Βγαίνουν από τον “πάγο” σημαντικά έργα
Βγαίνουν από τον «πάγο» οι δημοπρατήσεις σημαντικών παρεμβάσεων του Δήμου Ηρακλείου, που είχαν καθηλωθεί λόγω των αλλαγών του νόμου για τις δημοπρατήσεις νέων δημοσίων έργων. Πρόκειται για σημαντικά έργα που έχουν πάρει τον δρόμο τους για να βγουν στον αέρα μέσα στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς.
Όπως είναι γνωστό, τον τελευταίο χρόνο όλος ο κατασκευαστικός κλάδος δημοσίων έργων βρίσκεται σε μια εμφαγματική κατάσταση, αφού ενώ ψηφίστηκε τον Αύγουστο ο νέος νόμος για τη δημοπράτηση των δημοσίων έργων, καθυστέρησε την έκδοση των πρότυπων τευχών προκηρύξεων και έγιναν μια σειρά από αλλεπάλληλες αλλαγές που έφεραν σημαντικές ανακατατάξεις.
Αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης ήταν η πλήρης αποδιοργάνωση του σχεδιασμού δημοπράτησης εκατοντάδων δημοσίων έργων, με τους δημάρχους να βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο και να εκφράζουν φόβους απένταξης παρεμβάσεων που είχαν δρομολογήσει.
Ωστόσο, η δημοσίευση του νέου πλαισίου βάσει του οποίου θα γίνονται οι δημοπρατήσεις των δημοσίων έργων σηματοδοτεί την επανεκκίνηση της διαδικασίας των δημοπρατήσεων. Αυτό σημαίνει για τον Δήμο Ηρακλείου ότι βάζει πλώρη για να βγάλει στον αέρα έργα ασφαλτοστρώσεων 6 εκ. ευρώ, τσιμεντοστρώσεων αγροτικών δρόμων 3.750.000 εκ. ευρω, αποκαταστάσεις διανοίξεων 2.500.000 εκ. ευρώ.
Επίσης, το πρόγραμμα προβλέπει την ανέγερση νέου βρεφονηπιακού σταθμού στις Μεσσαμπελιές 3 εκ. ευρώ, το έργο της συντήρησης των ενετικών τειχών ύψους 1 εκ. Επίσης στο πρόγραμμα του Δήμου περιλαμβάνεται η εγκατάσταση του αρδευτικού δικτύου Αγ. Βλάσση και Βασιλειών ύψους 1 εκ. ευρώ, η επισκευή στις λακκούβες 300.000 ευρώ και έργα που αφορούν στη διαμόρφωση του πάρκου Καραμανλή στα Δειλινά, την παιδική χαρά στον Άγιο Μύρωνα και στο Βενεράτο το γήπεδο 5χ5.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, ένα ακόμα πρώτης προτεραιότητας έργο για τη δημοτική αρχή είναι η δρομολόγηση της μεγάλης παρέμβαση ανάπλασης στην Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Όπως είναι γνωστό, η μεγάλη παρέμβαση ανάπλασης της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου αποτελεί ουσιαστικά προέκταση της συνολικής παρέμβασης που έχει προηγηθεί σε ολόκληρη τη λεωφόρο Πλαστήρα που φέρει τη σφραγίδα της ΔΕΠΤΑΗ.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι ότι στην περίπτωση της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου υπάρχει πρόβλεψη για αρκετές θέσεις στάθμευσης, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των περίοικων σε αντίθεση με τη μελέτη της λεωφόρου Πλαστήρα, όπου ο δρόμος στένεψε σε επίπεδο “εμφράγματος” και οι θέσεις στάθμευσης ουσιαστικά εξαφανίστηκαν.