Με… δανεικούς από την Πολεοδομία επιχειρεί τώρα η Λότζια να εκτονώσει την κατάσταση που επικρατεί στο ΤΑΠ του Δήμου Ηρακλείου, όπου τα πράγματα πλέον έχουν ξεφύγει, καθώς είναι εκατοντάδες οι περιπτώσεις των ανθρώπων που ταλαιπωρούνται, στη δίνη μιας απίστευτης γραφειοκρατίας που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Το θέμα έχει γίνει αντικείμενο αλλεπάλληλων συσκέψεων και συζητήσεων στις υπηρεσίες του Δήμου, καθώς ο δήμαρχος Ηρακλείου κ. Β. Λαμπρινός έχει δώσει εντολή να βρεθεί λύση και μάλιστα άμεσα.
Στο πλαίσιο αυτό δρομολογείται η διαδικασία να εμπλακούν υπάλληλοι της Πολεοδομίας οι οποίοι θα εξετάζουν φακέλους πολιτών. Ωστόσο το θέμα που τέθηκε στις συζητήσεις που έχουν γίνει, είναι εάν θα μετακινηθούν τα στελέχη της υπηρεσίας από το πόστο τους στις οικονομικές υπηρεσίες ή αν θα παραμείνουν στις θέσεις τους και από εκεί θα διεκπεραιώνουν από την Πολεοδομία τις εκκρεμότητες που υπάρχουν από το γραφείο του ΤΑΠ.
Το δεύτερο σενάριο είναι, όπως όλα δείχνουν, η πιο επιλέξιμη φόρμουλα, στην οποία φαίνεται ότι καταλήγουν προκειμένου να δοθούν λύσεις στα οξύτατα προβλήματα που υπάρχουν σε ό,τι αφορά στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Σε κάθε περίπτωση, αυτό το οποίο έχει αναδειχτεί με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο είναι η αντικειμενική ανάγκη που υπάρχει να ληφθούν μέτρα άμεσα και αποτελεσματικά, καθώς η κατάσταση έχει ξεφύγει, ο κόσμος διαμαρτύρεται έντονα, διότι εκτός των άλλων υπάρχει και μέτρο σύγκρισης. Ειδικότερα όπως τονίζουν συμπολίτες μας στην «Π», σε άλλους Δήμους έχει βρεθεί φόρμουλα και ο κόσμος εξυπηρετείται αποτελεσματικά.
Αντίθετα, στο Ηράκλειο τα πράγματα δεν είναι απλώς άσχημα, είναι ακόμα χειρότερα. Δεν είναι μόνο η εμμονή σε μια απίστευτη τυπολατρία και αφόρητη γραφειοκρατία. Το κυριότερο όλων είναι ότι, για να φτάσει κάποιος στο σημείο να εξυπηρετηθεί, πρέπει πρώτα να έχει περάσει χωρίς υπερβολή από σαράντα κύματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ζητούν από τον κόσμο να φέρνει χαρτιά στην υπηρεσία με… δόσεις, χωρίς κανείς να του εξηγεί στο μεσοδιάστημα σε πόσο χρόνο θα εξυπηρετηθεί. Δηλαδή ένας πολίτης πηγαίνει στην υπηρεσία του ΤΑΠ, όπου του εξηγούν ότι για να εξυπηρετηθεί θα πρέπει πρώτα να φέρει μια σειρά από έγγραφα. Αφού λοιπόν κοπιάσει για να τα συγκεντρώσει και πάει ξανά στο ΤΑΠ με έτοιμο το φάκελο του, διαπιστώνει ότι θα πρέπει να φέρει άλλα τόσο έγγραφα για προχωρήσει η υπόθεσή του.
Το θέμα είναι ότι τα άλλα έγγραφα τα οποία του ζητούν απαιτούν πολύ χρόνο για να αποκτηθούν, οπότε ο πολίτης μπλέκει σε ένα απίστευτο φαύλο κύκλο όπου τα πράγματα οδηγούνται από το κακό στο χειρότερο. Βεβαίως η πλευρά της Οικονομικής Υπηρεσίας, απαντά στερεοτυπικά πλέον ότι απλώς εφαρμόζει τον νόμο, και ότι όλα αυτά συμβαίνουν επειδή απλώς στερείται προσωπικό.
Ωστόσο ο αντίλογος λέει ότι υπάρχουν τρόποι τους οποίους θα μπορούσε να επιλέξει η υπηρεσία για να μην ταλαιπωρεί τους πολίτες, χωρίς να ζητά τόσα πολλά έγγραφα και διατυπώσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα στο ακέραιο και την τήρηση της νομιμότητας. Όπως τονίζουν, παρά το γεγονός ότι το ΤΑΠ θα έπρεπε να είναι η «ατμομηχανή» του Δήμου Ηρακλείου, με την έννοια ότι είναι ο πιο ισχυρός μηχανισμός εσόδων, στην πράξη αυτό που αποδεικνύεται είναι ότι πρόκειται για ένα τμήμα δυσκίνητο με γραφειοκρατική λειτουργία, που ταλαιπωρεί αφάνταστα και χωρίς λόγο τους δημότες.