τοπική αγορά

Το θέμα δημιουργίας ενός μεγάλου Open Mall στο κέντρο της πόλης επανέρχεται στο τραπέζι με φόντο τις εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, που πραγματοποιούνται την ερχόμενη εβδομάδα.
Οι εκλογές υλοποιούνται στις 2 Οκτωβρίου, με τη γενική συνέλευση να πραγματοποιείται στο Επιμελητήριο Ηρακλείου μία ημέρα νωρίτερα.

Για μία ακόμα φορά οι έμποροι κατέρχονται στις εκλογές στην συντριπτική πλειοψηφία τους με ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο και επικεφαλής τον νυν πρόεδρο Μανώλη Κουμαντάκη, ενώ υπάρχει παράλληλα κι ένας αρκετά μικρότερος συνδυασμός με υποψήφιους που πρόσκεινται κατά κανόνα στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

Το θέμα του Open Mall που δεν συζητείται για πρώτη φορά, μπαίνει ξανά ψηλά στην ατζέντα, με τον απερχόμενο πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου και νυν υποψήφιο Μανώλη Κουμαντάκη, να τονίζει πως Εμπορικός Σύλλογος και Δήμος έχουν φθάσει πολύ κοντά στην κατάθεση ενός πλήρους και ολοκληρωμένου φακέλου, που θα αλλάζει συνολικά τα δεδομένα στην πόλη.

Όπως αναφέρει ο νυν πρόεδρος, το συγκεκριμένο θέμα μπορεί όντως να έχει χρονίσει μιας και συζητείται για τεράστιο χρονικό διάστημα, ωστόσο σε κάθε περίπτωση διαμορφώνονταν νέες συνθήκες που τροποποιούσαν τα δεδομένα.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες, ο φάκελος για τη δημιουργία ενός Open Mall στην καρδιά της πόλης, μετά και την ολοκλήρωση των έργων, βρίσκεται στην τελική φάση προετοιμασίας, ενώ τόσο ο Εμπορικός Σύλλογος, όσο όμως και η Δημοτική Αρχή, έχουν ως στόχο να μετατρέψουν το Ηράκλειο σε μια καρδιά επιχειρηματικότητας και ανάπτυξης, η οποία θα δίνει έμφαση σε στοχευμένες ενέργειες και δράσεις, που θα καθορίζονται σαφώς από τη λειτουργία του Open Mall.

Απέναντι σε αυτά τα δεδομένα ωστόσο, είναι προφανές ότι υπάρχει έντονος σκεπτικισμός για δύο τουλάχιστον λόγους. Από τη μία πλευρά το θέμα του Open Mall είναι ένα θέμα, το οποίο εδώ και πολλά χρόνια συζητείται χωρίς να έχει προχωρήσει επί της ουσίας, κάτι που καυτηριάζουν έντονα οι πολίτες.

Από την άλλη, η στάση της νυν δημοτικής Αρχής θεωρείται από την πλειοψηφία των πολιτών τουλάχιστον αινιγματική σε σχέση με το πώς θα μπορέσει τελικά να ενισχύσει την επιχειρηματικότητα και να καταφέρει να τονώσει το καταναλωτικό ενδιαφέρον, όταν τα τελευταία δύο χρόνια τουλάχιστον, έχει καταφέρει να στρέψει με τη γενικότερη στάση της τους καταναλωτές σε μεγάλο βαθμό εκτός αστικού ιστού.

Την ίδια στιγμή επιπρόσθετα, η στάση που έχει κρατήσει η δημοτική Αρχή απέναντι στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων επισιτισμού, καταγράφεται στην πλειοψηφούσα συνείδηση ως στάση που έχει ως κυρίαρχο στόχο όχι την ανάπτυξη, αλλά την παρακμή, αφού εκτιμάται πως δεν υπάρχει κανένα απολύτως αναπτυξιακό όραμα.