ΚΤΕΛ : ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΟΦΩΡΙΑ

Μέσα από έντονες πολιτικές αντιπαραθέσεις για το  οικονομικό βάρος που καλείται να καλύψει ο Δήμος Ηρακλείου, αλλά και τα κυκλοφοριακά παρελκόμενα που συνεπάγεται η χρήση των  midi bus, το Δημοτικό Συμβούλο οδηγήθηκε στην ψήφιση  της συνεργασίας της Λότζια με το ΚΤΕΛ που θεμελιώνει μια νέα εναλλακτική πρόσβαση των πολιτών στην παλιά πόλη.

“Περνάμε από τη θεωρία στην πράξη με σκοπό να δρομολογήσουμε έναν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης μέσα στην πόλη”, τόνισε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Γ. Αναστασάκης υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για έναν σχεδιασμό που συζητείται εδώ και χρόνια  και συνοδεύτηκε με αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου από το 2008.

Ο ίδιος έσπευσε να τονίσει ότι η πρόταση της δημοτικής αρχής για τη χρήση των midi bus θεμελιώνεται και από την κυκλοφοριακή μελέτη και προτείνεται από τον μελετητή κ. Ρέντζο και  πέρασε από όλες τις εγκρίσεις των οργάνων του Δήμου. Ο δήμαρχος Β. Λαμπρινός τόνισε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου η μεταφορά των πολιτών θα γίνεται δωρεάν, καθώς αξιολογήθηκε ότι ο Δήμος μπορεί να σηκώσει το οικονομικό  βάρος του συνόλου των δαπανών και τόνισε ότι θα είναι ένας ικανός χρόνος για να αξιολογηθεί η πορεία του νέου κυκλοφοριακού εγχειρήματος. Τόνισε ότι θα γίνουν συμπληρωματικές παρεμβάσεις και διορθωτικές κινήσεις όπου χρειαστεί και όλες οι αναγκαίες προσαρμογές.

Δημοτική συγκοινωνία, με οικονομικότερο εισιτήριο στα δρομολόγια και νέο συνολικό σχεδιασμό δρομολογίων ΚΤΕΛ και δημοτικής συγκοινωνίας, με έμφαση στην  οικονομικότερη αντιμετώπιση ευπαθών ομάδων, αντιπρότεινε ο επικεφαλής των Ενεργών Πολιτών κ. Ηλίας Λυγερός στον αντίποδα της εισήγησης για τα midi bus.

Ειδικότερα, όπως είπε  ο κ. Λυγερός, ουσιαστικά με την πρόταση της  δημοτικής Αρχής παραχωρείται μια  αρμοδιότητα που μπορεί ο Δήμος να εκτελέσει, και αντ΄ αυτού επιλέγεται να  πληρώσει το δημοτικό ταμείο με ακριβό τίμημα αυτή την επιλογή σε μια ιδιωτική εταιρεία (ΚΤΕΛ). Όπως είπε, η όλη διαδικασία εγκρίνεται χωρίς καμία σοβαρή τεκμηρίωση, χωρίς μελέτη σκοπιμότητας, στοιχεία  για τις κυκλοφοριακές φορτίσεις, τις επιπτώσεις στην κίνηση πεζών, την επιβάρυνση της κίνησης.

Ο ίδιος τόνισε ότι ο Δήμος ισχυρίζεται ότι επιτελεί κοινωνικό έργο, ενώ στην πραγματικότητα  θα πληρώνει στο ΚΤΕΛ ετησίως  566.528 ευρώ και θα προσϕέρει την αποκλειστική εκμετάλλευση των διαϕημιστικών πινακίδων των στεγάστρων, σαν συμπλήρωμα οικονομικής επιβάρυνσης του Δήμου από αυτή τη σύμβαση (διότι ο νόμος και ο κανονισμός που έχουμε ψηϕίσει ορίζει τον Δήμο ως τον ϕορέα που έχει την εκμετάλλευση αυτών των διαϕημίσεων).Ο κ. Λυγερός τόνισε ότι δεν υπάρχει νομική δέσμευση για  τη δημιουργία δημοτικών συγκοινωνικών παρουσιάζοντας μάλιστα και το παράδειγμα της Πάτρας που όπως είπε αποτελεί ένα επιτυχημένο  μοντέλο.

Εξαιρετικά υπερκοστολογημένο χαρακήρισε χθες το μοντέλο της χρήσης των  midi  bus ο δημοτικός σύμβουλος της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Μ. Κασαπάκης τονίζοντας ότι θα επιβαρυνθεί βαρύτατα ο Δήμος και θα ωφεληθεί κατά πολύ το ΚΤΕΛ.

Όπως είπε, η μελέτη βάσει της οποίας κοστολογήθηκε η συνεργασία έγινε από ιδιωτική εταιρεία, τα στοιχεία της οποίας αμφισβήτησε ευθέως.

Κανένα περιθώριο δεν υπάρχει, σύμφωνα με τον πρόεδρο του αστικού ΚΤΕΛ, κ. Κ. Βουλγαράκη, για τη δημιουργία δημοτικών συγκοινωνιών.

Ο ίδιος τόνισε ότι μέχρι τις 31-12-19 δια νόμου υπάρχει αυστηρός χρονικός περιορισμός. Ανέφερε κι αυτός το παράδειγμα της δημοτικής συγκοινωνίας της Πάτρας και εξήγησε ότι αφορά σε μια γραμμή που μεταφέρει πολίτες εντός του Οργανισμού Λιμένος. Σε σχέση με την υπερκοστολόγηση μέσα από πράξεις που παρουσίασε είπε ότι το κόστος του δρομολογίου φτάνει στα  13 ευρώ.