Ο κ. Λαμπρινός έδωσε την κατεύθυνση της αποζημίωσης των καταναλωτών
Ο κ. Λαμπρινός έδωσε την κατεύθυνση της αποζημίωσης των καταναλωτών

Σε μια απόφαση – «σταθμό» στην ιστορία της προχώρησε η ΔΕΥΑΗ, που αποφάσισε για πρώτη φορά να αποζημιώσει μαζικά τους καταναλωτές νερού 13.000 υδρόμετρων, στον Μασταμπά, το Ατσαλένιο και την  ευρύτερη περιοχή της Θερίσσου, με έκπτωση 20% στον εξαμηνιαίο λογαριασμό κατανάλωσης.

Πρόκειται για τους καταναλωτές οι οποίοι μέσα στον Οκτώβριο βρέθηκαν για ένα δεκαήμερο χωρίς νερό, καθώς ανέκυψαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα στη διάρκεια της μεταφοράς από το παλαιό δίκτυο υδροδότησης στο νέο, τα οποία δεν αντιμετωπίστηκαν εγκαίρως, με αποτέλεσμα την απίστευτη ταλαιπωρία του κόσμου.

Η απόφαση της αποζημίωσης των καταναλωτών που στερήθηκαν το νερό  θεμελιώνει νέα δεδομένα και προοπτικές σε ό,τι αφορά την πολιτική πρακτική αποζημίωσης των καταναλωτών, με δεδομένο μάλιστα το γεγονός ότι έπεται και συνέχεια στην αντικατάσταση του παλαιού δικτύου  με νέο που εκτιμάται ότι θα συναντήσει δυσκολίες.

Η ζημιά που έφερε τα πάνω κάτω

Στα μέσα του Οκτώβρη ένα μεγάλο τμήμα της πόλης το οποίο υδροδοτείται από τον κεντρικό αγωγό της πλατείας Σινάνη βρέθηκε χωρίς νερό για ένα ολόκληρο δεκαήμερο. Εκατοντάδες νοικοκυριά βρέθηκαν σε κατάσταση απόγνωσης, καθώς οι μέρες περνούσαν βασανιστικά, τα ντεπόζιτα άδειαζαν και ζούσαν οδυνηρά το μαρτύριο της σταγόνας. Ο περισσότερος κόσμος αναγκάστηκε να βάλει το χέρι στην τσέπη και να απευθυνθεί σε ιδιώτες για να προμηθευτεί νερό.

Η αγανάκτηση και η οργή του κόσμου ξεχείλιζε, γιατί δυστυχώς  ιστορίες όπως η παραπάνω είναι ταυτόσημες με την πορεία της πόλης, που χρόνια τώρα βασανίζεται απελπιστικά από τις ατέρμονες διακοπές υδροδότησης. Ωστόσο η εξέλιξη αυτή αποδείχτηκε κομβική για τη ΔΕΥΑΗ που για πρώτη φορά έθεσε ζήτημα αποζημίωσης του κόσμου που ταλαιπωρείται, αλλάζοντας δραστικά την τοποθέτηση που είχε διαχρονικά στη διαχείριση του «προαιώνιου» προβλήματος των διακοπών νερού.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γιώργος Βουρεξάκης με δηλώσεις του στην «Π», από την πρώτη στιγμή που προκλήθηκε το πρόβλημα ο δήμαρχος κ. Βασίλης Λαμπρινός ήταν ανήσυχος για την εξέλιξη της αποκατάστασης, που όπως είναι φυσικό είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τον κόσμο. «Ο δήμαρχος ήταν αυτός που έδωσε την πολιτική κατεύθυνση για την αποζημίωση των κατοίκων που ταλαιπωρήθηκαν και στη συνέχεια εγώ εισηγήθηκα στο Διοικητικό Συμβούλιο το θέμα και επίμονα έθεσα το ζήτημα της αποζημίωσης των καταναλωτών που ταλαιπωρήθηκαν.

Ασφαλώς το Διοικητικό Συμβούλιο ανταποκρίθηκε και έδωσε την έγκρισή του».

Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γ. Βουρεξάκης
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γ. Βουρεξάκης

Ο ίδιος σημειώνει ότι είναι η πρώτη φορά που η ΔΕΥΑΗ προχωρά στη μαζική αποζημίωση χιλιάδων καταναλωτών νερού και αυτό εκτός από το ουσιαστικό και πρακτικό περιεχόμενό του έχει ένα βαθύτερο συμβολισμό, αφού αποτελεί ένδειξη έμπρακτης υποστήριξης και βαθύτερης κατανόησης στη δοκιμασία που έζησαν τόσοι συμπολίτες μας.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παράλληλα με όλα αυτά στο εσωτερικό της Δημοτικής Επιχείρησης κινήθηκε μια πειθαρχική διαδικασία και Ένορκη Διοικητική Εξέταση, για τη χρονοτριβή που καταγράφηκε σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της ζημιάς, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι η όλη διαδικασία και διαχείριση αυξάνει την εσωτερική πίεση στη ΔΕΥΑΗ, ώστε να λειτουργεί πιο μεθοδικά και αποτελεσματικά στη διαχείριση των ζητημάτων που πρέπει να προχωρήσουν χωρίς μεγάλες χρονοτριβές.