Ξεκαθαρίζει το τοπίο στην εκπαίδευση, σε σχέση με την επίλυση των στεγαστικών προβλημάτων που αφορούν τον δήμο Ηρακλείου, μετά από μια σειρά συσκέψεων που υλοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.
Όπως όλα δείχνουν, το σχολείο που θα λάβει το χαρακτήρα του «σχολείου μπαλαντέρ» για την επόμενη σχολική χρονιά και για όσο διάστημα χρειαστεί, φαίνεται πως θα είναι αυτό του συγκροτήματος της πρώην Παιδαγωγικής Ακαδημίας. Για την ακρίβεια, σε «σχολείο μπαλαντέρ» έως ότου προχωρήσουν οι αναγκαίες ανακατασκευές στα «πληγωμένα» κτίρια του Δήμου, πρόκειται να μετατραπεί το μισό τμήμα του συγκροτήματος, για το οποίο ο ανάδοχος του έργου έχει δώσει όλες τις διαβεβαιώσεις πως θα είναι έτοιμο πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Το βασικό ερώτημα που υπάρχει βέβαια, είναι ποια σχολεία θα μετακινηθούν στο νέο συγκρότημα. Με βάση τη σχετική εισήγηση της αρμόδιας Αντιδημαρχίας, στο σημείο θα μεταφερθούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, τόσο το 53ο και 54ο Δημοτικά Σχολεία (τα οποία ήδη στεγάζονταν στο συγκρότημα), όσο όμως και το 12ο Δημοτικό Σχολείο του Πόρου, όπου και πρέπει να υλοποιηθούν σοβαρές εργασίες ανακατασκευών σύμφωνα με τις εισηγήσεις του Διευθυντή του. Οι μαθητές και των τριών σχολείων εκτιμάται ότι χωρούν στις νέες εγκαταστάσεις και δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα.
Το ζήτημα των Ειδικών Σχολείων τώρα, του 1ου Ειδικού Σχολείου Ηρακλείου και του 2ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Ηρακλείου, φαίνεται πως λύνεται με τη μετεγκατάσταση τους, στις προκατασκευασμένες αίθουσες του λιμανιού, όπου μέχρι και την προηγούμενη σχολική χρονιά στεγάζονταν το 7ο Δημοτικό Σχολείο. Το 7ο ωστόσο αναμένεται να επιστρέψει στην Όαση, όπου βρίσκεται η έδρα του, αφού κι εκεί υπάρχουν οι δεσμεύσεις του αναδόχου, ότι όλα θα είναι έτοιμα ως τον Σεπτέμβρη.
Η συγκεκριμένη λύση, παρά το ότι δεν είναι η ιδανική, ούτε και μπορεί να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις στις ανάγκες των ειδικών σχολείων, προκρίνεται, διότι είναι η μοναδική αποδεκτή απ’ όλους τους εμπλεκόμενους, οπότε και η δημοτική αρχή, την υιοθετεί, σαν «χρυσή τομή» σε ένα πολυσύνθετο πρόβλημα.
Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και με τις συγκεκριμένες σημειακές παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής, παρέμενε ως υπαρκτό το πρόβλημα του «Γερωνυμάκειου» συγκροτήματος, όπου φιλοξενούνται τα 24ο και 31ο Δημοτικά Σχολεία. Για το συγκεκριμένο θέμα, πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα συνάντηση με τη Διεύθυνση του Σχολείου, η οποία και ζήτησε «αναβάθμιση» των προκατασκευασμένων αιθουσών και αντικατάσταση τους, με τις νέες, σύγχρονες προκατασκευασμένες αίθουσες της Κτηματικής Υπηρεσίας.
Η Δημοτική Αρχή δεν απέρριψε το αίτημα, ωστόσο διευκρίνισε πως εφόσον γίνει μια τέτοια αντικατάσταση που απαιτεί μεγάλο κόστος και νέες υποδομές, αναγκαστικά θα πρέπει να μείνουν πίσω για λογιστικούς κυρίως λόγους πλέον, οι βελτιώσεις του πληγωμένου από τους σεισμούς συγκροτήματος.
Η Δημοτική Αρχή πρότεινε ως εναλλακτική λύση, την παραμονή των μαθητών για δύο μήνες στις υφιστάμενες προκατασκευασμένες αίθουσες, δεσμευόμενη σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του αναδόχου, ότι μέσα στον Νοέμβριο ή το αργότερο στις αρχές Δεκεμβρίου, οι μαθητές θα μπορέσουν να μεταφερθούν ξανά στις τάξεις τους. Η Διεύθυνση δέχθηκε αυτή την εναλλακτική λύση, υπό την αίρεση βεβαίως, των «καθαρών δεσμεύσεων» της Δημοτικής Αρχής, για παράδοση του συγκροτήματος ως τον Νοέμβριο.
Υπ’ αυτή την έννοια, μοναδική «εκκρεμότητα» αποτελεί το σχολείο των Κάτω Ασιτών, με τον εργολάβο ωστόσο να δεσμεύεται ότι θα παραδώσει έγκαιρα το σχολείο πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Κάτω από αυτό το πρίσμα, η Δημοτική Αρχή έχει απελευθερώσει τουλάχιστον 5 διαθέσιμες και σύγχρονες αίθουσες από την Κτηματική Υπηρεσία που εντάσσονται στα «οφέλη» της συνολικής διαχείρισης, ενώ αποδέχεται να παραδώσει (τουλάχιστον προς το παρών) όλες τις επιπλέον αίθουσες του λιμανιού που χρειάζονται τα ειδικά σχολεία.
Υπενθυμίζεται ότι η δημοτική αρχή θεωρούσε πως με βάση τις καταγεγραμμένες ανάγκες των ειδικών σχολείων, χρειάζονταν μόλις 9 από τις 15 αίθουσες, ενώ η άλλη πλευρά ισχυρίζονταν πως είναι απαραίτητες και οι 15 αίθουσες του λιμανιού. Παρ’ όλα αυτά, η Δημοτική Αρχή δεν φάνηκε να μπαίνει σε καμία διαδικασία «διαμάχης» ή διεκδίκησης τους (εκτός κι αν προκύψει κάποια άλλη απρόβλεπτη ανάγκη), αφού κατάφερε να επιλύσει τα ζητήματα της με έναν εναλλακτικό τρόπο, που δεν θα εγείρει πρόσθετες αντιδράσεις.
Αναφέρεται επίσης ότι, η πρόταση Περισυνάκη για δημιουργία «σχολείου – μπαλαντέρ» στο χώρο του πρώην στρατοπέδου Μπετεινάκη, απορρίφθηκε για τους ίδιους λόγους που απορρίφθηκε και το σενάριο τοποθέτησης νέων προκατασκευασμένων αιθουσών στο «Γερωνυμάκειο». Η αιτιολόγηση των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου ήταν, πως μια τέτοια πρόταση απαιτεί αρκετές νέες υποδομές και κόστος, που τη δεδομένη στιγμή δεν είναι δυνατόν να καλυφθούν.
Παρ’ όλα αυτά, παραμένει στο τραπέζι, στην περίπτωση που προκύψουν νέες ανάγκες, για να εξεταστεί κατά περίπτωση, εφόσον κριθεί κάποια στιγμή αναγκαίο.