Τις επόμενες ημέρες περιμένουν οι επιχειρηματίες στο Ηράκλειο για να διαπιστώσουν το πόσο μπορούν να βοηθήσουν οι θερινές εκπτώσεις την επιχειρηματικότητα.
Παρά το γεγονός πως οι θερινές εκπτώσεις επίσημα άρχισαν χθες, ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα οι επιχειρηματίες είχαν ανακοινώσει επίσημα μειώσεις τιμών και είχαν προχωρήσει μάλιστα σε αλλαγές στις βιτρίνες τους. Παρ’ όλα αυτά, η αγοραστική κίνηση παρέμεινε περιορισμένη, κάτι που παρατηρήθηκε και κατά την χθεσινή ημέρα, η οποία ήταν περισσότερο διερευνητική και κατά κύριο λόγο αφορούσε καταναλωτές που έκαναν τις διακοπές τους.
Κι αυτό συνέβη γιατί ήδη οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω πανδημίας έχουν αλλάξει αρκετά κι έχουν περιοριστεί σε διαδικτυακές αγορές και σε επιλόγες μέσω καταστημάτων τύπου e – shop. Οι διευκολύνσεις που δίνονται μάλιστα ακόμα και από τοπικά φυσικά καταστήματα που έχουν προχωρήσει στη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι σε τέτοιο βαθμό, ώστε έρχονται να αλλάξουν το παιχνίδι στην τοπική αγορά και όχι μόνο.
Όταν για παράδειγμα, ένα προϊόν τοπικού καταστήματος διατίθεται διαδικτυακά πολύ φθηνότερα σε σχέση με το φυσικό κατάστημα, είναι προφανές πως ο καταναλωτής θα επιλέξει ευκολότερα τη διαδικτυακή αγορά που θα παραδοθεί στο σπίτι του κι εφόσον υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα μεγέθους ή ποιότητας, μπορεί στη συνέχεια να το επιστρέψει.
Ασφαλώς βέβαια, υπάρχουν και οι αγορές στις οποίες είναι αναγκαία η επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα, όπως για παράδειγμα για τις πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην Κρήτη και το Ηράκλειο το καλοκαίρι ή για προϊόντα, όπως για παράδειγμα τα γυαλιά οράσεως ή ηλίου, για τα οποία είναι αναγκαία η δοκιμή.
Παρ’ όλα αυτά, τα ηλεκτρονικά καταστήματα αρχίζουν να αναπτύσσονται ραγδαία και δίνουν μια άλλη προοπτική στη λογική της καταναλώσης. Οι προσδοκίες παρ’ όλα αυτά των επιχειρηματιών παραμένουν υψηλές και όπως φαίνεται, υπάρχει πεδίο για ενίσχυση και τόνωση της κατανάλωσης παρά τις νέες διαμορφωμένες συνθήκες.
Ήδη οι επιχειρηματίες έχουν μπει «δυνατά» με πολύ καλές μειώσεις τιμών, αλλά και με πλήθος προϊόντων προκειμένου να ικανοποιήσουν και τα πιο απαιτητικά γούστα. Οι συνθήκες βέβαια είναι τέτοιες, που οι καταναλωτές πλέον επιδιώκουν να καλύψουν μόνο πολύ βασικές τους ανάγκες και με περιορισμένο κόστος, λόγω του περιορισμού των εσόδων τους, ωστόσο εκτιμάται ότι η αγορά έχει αναπροσαρμοστεί σε τέτοιο επίπεδο που μπορεί να αντεπεξέλθει και στις νέες συνθήκες.