αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Σημαντικές ελλείψεις διαπιστώνονται ως προς τον σχεδιασμό των οδικών συνδέσεων που απαιτούνται στο πλαίσιο δημιουργίας του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι.

Ήδη η τοπική κοινωνία, αλλά και η δημοτική Αρχή έχουν εκφράσει τις ενστάσεις τους σε σχέση με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, θεωρώντας πως απαιτούνται πρόσθετες μελέτες, προκειμένου να εκτελεστούν συνολικά όλα τα συνοδά έργα και οι απαραίτητες συνδέσεις. Το θέμα, έφερε με ερώτησή του στη Βουλή και ο βουλευτής Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής Βασίλης Κεγκέρογλου ζητώντας αναλυτική ενημέρωση για όλα τα έργα και τις οδικές συνδέσεις.

Με βάση την ενημέρωση του βουλευτή από το Υπουργείο, ισχύουν τα εξής:

Α) Για τον αυτοκινητόδρομο σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τον νέο διεθνή αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης μήκους 18 χιλιομέτρων και σύμφωνα με την Προμελέτη Οδοποιίας (i) Στην αρχή του αυτοκινητοδρόμου προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ Χερσονήσου), με μορφή “δεξιάς τρομπέτας” για τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με τον ΒΟΑΚ και τη Χερσόνησο. Στο πλαίσιο κατασκευής του εν λόγω Α/Κ προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου με τους κλάδους του Α/Κ.

(ii) Περί τη ΧΘ 11+600 πλησίον γηπέδου Δωριέα προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ Καστελλίου) μορφής “Διαμάντι” για τη σύνδεση του αυτοκινητοδρόμου με την τοπική οδό Προφήτης Ηλίας-Καστέλλι και κατ’ ́επέκταση με τον οικισμό Καστελλίου. Ο εν λόγω ανισόπεδος κόμβος συνοδεύεται από τη κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων επί της τοπικής οδού.

Β) Για την αρτηρία εμπορικής ζώνης μήκους 1,8 χιλιομέτρων και σύμφωνα με την Προμελέτη Οδοποιίας (i) Στη θέση συμβολής του αυτοκινητοδρόμου επί της εν λόγω αρτηρίας προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου που θα δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στην εμπορική ζώνη, στην παράπλευρη οδό εξυπηρέτησης, καθώς και σε μελλοντικές εγκαταστάσεις του αεροδρομίου.

(ii) Επί της Χ.Θ. 0+000 της αρτηρίας προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για την πρόσβαση στην κύρια είσοδο του αεροδρομίου και στην εμπορική ζώνη.

(iii) Επί της Χ.Θ. 0+800 της αρτηρίας προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για την πρόσβαση στη δευτερεύουσα είσοδο του αεροδρομίου, στην περιμετρική οδό αεροδρομίου και στην υπεραστική αρτηρία που συνδέει το αεροδρόμιο με την οδό Ηράκλειο-Βιάννος.

Γ) Για την υπεραστική αρτηρία σύνδεσης νέου αεροδρομίου Καστελλίου με την οδό Ηράκλειο-Βιάννος μήκους 4,1 χιλιομέτρων και σύμφωνα με την εγκεκριμένη Οριστική Μελέτη Οδοποιίας (i) Περί τη Χ.Θ. 2+142 προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου τετρασκελούς κόμβου σε μορφή ‘’σταυρού’’, για τη σύνδεση της αρτηρίας με την τοπική οδό Αρκαλοχωρίου-Ρουσσοχωρίων εξασφαλίζοντας την σύνδεση της αρτηρίας με τον προς ανατολάς οικισμό Ρουσσοχωρίων, ενώ προς δυσμάς εξυπηρετεί παρόδιες ιδιοκτησίες μέσω υφιστάμενου οδικού δικτύου καθώς επίσης και το γήπεδο ποδοσφαίρου της περιοχής.

(ii) Περί την Χ.Θ. 3+040 προβλέπεται η κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου για τη σύνδεση της αρτηρίας με την υπ ́αρ. 33 επαρχιακή οδό Καλλονή – Βιάννος προς Γδόχια και Ιεράπετρα, (υποτμήμα Αρκαλοχώρι-Μύλος του Γαζέπη) εξασφαλίζοντας την σύνδεση της αρτηρίας με τον οικισμό Αρκαλοχωρίου και πληθώρα οικισμών προς τα ανατολικά. Ο εν λόγω κόμβος σύμφωνα με τη Προμελέτη Οδοποιίας προβλεπόταν τετρασκελής σε μορφή ‘’σταυρού’’.

(iii) Στη σύνδεση της αρτηρίας με την υφιστάμενη οδό Ηράκλειο-Βιάννος προβλέπεται η κατασκευή ανισόπεδου κόμβου (Α/Κ Αρκαλοχωρίου) μορφής “Συμμετρικό μισό τριφύλλι”. Στους κλάδους του υπόψη ανισόπεδου κόμβου προβλέπεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων.

  1. Όσο αφορά τη σύνδεση του νέου οδικού άξονα με την υπ ́αρ. 33 επαρχιακή οδό Καλλονή – Βιάννος προς Γδόχια και Ιεράπετρα, (υποτμήμα Αρκαλοχώρι-Μύλος του Γαζέπη) αυτή προβλεπόταν στον αρχικό σχεδιασμό (Προμελέτη Οδοποιίας) μέσω ισόπεδου κόμβου, σύμφωνα με τα ανωτέρω εκτεθέντα.

Και ο βουλευτής από την πλευρά του διαπιστώνει σημαντικές ελλείψεις και ζητά από το αρμόδιο Υπουργείο να προχωρήσει όλες τις αναγκαίες δράσεις για να ολοκληρωθούν στο σύνολό τους τα απαραίτητα έργα.