Στον δρόμο Αγ. Βαρβάρα – Απομαρμά
Τις ολιγωρίες Υπουργείου και Σπίρτζη για τον δρόμο Αγ. Βαρβάρα – Απομαρμά καυτηριάζουν οι Λευτέρης Αυγενάκης και Βασίλης Κεγκέρογλου

Για μία ακόμα φορά «αδειάζουν» τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο γραμματέας Πολιτικής Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Αυγενάκης και ο γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, Βασίλης Κεγκέρογλου, αναφορικά με τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης του τμήματος Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει στη διάθεσή της χρόνο έως τον Μάρτιο προκειμένου να ολοκληρώσει το τμήμα του έργου, διαφορετικά οφείλει να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσό των 79 εκατομμυρίων. Ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης διαπίστωσε την Κυριακή το μέγεθος του προβλήματος και ζήτησε επιτάχυνση των διαδικασιών και διευκόλυνση από τους πάντες προκειμένου να μην χαθεί η χρηματοδότηση και το Δημόσιο μπει σε περιπέτειες.

Ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας ωστόσο Λευτέρης Αυγενάκης υπενθυμίζει ότι είχε πραγματοποιήσει δεκάδες παρεμβάσεις προς τον υπουργό ήδη από το 2015, για να εισπράξει αδιαφορία.

«Με δεκάδες παρεμβάσεις προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, είχα επισημάνει όλο το προηγούμενο διάστημα τις μεγάλες καθυστερήσεις από την ολιγωρία του υπουργού και των υπηρεσιών, αναφορικά με τον δρόμο Ηρακλείου – Μεσαράς» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη όπου και προστίθεται:

«Ήταν 27 Ιουλίου 2015, όταν σε ερώτησή μου στη Βουλή, καλούσα τον υπουργό να πάρει αποφάσεις και να δεσμευτεί για το χρονοδιάγραμμα προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τελευταίες εργασίες για τον δρόμο Ηρακλείου – Μεσαράς και προειδοποιούσα ότι εάν δεν κινηθεί ταχύτατα, θα κληθούμε να καταβάλουμε όλα τα χρήματα του έργου. Σήμερα αυτοί οι φόβοι επιβεβαιώνονται. Τότε ο κ. Χ. Σπίρτζης μας κατηγορούσε ότι είμαστε το παλιό. Τώρα τρέχει να προλάβει!».

Ο κ. Αυγενάκης κατηγορεί ευθέως τον υπουργό ότι επισκέφθηκε τρία χρόνια μετά ένα εργοτάξιο για να διαπιστώσει ένα φλέγον πρόβλημα για το οποίο γνώριζε ήδη από το 2015. Παρ’ όλα αυτά ο γραμματέας υποστηρίζει πως όλο το πολιτικό σύστημα έχει υποχρέωση να συμβάλει, ώστε να μην κινδυνεύσει το έργο.

Σκληρή κριτική ασκεί παράλληλα για το έργο και ο Βασίλης Κεγκέρογλου που τονίζει ότι το έργο θα είχε παραδοθεί από τον Αύγουστο του 2017, αν δεν υπήρχαν δραματικές καθυστερήσεις από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.

«Το 2012-2015 στην τελευταία εργολαβία που θα ολοκλήρωνε το έργο, είχαμε πράγματι μεγάλα τεχνικά προβλήματα, που μαζί με τα διάφορα άλλα κατέστησαν αναγκαία μια νέα τελική εργολαβία, που θα περιελάβανε τις ουρές όλων των προηγούμενων και θα ολοκλήρωνε το έργο» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο κ. Κεγκέρογλου επεξηγώντας:

«Πράγματι, όπως είναι γνωστό, ο διαγωνισμός έγινε το 2014, στον οποίο πήραν μέρος πάνω από δέκα εταιρείες. Μετά την ανάδειξη της μειοδότριας εταιρείας, αυτή καταγγέλθηκε από άλλη ως μη νόμιμη και το έργο δεν ανατέθηκε στην πρώτη.

Από τους πρώτους μήνες του 2015 ζητήσαμε από τον υπουργό Υποδομών να λύσει το θέμα και να αναθέσει το έργο κατά τον νόμο, προκειμένου να εκτελεστεί το συντομότερο δυνατό και να μην έχουμε πρόβλημα με τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ».

Ο κ. Κεγκέρογλου τονίζει πως είχε καταθέσει 4 απλές ερωτήσεις και 7 επίκαιρες ερωτήσεις, με τους υπουργούς Υποδομών να αδιαφορούν παντελώς, αφήνοντας το θέμα να εξελιχθεί ως διένεξη των εταιρειών, ενώ υπήρχε η νόμιμη δυνατότητα του υπουργού να ενεργήσει με βάση το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή και άλλες γνωμοδοτήσεις κατά νόμο.

«Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών άφησε να χαθεί άπρακτος χρόνος 20 και πλέον μηνών που οδήγησε στην καθυστερημένη υπογραφή της σύμβασης με τον 2ο ανάδοχο, στις 27 Οκτωβρίου  του 2016, 20-21 μήνες μετά» τονίζει ο κ. Κεγκέρογλου, κάνοντας σαφές πως δεν υπήρχε κανένα άλλο πρόβλημα για την ολοκλήρωση του έργου ως τον Αύγουστο του 2017.