται να δημιουργηθεί μια νέα χάραξη νοτιότερα του Βόρειου Οδικού Άξονα, στα πρότυπα ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου με εξόδους παράλληλων χαράξεων.

Όλα αυτά ασφαλώς και είναι γνωστά στον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και στο επιτελείο του, όπως είναι επίσης γνωστό πως χωρίς διόδια είναι σχεδόν απίθανη η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου δικτύου.

Όπως έχει αποκαλύψει άλλωστε η «Π», το Υπουργείο εξετάζει αυτή την πιθανότητα, την οποία και θα πρέπει να διερευνήσει ο νέος οικονομικός σύμβουλος. Ενώ όμως είναι γνωστοί οι τρόποι για τη δημιουργία ενός νέου δικτύου, υπάρχουν ερωτηματικά για το πώς θα καταφέρει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να «περάσει» αυτές τις προτάσεις, χωρίς να χάνει τον ιδεολογικό προσανατολισμό μιας «αριστερής» κυβέρνησης.

Από την πλευρά τους πάντως, οι τεχνοκράτες μηχανικοί δεν αποκλείουν το γεγονός το Υπουργείο να παρουσιάσει μια εφικτή πρόταση για την δημιουργία ενός νέου άξονα. Αυτό που σίγουρα αποκλείουν ωστόσο είναι οι εξαγγελίες πως το νέο δίκτυο θα μπορέσει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη πενταετία κι εκτιμούν πως για μία ακόμα φορά το Υπουργείο θα αρκεστεί σε εξαγγελίες, που θα μπορέσουν να οδηγήσουν την υπάρχουσα κυβέρνηση σε εκλογές με το μικρότερο δυνατό πολιτικό κόστος.