Με αφορμή σχετική αρθρογραφία στελέχους εκπαίδευσης του Ηρακλείου που δημοσιεύτηκε πρόσφατα σε διαδικτυακά μέσα, η ΕΛΜΕ Ηρακλείου δηλώνει την αντίθεσή της στη καταγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών στις σχολικές μονάδες με βιντεοληπτικά μέσα.
Στη σχετική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ επισημαίνονται χαρακτηριστικά τα εξής:
“Όχι, οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε – και δεν έχουμε καμία διάθεση να γίνουμε – εισαγγελείς και ανθρωποφύλακες, ούτε χρειαζόμαστε εξελιγμένα εποπτικά μέσα προκειμένου να «διαλευκάνουμε υποθέσεις» ως επίδοξοι αστυνομικοί ντετέκτιβ. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών λειτουργών, από τον διευθυντή της σχολικής μονάδας μέχρι τον σύλλογο διδασκόντων και τους εφημερεύοντες στο προαύλιο, είναι καθαρά παιδαγωγικός και όχι κατασταλτικός. Ακόμη και οι ποινές που επιβάλλονται, έχουν παιδαγωγικό και όχι τιμωρητικό χαρακτήρα, με προφανή σκοπιμότητα την εμπέδωση της ομαλής και ισότιμης συνύπαρξης μέσα στη σχολική κοινωνία. Ο μαθητής θα πρέπει να μάθει να συνυπάρχει και να σέβεται τους κανόνες (που θεσπίζονται με τη συμμετοχή και των ίδιων των μαθητών στη διαμόρφωση του σχολικού κανονισμού) όχι υπό τον φόβο της παρακολούθησης και της… επ’ αυτοφώρω σύλληψης, αλλά ως ελεύθερο άτομο που αναγνωρίζει και αποδέχεται την αξία του αλληλοσεβασμού και της αυτοκυριαρχίας ως προϋποθέσεων για να λειτουργήσει μια οργανωμένη κοινωνία.
Για αυτούς ακριβώς τους λόγους, τα σχολεία δε χρειάζονται… διευθυντήρια που να λειτουργούν ως κέντρα ελέγχου, ούτε στελέχη εκπαίδευσης που φαντασιώνονται ότι φορούν τη δικαστική τήβεννο για να μοιράζουν ποινές και για να καταγράφουν τη σχολική ζωή σε έναν σκληρό δίσκο, κι ενίοτε να χρησιμοποιούν αυτές τις καταγραφές ανεξέλεγκτα και για ίδια οφέλη. Για να διαμορφώσουμε, εντέλει, πολίτες με ισχυρή και ελεύθερη βούληση και όχι υπηκόους που θα λειτουργούν και θα πράττουν με κινητήριο μοχλό τον φόβο των ηλεκτρονικών τους δεσμών”.