Την έντονη δυσαρέσκεια και τις διαμαρτυρίες πολιτών έχει προκαλέσει η καθυστέρηση στην έκδοση του ΤΑΠ από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου. Όπως τονίζεται, εκτός από το γεγονός ότι επί σειρά ετών το συγκεκριμένο τμήμα είναι υποστελεχωμένο, λειτουργεί με ένα καθαρά γραφειοκρατικό τρόπο που δημιουργεί εμπλοκές και μεγάλη χρονοτριβή στην έκδοση του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα το οποίο «σέρνεται» εδώ και χρόνια, αφού όπως τονίζουν οι πολίτες, παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις που έχουν δοθεί ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί, ουσιαστικά τίποτα αισιόδοξο δεν προκύπτει, αφού εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις και ταλαιπωρία, οι οποίες ξεκινούν από το σύνολο των εγγράφων που απαιτούνται να κατατεθούν μέχρι να φτάσουν στο σημείο της τελικής έκδοσης του ΤΑΠ.
Όπως τονίζεται, παρά το γεγονός ότι το ΤΑΠ θα έπρεπε να είναι η «ατμομηχανή» του Δήμου Ηρακλείου, αυτό που τελικά προκύπτει είναι ότι είναι ένα τμήμα δυσκίνητο με γραφειοκρατική λειτουργία, που ταλαιπωρεί αφάνταστα και χωρίς λόγο τους δημότες. Ένας από τους βασικούς λόγους στον οποίο αποδίδεται η προβληματική αυτή κατάσταση είναι το γεγονός ότι πρόκειται για μια υπηρεσία η οποία έχει ελάχιστο προσωπικό και παρά το γεγονός ότι αποτελεί ένα από τα πιο νευραλγικά τμήματα της Λότζια, δεν ενισχύεται, εδώ και χρόνια.
Επίσης, σχολιάζεται σκωπτικά το γεγονός ότι έχει υιοθετηθεί ένα εσωτερικό «πρωτόκολλο» διαδικασιών που ξεκινά από το σύνολο των εγγράφων που πρέπει να κατατεθούν μέχρι το πώς θα γίνει η χρέωση του φακέλου, ως το πότε θα γίνει ο έλεγχος των τετραγωνικών για να φτάσουμε στην τελική έκδοση του ΤΑΠ. Έτσι, η έκδοση του ΤΑΠ, για παράδειγμα στις εργοταξιακές συνδέσεις ξεπερνά τον ένα μήνα αφού κατατεθούν το σύνολο των εγγράφων που ζητούνται…
Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Γ. Καραντινός τονίζει ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό, έχει εντοπιστεί και έχει γίνει ουσιαστική προσπάθεια για την αντιμετώπισή του. Ειδικότερα, όπως εξηγεί, η υπηρεσία έχει ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό μέσα από εσωτερικές μετακινήσεις των υπαλλήλων, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει πιο ευέλικτα.
Σε ό,τι αφορά στον εσωτερικό τρόπο λειτουργίας, που σύμφωνα με την κριτική που ασκείται είναι καθαρά γραφειοκρατικός, ο αντιδήμαρχος σημειώνει ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος, διότι οι υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου είναι δομημένες και υπάρχει εσωτερικός έλεγχος.
Έτσι, λοιπόν, αφού ένας πολίτης αφού φέρει τα έγγραφα που απαιτούνται το αργότερο σε μια εβδομάδα έχει εξυπηρετηθεί. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι εάν το θέμα του πολίτη είναι η μη καταβολή ΤΑΠ σε μια εβδομάδα έχει στα χέρια του το σχετικό έγγραφο, ενώ σχετικά γρήγορα εκδίδονται και τα έγγραφα που αφορούν στις εργοταξιακές συνδέσεις.
Τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα στα αυθαίρετα κτίσματα, που όπως είναι φυσικό απαιτούνται περισσότερες διατυπώσεις… Σε κάθε περίπτωση, όπως ο ίδιος τονίζει, γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να στηριχθεί το συγκεκριμένο τμήμα, διότι η εύρυθμη λειτουργία του είναι προϋπόθεση για να διατηρηθούν χαμηλά τα δημοτικά τέλη τα οποία ο Δήμος Ηρακλείου έχει μειώσει.