Αυτοψία στο μεγάλο εργοτάξιο του δρόμου της Μεσαράς θα πραγματοποιήσει σήμερα ο γενικός διευθυντής συγκοινωνιακών υποδομών και μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών κ. Γιάννης Καρνέσης με τη συμμετοχή στελεχών του ΟΑΚ.
Όπως προκύπτει το μεγάλο έργο εξελίσσεται μέσα από διαχειριστικές δυσκολίες που συνεχώς ανακύπτουν αφού μετά τις εντοπισμένες κατολισθήσεις στα πρανή, εμφανίζονται προβλήματα στο στόμιο της γέφυρας, που απαιτούν ειδική τεχνική διαχείριση.
Ωστόσο σύμφωνα με την διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΚ κ. Φ.Καζάση, προχωρά με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς η μεγάλη γέφυρα του έργου ενώ έχει βρεθεί λύση και με τις αστοχίες που έχουν εντοπιστεί σε τρία διαφορετικά σημεία του έργου.
Οι αστοχίες που εμφανίστηκαν αφορούν σε περιορισμένης κλίμακας κατολισθήσεις, στα πρανή των δρόμων στο ύψος της Αγίας Βαρβάρας στο Πανασό και κοντά στον Απομαρμά… Το γεγονός ότι πριν ακόμα παραδοθεί το έργο προκύπτουν τέτοιας μορφής αστοχίες, όπως είναι φυσικό εγείρει σοβαρά ζητήματα.
Ωστόσο στο πόρισμα που συνέταξε επιτροπή που συγκροτήθηκε για να εξετάσει τις αστοχίες, έκρινε ότι δεν ευθύνεται ο ανάδοχος του έργου και εκτιμά ότι αφενός η σαθρότητα του εδάφους και αφετέρου έντονες βροχοπτώσεις που σημειώθηκαν τη χειμερινή περίοδο προκάλεσαν τις κατολισθήσεις.
Ο ανάδοχος του έργου έκανε κάποιες εκτιμήσεις σε σχέση με την αποκατάσταση των αστοχιών, ωστόσο επειδή το κόστος τους αξιολογήθηκε ως εξαιρετικά υψηλό, αποφασίστηκε τα σημεία αυτά να ελεγχθούν από τεχνικό σύμβουλο του Υπουργείου με σκοπό να αποτιμήσει τις ζημιές και να προτείνει σενάρια αποκατάστασης.
Σύμφωνα με τον κ. Καζάση τα σενάρια αυτά έχουν ήδη προταθεί και δρομολογούνται οι σχετικές διαδικασίες για την αποκατάσταση των αστοχιών.
Παρά τα τεχνικής φύσεως προβλήματα που ανακύπτουν στην υλοποίηση του έργου, η εκτίμηση που υπάρχει από την πλευρά του ΟΑΚ, είναι ότι δεν υπάρχει κίνδυνος απένταξης του δρόμου της Μεσσαράς με βάση τον σχεδιασμό που έχει τεθεί και είναι ρεαλιστικός ο στόχος της παράδοσης του έργου ώς τις 20 Μαρτίου.
Όπως είναι γνωστό, ο ανάδοχος του έργου έχει καταθέσει ένα επικαιροποιημένο και κοστολογημένο χρονοδιάγραμμα εργασιών στο οποίο περιγράφονται αναλυτικά οι χρόνοι υλοποίησης των εργασιών που εκκρεμούν. Μάλιστα εάν τηρηθούν κατά γράμμα τα χρονοδιαγράμματα, ο εργολάβος θα αμειφθεί με ένα μπόνους το οποίο ο νόμος προβλέπει στην εμπρόθεσμη παράδοση του έργου.
Στο πλαίσιο αυτό ο εργολάβος έχει δεσμευτεί ότι θα προχωρήσει στα επόμενα βήματα του έργου με διπλά συνεργεία ώστε να πετύχει καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με την κάλυψη του όγκου των εργασιών που εκκρεμούν.