“Πράσινο φως” από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για την παραλιακή και τον Άι Γιάννη το Χωστό
Μετά από πολύμηνες αναβολές δύο σημαντικοί κόμβοι εξασφάλισαν την έγκριση της απαλλαγής από τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και έτσι επιτέλους ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση τους.
Πρόκειται για τον κόμβο που σχεδιάζεται στην παραλιακή λεωφόρο και για τον κόμβο που δρομολογείται στην πολύπαθη περιοχή του Άη Γιάννη Χωστού που αποτελεί μια από τις πιο δύσκολες και επικίνδυνες κυκλοφοριακά περιοχές του Ηρακλείου.
Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στην «Π» ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιώργος Σισαμάκης ο οποίος δεν κρύβει την ικανοποίηση του, καθώς επιτέλους μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης δύο σημαντικά έργα που αναμένεται να ανακουφίσουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε δύο εξαιρετικά επιβαρυμένες περιοχές.
Πρόκειται χωρίς υπερβολή για κυκλοφοριακές καρμανιόλες, στις οποίες καταγράφονται τεράστια προβλήματα στην κίνηση πεζών και οδηγών, καθώς ο τρόπος με τον οποίο σήμερα λειτουργούν συνθέτουν ένα αφόρητο κυκλοφοριακό σκηνικό.
Ο αντιδήμαρχος εξηγεί ότι μετά και την τελευταία έγκριση που έχει στα χέρια του ο Δήμος, το επόμενο βήμα είναι να βρεθεί η αναγκαία χρηματοδότηση ώστε τα έργα να προχωρήσουν.
Κόμβος στην παραλιακή
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Δήμου ο κόμβος στην παραλιακή προβλέπει ότι θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αχαιών και Λ. Σοφοκλή Βενιζέλου (λίγο μετά το Τάλως). Στον κόμβο εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.30μ η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 6.20 μ. και εξωτερική 14,80 μ., όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων.
Η λύση που προτιμήθηκε ρυθμίζει την ασφαλή κίνηση πεζών και ΑΜΕΑ με τη δημιουργία διαβάσεων και επέκτασης πεζοδρομίων τοπικά στον κόμβο.
Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια στην οδό Σοφ. Βενιζέλου και την οδό Αχαιών πλάτους 1.60 μ. και 1.ΟΟμ αντίστοιχα συνεχίζονται και διαπλατύνονται σε 1,90μ και 1.65 μ. αντίστοιχα.
Κύριο χαρακτηριστικό του κόμβου είναι ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας και εφαρμόζεται υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους συμβάλλοντες κλάδους.
Κόμβος στον Αη Γιάννη Χωστό
Δύο διαφορετικές παρεμβάσεις δρομολογεί ο Δήμος στην πολύπαθη περιοχή του Αη Γιάννη Χωστού που εδώ και τόσα χρόνια περιμένει να λυθούν μια σειρά από απερίγραπτα προβλήματα που κάνουν εφιαλτική τη ζωή των διερχομένων.
Έτσι με βάση το σχεδιασμό που δρομολογείται θα προχωρήσει η κατασκευή του κόμβου, που θα ακολουθεί την μορφολογία των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που σήμερα υπάρχουν και περιλαμβάνει την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου στην συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Αγ. Ιωάννη Χωστού με δύο ρεύματα κυκλοφορίας εντός της κυκλικής πορείας.
Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο επί της Αγ. Ιωάννη Χωστού εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.15μ η καθεμία με εσωτερική ακτίνα 8,0μ. και εξωτερική 16,50μ, όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων. Πεζοδρόμια προτείνονται εκτός από της κύριες οδούς και στις γειτονικές οδούς Φαλάννας, Ηρακλή, Λυσιστράτης και Λυττού.
Κύριο χαρακτηριστικό του κόμβου είναι ότι η προτεραιότητα δίδεται στα οχήματα που κινούνται εντός της κυκλικής πορείας και εφαρμόζεται υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας στους συμβάλλοντες κλάδους.
Στον κόμβο επί της Αγ. Ιωάννη Χωστού εγγράφεται κυκλική πορεία με δύο ρεύματα κυκλοφορίας πλάτους 4.15μ έκαστο, με εσωτερική ακτίνα 8.0μ. και εξωτερική 16.50μ. όπου εγγράφονται δύο ζεύγη κύκλων. Στην περιοχή του κόμβου, στις συμβάλλουσες οδούς, διατηρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ. ανά κατεύθυνση για τις συμβάλλουσες οδούς Λυκείου και Παπαγιάννη Σκουλά.
Η οδός Φαλάννας μονοδρομείται και προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 4,70μ. Για την οδό Λυσιστράτης προτείνεται πλάτος κυκλοφορίας 6.35μ. Στην Χριστομιχάλη Ξυλούρη ανάμεσα στους δύο κόμβους προτείνεται οδός διπλής κατεύθυνσης με πλάτος κυκλοφορίας 4.0 μ ανά κατεύθυνση.
Παράλληλα όμως προβλέπεται και η δημιουργία ενός ακόμα κόμβου στη συμβολή των οδών Χριστομιχάλη Ξυλούρη και Λύττου. Η κατασκευή του κόμβου, προβλέπει ότι διατηρείται μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 4.00μ. ανά κατεύθυνση στη Χριστομιχάλη Ξυλούρη.
Η οδός Λυττού διατηρείται ως μονόδρομος και προτείνεται πλάτος 4.70μ. Η οδός Σαρτηδόνος διατηρείται ως μονόδρομος και προτείνεται πλάτος 3.20μ. Στη συμβολή Λυττού με Χριστομιχάλη Ξυλούρη θα κατασκευαστεί υπερυψωμένη διάβαση πεζών.
Η προέκταση της οδού Χριστομιχάλη Ξυλούρη, μεταξύ του δεύτερου κόμβου και της οδού Παπαγιάννη Σκουλά, μονοδρομείται με κατεύθυνση από τον κεντρικό άξονα της οδού Παπαγιάννη Σκουλά.