Τα έργα έγιναν στη Λ. Καζαντζίδη κάτω από τη γέφυρα του ΒΟΑΚ και στους 2 κλάδους
Τα έργα έγιναν στη Λ. Καζαντζίδη κάτω από τη γέφυρα του ΒΟΑΚ και στους 2 κλάδους

Εικόνες ντροπής, απόλυτης παρακμής και τρέλας πυροδότησε χθες το απερίγραπτο  κυκλοφοριακό αλαλούμ που καθήλωσε ολόκληρο το ανατολικό Ηράκλειο. Μια αλυσίδα λαθών στην  κυκλοφοριακή διαχείριση της ασφαλτόστρωσης ενός δρόμου 300 μέτρων  προκάλεσε ένα πρωτόγνωρο χάος στον ΒΟΑΚ, στην έξοδο προς το αεροδρόμιο, στη ΒΙΠΕ στην παλιά εθνική οδό και την Ικάρου. Οι καταιγιστικές αντιδράσεις χιλιάδων οδηγών που κυριολεκτικά καθηλώθηκαν σε ουρές χιλιομέτρων, προκάλεσαν ισχυρούς κλυδωνισμούς στην Περιφέρεια Κρήτης, που υπό την πίεση αυτή ανασυντάσσει την τακτική της σε σχέση με την εργοταξιακή διαχείριση του έργου.

Έτσι από σήμερα από τις 08.30  πρωί έως τις 18.00 απόγευμα θα είναι κλειστή η οδός Μιλτιάδη Καράτζη (Μαυσώλου) στο σημείο όπου διασταυρώνεται με τη λεωφ. Στ. Καζαντζίδη και για τμήμα 50 μέτρων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι οδηγοί που θέλουν να κατευθυνθούν προς ΒΙΠΕΗ, ερχόμενοι από Ηράκλειο και λιμάνι, θα εξυπηρετούνται από τη λεωφ. Στ. Καζαντζίδη και μέσω του κόμβου Καλλιθέας. Αντίστοιχα όσοι θέλουν να κατευθυνθούν από ΒΙΠΕΗ προς Ηράκλειο και λιμάνι θα το κάνουν μέσω του κόμβου Καλλιθέας και της λεωφ. Στ. Καζαντζίδη.

Έκρηξη οργής

Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης χιλιάδες οδηγοί που καθηλώθηκαν για περισσότερο από μια ώρα σε ουρές που ξεπερνούσαν τα πέντε χιλιόμετρα στον παλαιό εθνικό δρόμο, στη περιοχή του Αστυνομικού Μεγάρου, στο αεροδρόμιο,  στη ΒΙΠΕ, προσπαθώντας να καταλάβουν τι ακριβώς έχει συμβεί. Οι αντιδράσεις των οδηγών που αποδιοργανώθηκαν καθώς ανατράπηκε πλήρως ο προγραμματισμός τους,   ήταν καταιγιστικές όταν συνειδητοποίησαν τα διαχειριστικά λάθη που σημειώθηκαν από την πλευρά της Περιφέρειας. Ξέσπασε ένα τσουνάμι οργής και σφοδρών αντιδράσεων, αφού ο κυκλοφοριακός αποκλεισμός καθήλωσε στο τιμόνι χιλιάδες οδηγούς.

Είναι αδιανόητο – τόνιζαν – να υπάρχει ο ισχυρισμός ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως κάτι δεδομένο η κυκλοφοριακή όχληση, διότι ανέκυψαν προβλήματα που δεν έπρεπε να υπάρχουν. Παράλληλα κατήγγειλαν ως «απαράδεκτους»  και «ερασιτεχνικούς» τους χειρισμούς που έγιναν  για ένα έργο ασφαλτόστρωσης όπου θα έπρεπε να υπάρχει μια στοιχειώδης οργανωτική προετοιμασία, αφού ήταν  απολύτως προφανές το τι θα συμβεί  με τους χειρισμούς που επιλέχθηκαν.

