Ακόμα και τα μεγάλα …μέσα έχουν επιστρατευτεί ως ύστατη προσπάθεια να αποφευχθούν τα χειρότερα στην περιοχή του Καστελλίου με αφορμή τον πόλεμο που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε κτηνοτρόφους. Όρκο βαρύ στην εικόνα του Αγίου Γεωργίου στο Σεληνάρι προτίθενται να πάρουν δύο εκ των κατονομα- ζόμενων στην πρόσφατη ζωοκτονία για να καταδείξουν στον ιδιοκτήτη των σφαγιασμένων ζώων ότι άδικα τους υποπτεύεται.
Το κατέθεσαν στις απολογίες τους ενώπιον του αρμόδιου ανακριτή και ζήτησαν, όπως μας μετέφεραν νομικοί κύκλοι, να διαβιβαστεί το αίτημά τους αυτό στον 49χρονο καταγγέλλοντα.
Εν έτη 2018 ο όρκος στον Άγιο για τέτοιες υποθέσεις φαίνεται να εξακολουθεί να έχει μεγάλη βαρύτητα μεταξύ βοσκών και σε κάποιες περιπτώσεις υπερισχύει των νόμων του κράτους. Όσο και αν ακούγεται παράδοξο στις ημέρες μας, ο Άγιος στη συνείδηση και στην ψυχή κάποιων παραμένει «τιμωρός».
Δεν έχουν περάσει ούτε τρεις μήνες που σε δικαστήριο του Ηρακλείου εκδικάστηκε υπόθεση για τον ανηλεή ξυλοδαρμό κτηνοτρόφου με αφορμή μια ζωοκλοπή.
Ο άνθρωπος βασανίστηκε τόσο πολύ που ο εισαγγελέας έδρας είχε να το λέει: «πρώτη φορά βλέπω ιατροδικαστική έκθεση που να εντοπίζει χτυπήματα σε 26 διαφορετικά σημεία». Τον είχαν υποπτευθεί για την ζωοκλοπή αλλά εκείνος αρνήθηκε ότι την είχε διαπράξει. Μία ήταν η λύση: θα έπαιρνε όρκο στην εικόνα του Αγίου στην Μονή Επανωσήφη.
Ο όρκος έναντι του Αγίου είναι πολύ πιο ισχυρός από τον όρκο ενώπιον του δικαστηρίου, παραδέχτηκαν κατηγορούμενοι και παράγοντες της δίκης. Είναι πιο δυνατός από χίλιες διαβεβαιώσεις και δέκα «σαστάδες».
Μέχρι και μοναχός της Μονής Επανωσήφη επιστρατεύτηκε να καταθέσει προκειμένου βεβαιώσει στο δικαστήριο ότι επί 300 χρόνια εμπλεκόμενοι και μεσάζοντες απευθύνονται σε Μονές για να πάρουν όρκο βαρύ και να αποδείξουν ότι είναι αθώοι.
Όποιος ψεύδεται, δεν τολμάει να πάρει όρκο γιατί φοβάται την «τιμωρία» του Αγίου. «Σε τρεις Μονές στον νομό Ηρακλείου και μια στο Λασίθι γίνονται αυτά, στη Μονή Επανωσήφη, στο Βροντίσι, στην Μονή του Αγίου Γεωργίου στο Σεληνάρι και στη Μονή Γοργολαϊνη. Εμείς οι μοναχοί δεν ανακατευόμαστε, όμως είμαστε υποχρεωμένοι να ανοίξουμε την πόρτα σαν χτυπήσει και νύχτα να είναι».
Τον πήγαν σηκωτό στην Μονή αλλά τελικά όρκο δεν πήρε στην εικόνα του Αγίου. Και έτσι τον έκαναν «μαύρο» στο ξύλο και τον παράτησαν εκεί. Ο άνθρωπος ματωμένος, μελανιασμένος και με σκισμένα ρούχα κατέφυγε σε γειτονικό χωριό για να ζητήσει βοήθεια.
Η «Π» είχε κάνει οδοιπορικό και στην Μονή Δισκουρίου, στον ορεινό Μυλοπόταμο. Όπως μας είχαν περιγράψει, ο όρκος στον Άγιο θα λειτουργήσει λυτρωτικά για τον αθώο που θα σπεύσει να προσκυνήσει στην εικόνα του, χωρίς φόβο και πάθος.
Όσο για τον ψεύτη, οι μαρτυρίες αναφέρουν ότι ποτέ κανείς δεν τόλμησε να ορκιστεί στην εικόνα και ας έφθασε ένα βήμα πριν το κατώφλι της ιστορικής Μονής. Σε ό,τι αφορά την υπόθεση του Γερακίου, οι πέντε που συνελήφθησαν για τα προχθεσινά επεισόδια στο κέντρο της πόλης και στο Δικαστικό Μέγαρο αφέθηκαν ελεύθεροι καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η δικογραφία (οι ιατροδικαστικές πραγματογνωμοσύνες).
Τους ορίστηκε τακτική δικάσιμος για τις 25 Μαΐου. Υποστηρίζουν ότι προκλήθηκαν και υβρίστηκαν από την άλλη πλευρά και γι’ αυτό στρέφονται και εκείνοι εναντίον τους με μηνύσεις.