Αν οι καταναλωτές δεν έχουν χρήματα, δεν καταναλώνουν, ανεξάρτητα από τις συνθήκες. Αυτό φαίνεται πως ισχύει και για τις ημέρες των γιορτών, παρά τη μεγάλη προσπάθεια που έχει γίνει για… επιμήκυνση της εορταστικής περιόδου.
Παρά το γεγονός πως οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν ήδη προχωρήσει σε στολισμούς των επιχειρήσεών τους και παρά τη γενικότερη προσπάθεια που επιχειρείται από τον Δήμο, αλλά και από εμπορικά κέντρα για δράσεις ενίσχυσης της κατανάλωσης, κάτι τέτοιο φαίνεται πως δεν μπορεί να επιτευχθεί. Τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες των εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται με αφορμή τις γιορτές, η αγορά παραμένει στάσιμη και χωρίς κάποια τάση για άμεση ανάκαμψη.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου παρ’ όλα αυτά, εκτιμά πως η ανάκαμψη για τις ημέρες των γιορτών βρίσκεται προ των πυλών, αφού αντίστοιχη ήταν η εικόνα και τις περυσινές πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου. Τι έχει αλλάξει όμως φέτος κι υπάρχουν θετικότερες εκτιμήσεις;
Σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο, κατ’ αρχάς το διαμορφωμένο κλίμα είναι πολύ καλύτερο σε σχέση με πέρυσι. Και την περυσινή χρονιά επίσης, οι περισσότερες αγορές πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου και ειδικότερα μετά τις 23 Δεκεμβρίου.
Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τους εμπόρους να πιστεύουν σε θετική ανταπόκριση των καταναλωτών, σχετίζεται με το γεγονός ότι ο τουρισμός πήγε πολύ καλά τη θερινή περίοδο, οπότε εκτιμάται ότι μέρος από αυτά τα χρήματα που δόθηκαν στους επιχειρηματίες του τουρισμού, θα μπορέσουν να διοχετευθούν στην αγορά.
«Υπάρχει ένα γενικότερα θετικό κλίμα κι ελπίζουμε πως θα έχουμε ανάκαμψη για την περίοδο των γιορτών» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανώλης Κουμαντάκης που προσθέτει ότι η αγορά βρίσκεται σε μια συγκρατημένη στασιμότητα, με πολλές όμως ελπίδες για ανάκαμψη.
«Το μέχρι τώρα διαμορφωμένο κλίμα δείχνει πως υπάρχουν τάσεις για σημαντική τόνωση της αγοράς» υποστηρίζει ο κ. Κουμαντάκης ο οποίος εξηγεί:
«Οι ανάγκες πλέον είναι διαφοροποιημένες κι οι καταναλωτές λειτουργούν αναβλητικά. Περιμένουμε όμως ότι θα καλυφθούν και φέτος ανάγκες, αλλά και πως μέρος από τα χρήματα που δόθηκαν στον Τουρισμό τη θερινή σεζόν, θα περάσουν τελικά στην αγορά».
Ο κ. Κουμαντάκης εξηγεί πως τη φετινή σεζόν οι έμποροι θα προχωρήσουν σε μια σειρά εκδηλώσεων εντός κι εκτός τειχών, παρά τις τεράστιες δυσκολίες τους, σε μια γενικότερη προσπάθεια που υλοποιείται για ανάκαμψη.