 Ο περιφερειακός δρόμος της ΒΙΠΕ έγινε απροσπέλαστος

Η αλυσίδα λαθών που οδήγησε στο κυκλοφοριακό φιάσκο

Στο στόχαστρο των αντιδράσεων βρέθηκε χθες η Περιφέρεια Κρήτης με αφορμή την κυκλοφοριακή διαχείριση που έγινε στο έργο της ασφαλτόστρωσης στον κόμβο  επί της λεωφ. Στ. Καζαντζίδη (ύψος κατάστημα Μουστάκας) σε ένα μήκος περίπου 300μ. Βασική μομφή στα κυκλοφοριακά μέτρα (που εφαρμόστηκαν και με τη βούλα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης που έδωσε το «πράσινο φως» για την εφαρμογή τους), ήταν ο αποκλεισμός και των δύο ρευμάτων του δρόμου. Συγκεκριμένα αυτό το οποίο τονίζεται είναι ότι θα μπορούσε να κλείσει μόνο το ένα και όχι και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Επίσης πολύς κόσμος διαμαρτυρήθηκε επειδή δεν είχε ενημερωθεί εγκαίρως για τις εργασίες με αποτέλεσμα να βρεθεί προ τετελεσμένων  και να εγκλωβιστεί χωρίς διέξοδο. Όπως τόνιζαν οι οδηγοί, θα έπρεπε να υπάρχει μια έγκαιρη ενημέρωση για να ξέρει ο κόσμος τα χρονοδιαγράμματα του έργου και να μπορεί να επιλέξει διαφορετικές διαδρομές για να φτάσει στον προορισμό του.

Το «κερασάκι» στο πρωτόγνωρο χθεσινό κυκλοφοριακό φιάσκο που σημειώθηκε ήταν το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε κανονικά η λαϊκή αγορά, γεγονός που επέτεινε την εμφαγματική κίνηση που καθήλωσε στο τιμόνι χιλιάδες οδηγούς.

Σφοδρή κριτική γίνεται επίσης για την εργοταξιακή σήμανση η οποία αποδείχτηκε απολύτως ακατάλληλη, αφού οι πινακίδες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν πάρα πολύ μικρές, δεν υπήρχε καλή ορατότητα με αποτέλεσμα ο κόσμος να ταλαιπωρείται.

Μάλιστα στην εργοταξιακή σήμανση γινόταν λόγος για την οδό Μαυσώλου, τη στιγμή που έχει μετονομαστεί σε Καράτζη, κάτι που δεν είναι υποχρεωμένος να γνωρίζει όποιος δε ζει στην πόλη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνεται αναφορά σε μια οδό που δεν υπάρχει στις ταμπέλες, με αποτέλεσμα να επιτείνεται η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών.

Τα επόμενα βήματα στην υλοποίηση του έργου

Τα όσα διαδραματίστηκαν χθες για περισσότερο από τρεις ώρες που κυριολεκτικά είχε καθηλωθεί όλο το ανατολικό Ηράκλειο, θορύβησαν έντονα όπως είναι φυσικό την Περιφέρεια Κρήτης, όπου έγιναν συσκέψεις για το πώς θα γίνει η διαχείριση σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα του εργοταξίου. Όπως είναι φυσικό, οι καταιγιστικές αντιδράσεις, η οργή και η αγανάκτηση του κόσμου από τα δεκάδες προβλήματα που προκλήθηκαν έβαλαν στο τραπέζι πολλές προτάσεις. Μια από αυτές είναι τα συνεργεία να εργαστούν μόνο βραδινές ώρες που δεν θα υπάρχει κυκλοφοριακός φόρτος.

Άλλη πρόταση είναι να γίνουν σήμερα οι προγραμματισμένες εργασίες να σταματήσει το έργο και να αρχίσει ξανά από το Φθινόπωρο μετά το τέλος της  τουριστικής σεζόν.  Επισήμως πάντως η Περιφέρεια επέλεξε να ανακοινώσει ότι σήμερα από 08.30  πρωί έως 18.00 απόγευμα θα είναι κλειστή η οδός Μιλτιάδη Καράτζη (Μαυσώλου) στο σημείο όπου διασταυρώνεται με τη λεωφ. Στ. Καζαντζίδη και για τμήμα 50 μέτρων.

Ως εκ τούτου οι οδηγοί που θέλουν να κατευθυνθούν προς ΒΙΠΕΗ, ερχόμενοι από Ηράκλειο και λιμάνι, θα εξυπηρετούνται από τη λεωφ. Στ. Καζαντζίδη και μέσω του κόμβου Καλλιθέας. Αντίστοιχα όσοι θέλουν να κατευθυνθούν από ΒΙΠΕΗ προς Ηράκλειο και λιμάνι θα το κάνουν μέσω του κόμβου Καλλιθέας και της λεωφ. Στ. Καζαντζίδη.

 

Διαβάστε επίσης σχετικά: