Δήμος  Ηρακλείου: Στέλνουν… χύμα στα χωριά τους λογαριασμούς άρδευσης

Ετήσιους λογαριασμούς του 2022 (!), τυπωμένους σε μια σελίδα Α4 και χωρίς φάκελο, ζήτησαν από τον πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Δαφνών να μοιράσει στους κατοίκους της περιοχής, όπως ο ίδιος καταγγέλλει, γεγονός που έχει προκαλέσει την σφοδρή αγανάκτηση και την έκρηξή του για τους χειρισμούς της δημοτικής Αρχής Ηρακλείου.

Ο Βασίλης Πετρογιάννης αρνείται να προχωρήσει στη διανομή των λογαριασμών και με δηλώσεις του στην «Π» τονίζει ότι οι πρακτικές αυτές είναι αδιανόητες, απαράδεκτες και εκθέτουν σε δημόσια θέα με τρόπο απαράδεκτο τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας, «καταρχήν είναι απαράδεκτο να εξακολουθεί ο Δήμος να μην έχει ξεκαθαρίσει την εμπρόθεσμη αποστολή των λογαριασμών. Είναι δυνατόν να είμαστε στον Οκτώβρη του 2024 και η δημοτική Αρχή να ζητά από τους πολίτες να πληρώσουν τους λογαριασμούς του 2022; Και οι άλλοι λογαριασμοί, πότε ακριβώς θα πληρωθούν;».

Ο κ. Πετρογιάννης τονίζει ότι είναι απαράδεκτο να έρχονται ετήσιοι λογαριασμοί με καθυστέρηση δύο χρόνων, την ίδια ώρα που το κεντρικό ζήτημα στην πολιτική ατζέντα του Δήμου είναι τα ασφυκτικά οικονομικά του δημοτικού ταμείου εξ αιτίας των οποίων πήρε δάνειο.

Όπως σημειώνει, λόγω της οικονομικής πίεσης του δημοτικού ταμείου, η δημοτική Αρχή μόλις ανέλαβε καθήκοντα το πρώτο πράγμα που έκανε δεν ήταν να χρεώσει οριζόντια δημοτικά τέλη τους πολίτες;

Δεν είναι αυτονόητο λοιπόν τουλάχιστον να αποκαταστήσει τους χρόνους αποστολής των λογαριασμών άρδευσης σταδιακά;

Ποιος είναι ο λόγος που δεν το έχει κάνει μέχρι τώρα;

Ο κ. Πετρογιάννης καταγγέλλει επίσης ότι είναι προκλητικό το γεγονός ότι έρχονται ετήσιοι λογαριασμοί, προφανώς με υψηλές χρεώσεις και πρέπει να εξοφληθούν μέσα στον Οκτώβριο.

Πώς θα πληρώσει ο κόσμος τα χρήματα αυτά, όταν υπάρχει τεράστια δυσκολία να καλύψει τα έξοδα της ημέρας του. Ποιος είναι ο λόγος που οι λογαριασμοί δεν στέλνονται ανά εξάμηνο όπως γινόταν και παλαιότερα, όταν ακόμα ήταν στην ευθύνη της ΔΕΥΑΗ η άρδευση…;

Ο κ. Πετρογιάννης σημειώνει ακόμα ότι υπάρχει ένα τεράστιο θέμα με τον τρόπο προώθησης των λογαριασμών.

Όπως εξηγεί, «είναι το λιγότερο απαράδεκτο το γεγονός ότι στέλνονται λογαριασμοί σε μια σελίδα Α4 χωρίς φάκελο και μας ζητούν να αναλάβουμε εμείς τη διανομή.

Αυτό είναι μια απαράδεκτη μετάθεση ευθύνης του Δήμου που δεν είχε τη στοιχειώδη ευαισθησία να καλύψει μέσα σε ένα φάκελο τα προσωπικά οικονομικά δεδομένα των πολιτών και τα ξεφορτώνει στους προέδρους των κοινοτήτων.

Τόσα χρήματα θα εισπράξει ο Δήμος από τους πολίτες και δεν φροντίζει να τους προστατεύσει τουλάχιστον σε σχέση με τα προσωπικά δεδομένα τους», τονίζει.

Όμως εκτός από όλα τα παραπάνω υπάρχει σοβαρό ζήτημα με το Δήμο που ξεφορτώνει σε άλλους τους ευθύνες που έχει, τους οποίους θα κυνηγούν μοιραία οι πολίτες.

Όπως διευκρινίζει ο κ. Πετρογιάννης, «υπάρχουν άνθρωποι που αρδεύουν καλλιέργειές τους στις Δαφνές αλλά δεν είναι κάτοικοι της περιοχής. Ζουν σε άλλα σημεία, στο Ηράκλειο, στον Προφήτη Ηλία ή σε γειτονικά χωριά…

Αυτούς τους ανθρώπους γιατί πρέπει να τους κυνηγά ο πρόεδρος των Δαφνών και να μην φροντίζει ο Δήμος Ηρακλείου όπως οφείλει να στείλει ταχυδρομικά την οφειλή τους;».

Ο ίδιος καταλήγει σημειώνοντας ότι μεταθέτοντας την ευθύνη ο Δήμος στους προέδρους των Δημοτικών Κοινοτήτων ή στους υδρονομείς ενισχύει μια απαράδεκτη πρακτική που δεν βοηθά ούτε τους πολίτες ούτε και το Δήμο και αποτελεί για δεκάδες λόγους μια κακή πρακτική, την οποία είναι λάθος να ακολουθεί η δημοτική Αρχή.

Παράλληλα, σχολιάζει σκωπτικά ότι δεν έχει καμία υποστήριξη γραμματειακή στην κοινότητα με αποτέλεσμα να έχει επωμιστεί και όλη τη γραφειοκρατία της καθημερινότητας στις πλάτες του, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής που δεν έχει φροντίσει να στελεχώσει το γραφείο.

Από την πλευρά της η αντιδήμαρχος Διοίκησης και Προγραμματισμού κ. Ιωάννα Καλονάκη με δηλώσεις της τονίζει ότι έχει ελεγχθεί νομικά η διαδικασία της διανομής των λογαριασμών άρδευσης του Δήμου από τον υδρονομέα και από κλητήρα του Δήμου και δεν έχει κανένα πρόβλημα.

Επίσης, όπως τονίζει, οι λογαριασμοί θα μπουν μέσα σε φακέλους και έτσι θα διασφαλίζεται ιδιωτικότητα του πολίτη.

Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της μετακίνησης δημοτικού υπαλλήλου σχολιάζει ότι έγινε μετακίνηση, αλλά δυστυχώς ο υπάλληλος αρρώστησε με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του.