Συγκεκριμένοι επιχειρηματίες φαίνεται πως ωφελούνται το τελευταίο διάστημα από την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, που επίσημα ολοκληρώνουν σήμερα την πρώτη εβδομάδα τους.
Θεωρητικά, οι επιχειρήσεις μπορούν να παραμείνουν ανοικτές και αύριο, ωστόσο όπως έχει αποδειχθεί από τις τελευταίες περιόδους των εκπτώσεων και από την εμπειρία του ανοίγματος καταστημάτων τις Κυριακές, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων θα παραμείνουν κλειστές. Σ’ αυτό το γεγονός αναμένεται να συμβάλει και η τεράστια έλλειψη προσωπικού που υπάρχει στην αγορά, οπότε οι περισσότεροι ιδιοκτήτες που εργάζονται και ως υπάλληλοι στις επιχειρήσεις τους, πιθανά να επιλέξουν την ανάπαυλα της Κυριακής, αντί της αβεβαιότητας ενός ανοικτού καταστήματος.
Ούτως ή άλλως πάντως, στο πλαίσιο των θερινών εκπτώσεων, τα καταστήματα που φαίνεται να ωφελούνται περισσότερο είναι τα καταστήματα πώλησης καλών ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων, όπως και υποδημάτων. Η μεγάλη περίοδος της πανδημίας χωρίς εκδηλώσεις, αλλά και ο ιδιαίτερα αυξημένος αριθμός των γάμων κυρίως και δευτερευόντως των βαπτίσεων, έχει αυξήσει κατακόρυφα και τη ζήτηση για ανδρικά κοστούμια, γυναικεία φορέματα και καλά υποδήματα.
Αντίστοιχα ασφαλώς κινούνται και τα καταστήματα ειδών που σχετίζονται με αυτή την ένδυση, όπως για παράδειγμα καταστήματα τσαντών και αξεσουάρ, όπως και τα καταστήματα που πωλούν προϊόντα περιποίησης και καλλωπισμού.
Όμως κάπου εκεί σταματούν γενικά τα… καλά νέα. Διότι στις υπόλοιπες επιχειρήσεις παρατηρείται ένα γενικότερο πρόβλημα και μια δυστοκία στο να μπορέσουν να αυξήσουν την κίνηση τους. Κι αυτό συμβαίνει ασφαλώς διότι, τα περισσότερα νοικοκυριά δεν έχουν τις δυνατότητες για πρόσθετη κατανάλωση, εξαιτίας του αυξημένου κόστους ζωής, των αυξημένων εξόδων σε ενέργεια και μετακίνηση, αλλά και των γενικότερων καταστάσεων.
Ανασταλτικά ως προς την κατανάλωση λειτουργεί επίσης και το γεγονός της αβεβαιότητας για το μέλλον και τη χειμερινή περίοδο που έχει επηρεάσει πολύ σημαντικά μεγάλο μέρος όχι μόνο των καταναλωτών, αλλά και των επιχειρήσεων.
Υπάρχουν βέβαια και κάποιες εξαιρέσεις καταστημάτων που λειτουργούν εντός των εκπτώσεων, αλλά αφορούν κυρίως προϊόντα ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, που απευθύνονται σε τουρίστες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως σουβενίρ, όπως για παράδειγμα, τσάντες, φουλάρια ή καπέλα. Αυτές οι επιχειρήσεις σημειώνουν μια κάποια αύξηση των πωλήσεών τους, λόγω της αύξησης όμως της τουριστικής κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση, η αγορά συνολικά εκτιμά ότι αυτή η περίοδος θα μπορέσει να δώσει κάποιες ανάσες και ότι στο πλαίσιο της κατανάλωσης για κοινωνικές εκδηλώσεις θα μπορέσει να αυξηθεί και η συνολικότερη κατανάλωση στην αγορά. Τα γενικότερα δείγματα δεν είναι αρνητικά προς το παρόν, ωστόσο δεν δείχνουν ότι υπάρχουν πολύ μεγάλες προσδοκίες για μια ραγδαία ανάπτυξη.