Ανοιχτά κι ευθέως αμφισβητούν την πρόταση του Υπουργείου Υποδομών για τη δημιουργία νέου σύγχρονου οδικού άξονα στην Κρήτη οι μηχανικοί της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών στο Ηράκλειο.
Η παράταξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου πραγματοποίησε εκδήλωση χθες, στην οποία παρευρέθηκαν εκπρόσωποι απ’ όλη την Κρήτη, όπου και αναδείχθηκε το θέμα και η σπουδαιότητά του. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν επίσης ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, αλλά και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός, οι οποίοι επανέλαβαν όλους τους προβληματισμούς που κατ’ επανάληψη έχει επισημάνει η «Π» σε σχέση με τους χειρισμούς της κυβέρνησης για το θέμα.
«Ο κ. Σπίρτζης συμπεριφέρεται τόσο ανεύθυνα για το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα, όπως ένας άνθρωπος, για να το πούμε απλά, που έχει ένα οικόπεδο και υποστηρίζει πως θα φτιάξει μια πολυκατοικία σε αυτό, χωρίς να ξέρει μέγεθος, τετραγωνικά, ύψος ή κόστος, αλλά που ήδη έχει βρει και πληρώνει τους αρμόδιους μηχανικούς για να κατασκευάσουν το έργο» τόνισε ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας Λευτέρης Αυγενάκης χαρακτηριστικά.
Όπως ανέφερε ο κ. Αυγενάκης, δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη προσωπικά, είναι η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ασφαλούς άξονα από την Κίσσαμο ως τη Σητεία, αλλά αφού πρώτα υπάρξει μια Στρατηγική Μελέτη Σκοπιμότητας κι αφού τεθούν πρώτα όλα τα δεδομένα.
Από την πλευρά του ο κ. Στασινός ανέφερε «ότι οι πολίτες της Κρήτης έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται «ριγμένοι» καθώς η Μεγαλόνησος έμεινε «αποκλεισμένη» από την «κοσμογονία» οδικών έργων που πραγματοποιήθηκαν στον ηπειρωτικό κορμό της χώρας τις τελευταίες δεκαετίες». Ανέφερε παράλληλα πως είναι ανάγκη το έργο να υλοποιηθεί γρήγορα και σωστά.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ ανέδειξε «την ανάγκη το έργο να σχεδιαστεί με τρόπο που να προσελκύει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ώστε με εργαλείο τη διαθέσιμη χρηματοδότηση να μπορέσει να ολοκληρωθεί σε ορατό ορίζοντα.
Από την πλευρά του ο πρώην βουλευτής και μηχανικός Μάξιμος Σενετάκης τόνισε ότι τα ίδια άτομα που κατηγορούσαν τη Νέα Δημοκρατία για έλλειψη Μελέτης Σχεδιασμού, τώρα προχωρούν στην ανακοίνωση ενός έργου χωρίς καμία Μελέτη Σχεδιασμού, επειδή φοβούνται ότι αυτή ενδέχεται να αναδείξει την ανάγκη διοδίων. «Εμείς θέλουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα» τόνισε ο κ. Σενετάκης, για να προσθέσει πως πάνω σε αυτή τη λογική κινείται η γενικότερη στρατηγική της ΔΚΜ και της Νέας Δημοκρατίας, με στόχο τη δημιουργία ενός σωστού δικτύου για όλους τους πολίτες.
Από την πλευρά του ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, ως γνώστης του θέματος, υποστήριξε ότι για να μπορέσει το υφιστάμενο δίκτυο να παραμείνει ασφαλές και να σηκώσει τον φόρτο της κίνησης, θα πρέπει να κατασκευαστούν 150 νέα χιλιόμετρα οδικού δικτύου.
Ο κ. Αγαπάκης παρουσίασε αναλυτικά το πλαίσιο, αλλά και τις μελέτες που υπάρχουν, σύμφωνα με τις οποίες προβλέπονται περίπου 107 νέα χιλιόμετρα κατασκευής, 120 χιλιόμετρα παράλληλου δικτύου, 30 γέφυρες και 11 σήραγγες από τα Χανιά έως το Λασίθι. Όπως υποστήριξε ο κ. Αγαπάκης, οι υφιστάμενες μελέτες αποτελούν τη βάση μιας συζήτησης, ενώ το κόστος κατασκευής του νέου δικτύου υπολογίζεται σε περίπου 1,3 δισ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τόσο τα στοιχεία χάραξης, όσο και η κατασκευή ενός νέου και υπερσύγχρονου έργου, δεν εξαρτώνται από τη θέληση του κάθε πολιτικού, αλλά προκύπτουν ως αποτέλεσμα αναλύσεων των πραγματικών δεδομένων. Ο κ. Αγαπάκης υποστήριξε, παράλληλα, πως αν δεν υπάρξουν άμεσες αλλαγές και βελτιώσεις στο υφιστάμενο δίκτυο, σε μικρό χρονικό διάστημα θα ξεπεράσει κατά πολύ τα όρια κυκλοφορίας και αντοχής.
Προχωρά η Μεσαρά
Στο έργο «Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά» βρέθηκαν χθες ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιώργος Στασινός.
Στην επίσκεψη παρευρέθηκαν επίσης στελέχη της Νομαρχιακής Διοικούσας Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας Ηρακλείου και της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών.
Στην επίσκεψη, εκπρόσωποι της κοινοπραξίας «ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε. – ΕΚΤΕΡ Α.Ε. – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» ενημέρωσαν για το χρονοδιάγραμμα παράδοσης που προβλέπεται να είναι ο Απρίλιος του 2019, ενώ, όπως επεσήμαναν εκπρόσωποι των τριών εταιρειών, το μόνο που μπορεί να επηρεάσει σε κάποιο βαθμό την ολοκλήρωση του έργου είναι τυχόν καθυστερήσεις που προκύπτουν από το θεσμικό πλαίσιο για τις απαλλοτριώσεις, αλλά και η αρχαιολογική υπηρεσία που λειτουργεί ως παράγων καθυστέρησης.
Ο Λευτέρης Αυγενάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο των εργασιών και είπε: «Ευτυχώς, μετά από πολλές και επίμονες προσπάθειες πείσαμε την Κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό κ. Χ. Σπίρτζη ότι ο δρόμος που ακολουθούσε και σε αυτό και σε άλλα έργα ήταν αδιέξοδος.
Παρ’ όλα αυτά δεν γλιτώσαμε καθυστερήσεις δύο χρόνων που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί και σε αυτό την αποκλειστική ευθύνη έχει η κυβέρνηση. Ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσαρά ήταν από τα σημαντικά έργα στο σχεδιασμό της ΝΔ ενώ και ως κυβέρνηση αλλά και ως αντιπολίτευση αναδείξαμε τη σημασία που έχει για κατοίκους και επαγγελματίες του νότου του ν. Ηρακλείου.
Σήμερα, όμως, είμαι ικανοποιημένος διότι το έργο προχωρά και η κοινοπραξία εκτός συνταρακτικού απροόπτου θα παραδώσει το έργο εντός των χρονικών πλαισίων».