To σχέδιο για το ανοιχτού τύπου εμπορικό κέντρο (open mall)

Ένα κέντρο πόλης, με ομοιόμορφα καταστήματα, που ακολουθούν κοινή πολιτική και κοινές δράσεις.
Εκδηλώσεις σε συνεχόμενη βάση, συναυλίες, δράσεις για τα παιδιά, παραστάσεις και ψυχαγωγικές δραστηριότητες στους πεζοδρόμους, τις πλατείες και τα μαγαζιά της πόλης διαρκώς.

Αυτή είναι η εικόνα που οραματίζεται ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου για την καρδιά του Ηράκλειου, έχοντας παράλληλα τη στήριξη και συμπαράσταση της δημοτικής Αρχής. Το συγκεκριμένο σχέδιο βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίησή του, αφού ήδη έχει ετοιμαστεί ο σχετικός φάκελος για τη δημιουργία του ανοιχτού εμπορικού κέντρου Ηρακλείου, που προβλέπεται να κατατεθεί στις 5 Νοεμβρίου.

Το θέμα, εκτός από πρόθεση του Εμπορικού Συλλόγου, είχε βρεθεί γενικότερα υψηλά στην ατζέντα της «Εμπορικής Ενότητας», αλλά και του νέου Διοικητικού Συμβουλίου με επικεφαλής τον Μανώλη Κουμαντάκη.

Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο, ένα πολύ σημαντικό ποσοστό επιχειρηματιών, της τάξεως του 75 % – 80 % έχουν ήδη δεχθεί να συμμετέχουν στην προσπάθεια, την οποία στηρίζει και η δημοτική Αρχή. Το εγχείρημα, όπως αποκάλυψε πρώτη η «Π», έχει στόχο να δημιουργήσει μια ανοιχτή ανεξάρτητη αγορά, που θα είναι όμως ομοιόμορφη ως προς την εμφάνισή της και θα υλοποιεί στοχευμένες συνεργατικές δράσεις, ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή τόνωση της ρευστότητας.

Οι πεζοδρομήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί, αλλά και συνεχίζουν να πραγματοποιούνται στην καρδιά της πόλης, θεωρείται πως αποτελούν ένα επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα για την προσπάθεια, ενώ εκτιμάται πως όταν ο οραματικός στόχος επιτευχθεί και διαπιστωθούν τα πλεονεκτήματά του, θα ανταποκριθούν ακόμα περισσότερες επιχειρήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το σχετικό φάκελο του Συλλόγου που πρόκειται να κατατεθεί τον Νοέμβριο, το ανοιχτό εμπορικό κέντρο προβλέπεται να δημιουργηθεί μεταξύ των οδών Ζωγράφου, Χατζημιχάλη Γιάνναρη, μικρής Έβανς, Ίδης, Καλοκαιρινού, Αγίου Μηνά, Κυρίλλου Λουκάρεως, πλατείας Κορνάρου και Αφέρωφ ώς το ύψος της πλατείας Ελευθερίας.

Στόχος από τη δημιουργία του ανοιχτού εμπορικού κέντρου, με βάση τα στοιχεία του φακέλου, είναι να βελτιωθεί  η ανταγωνιστικότητα των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων της πόλης, να στηριχθεί η ικανότητά τους να αναπτύσσονται σε περιφερειακές, εθνικές και διεθνείς αγορές και να συμμετέχουν σε διαδικασίες καινοτομίας μέσω της αξιοποίησης των δικτυώσεων.

Το σχέδιο για το νέο Open Mall, που είχε πρώτη αποκαλύψει η “Π”

Κοινή γραμμή

Στο νέο ανοιχτό εμπορικό κέντρο, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, τα καταστήματα, θα είναι ομοιόμορφα – τουλάχιστον ως προς την βασική εξωτερική τους εμφάνιση – και θα έχουν ενιαία πολιτική ως προς τις δράσεις marketing και τις εκπτώσεις τους. Εκτός από τον αγοραστικό κοινό χαρακτήρα, τα καταστήματα που θα συμμετέχουν στο ανοιχτό εμπορικό κέντρο, θα οργανώνουν δράσεις που θα έχουν χαρακτήρα ψυχαγωγικό, δράσεις πολιτισμού, όπως επίσης και δράσεις κοινωνικού κι εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

Οι επιχειρηματίες προσδοκούν ότι από το νέο τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, στη λογική ενός οργανωμένου ανοιχτού εμπορικού κέντρου, θα μπορέσουν να αυξήσουν τη ρευστότητά τους, να αναπτύξουν νέες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, αλλά και να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους.

Η πρόταση θα κατατεθεί προς έγκριση και χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα – Επιχειρηματικότητα – Καινοτομία».