«Ύστερα απο μια εβδομάδα μαγευτικών διακοπών στην Κρήτη, με τις απίστευτες ομορφιές του νησιού και τους εκπληκτικούς ανθρώπους, αντιμετώπισαμε με την οικογένειά μου το αίσχος του αερολιμένα Ηρακλείου. Τι κρίμα να είναι αυτός ο τελευταίος χώρος που βλέπουν οι τουρίστες, αποχαιρετώντας αυτό το πανέμορφο νησί».
Τριτοκοσμικές καταστάσεις σε έναν παγκόσμιο προορισμό όπως είναι η Κρήτη, αντιμετωπίζουν και τη φετινή σεζόν οι Έλληνες και ξένοι επισκέπτες που ταξιδεύουν στο νησί μέσω του αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” και περιγράφουν τις εμπειρίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Είναι το χειρότερο στην Ελλάδα, σύμφωνα με νέα έρευνα της Tourix, και το δεύτερο χειρότερο στην Ευρώπη και όσοι μπαίνουν συχνά σε αεροπλάνο ξέρουν το γιατί.
Η ατμόσφαιρα είναι παντού αποπνικτική λόγω του παλαιού συστήματος κλιματισμού, που είναι ανεπαρκές και προβληματικό για έναν χώρο όπου καθημερινά το καλοκαίρι διακινούνται πάνω από 50.000 επιβάτες.
Οι τουαλέτες δεν επαρκούν και αυτές που υπάρχουν δεν καθαρίζονται γιατί το προσωπικό δεν προλαβαίνει με τόσο κόσμο.
Χαρτί τουαλέτας συχνότατα δεν υπάρχει, ούτε σαπούνι, το πάτωμα είναι βρόμικο και ο κόσμος περιμένει στην ουρά για να βρει διαθέσιμη τουαλέτα.
Βλάβες σημειώνονται τακτικά και τα καζανάκια πολλές φορές δεν λειτουργούν.
Συχνά τουριστικοί επιχειρηματίες και ξενοδόχοι δίνουν χρήματα για την αγορά ανταλλακτικών που πρέπει να χρησιμοποιηθούν αυθημερόν για να λειτουργήσουν βρύσες και καζανάκια.
«Θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα για την έλλειψη κλιματισμού, την έλλειψη υγιεινής και εξοπλισμού στις κοινόχρηστες τουαλέτες και την ελλιπή λειτουργία των θέσεων ελέγχου χειραποσκευών λόγω μειωμένου προσωπικού ασφαλείας, θέματα που θα θέσουμε στη συνάντησή μας με την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη στο τέλος του μήνα» είπε στην «Π» ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου Νίκος Χαλκιαδάκης.
«Το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι πολύ μικρό για να εξυπηρετήσει τόσο κόσμο τους μήνες αιχμής, το μόνο σίγουρο είναι πως στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας κάνουμε ό,τι μπορούμε» επεσήμανε μιλώντας στην «Π» ο αερολιμενάρχης Γιώργος Πλιάκας.
Ο κ. Πλιάκας ανέφερε ότι ο κλιματισμός δεν μπορεί να αποδώσει όσο θα έπρεπε όταν η θερμοκρασία είναι 40 βαθμοί, οι αίθουσες είναι γεμάτες επιβάτες και οι πόρτες ανοιγοκλείνουν συνεχώς, ενώ όταν υπάρχουν βλάβες τα ανταλλακτικά που παραγγέλνονται κάποιες φορές καθυστερούν λίγες ημέρες να φθάσουν.
Είπε ωστόσο ότι του χρόνου έχουν γίνει ενέργειες, ώστε το σύστημα του κλιματισμού σε ένα μεγάλο κομμάτι του να βελτιωθεί.
Όσον αφορά τις τουαλέτες και τα θέματα καθαριότητας, σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι κάνουν ό,τι μπορούν σε συνθήκες πραγματικά δύσκολες.
«Κάνουν ό,τι μπορούν αλλά δεν προλαβαίνουν όταν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο διακινούνται 1,5 εκατομμύριο τουρίστες ενώ το αεροδρόμιο μπορεί να εξυπηρετήσει 800.000».
Πρόσθεσε ακόμη ότι δεν μπορούν να κατασκευαστούν περισσότερες τουαλέτες γιατί στο υπάρχον κτήριο δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι.
Το σίγουρο είναι ότι ο αερολιμενάρχης κάνει πραγματικά ό,τι περνάει από το χέρι του για την εξυπηρέτηση του κόσμου και ασφαλώς δεν ευθύνεται εκείνος για την εικόνα του αεροδρομίου, αντίθετα προσπαθεί να βρίσκει λύσεις κάτω απο εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, κάτι που αναγνωρίζουν στο σύνολό τους οι άνθρωποι του τουρισμού.
«Τα παράπονα πρακτόρων και τουριστών είναι αμέτρητα» σημείωσε ο κ. Χαλκιαδάκης, τονίζοντας ότι είναι αδιανόητο να μείνει έτσι το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» την επόμενη τετραετία, μέχρι να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι και πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να βοηθήσουν.
Φωτογραφίες και σχόλια επιβατών στο διαδίκτυο
Είναι κρίμα πάντως οι επισκέπτες μας το φετινό καλοκαίρι να αναχωρούν γράφοντας απογοητευτικά σχόλια στο διαδίκτυο όπως αυτά:
«Ως Έλληνας του εξωτερικού αισθάνομαι ντροπή. Οι τουαλέτες στην αίθουσα αναχωρήσεων ήταν βρόμικες και σχεδόν όλες οι κλειδαριές στις πόρτες ήταν σπασμένες.
Χωρίς χαρτί τουαλέτας και πολύ λίγο σαπούνι για να πλύνουν τα χέρια τους. Επίσης τα σκουπίδια ήταν διάχυτα παντού, η καθαρίστρια μού είπε ότι δεν είχε χρόνο να τα καθαρίσει καλά, είναι πολύ κρίμα η τελευταία εντύπωση της Ελλάδας να χαλιέται από τη διαχείριση του αεροδρομίου, επίσης οι σταθμοί φόρτισης για τα κινητά τηλέφωνα δεν λειτουργούσαν. Ελπίζω κάποιος υπεύθυνος να το διαβάσει και να πάρει κάποια μέτρα».
«Λυπάμαι ειλικρινά που κατάγομαι από εδώ για τις συνθηκες του αεροδρομίου. Να ξεκινησω απο τη βρομιά στο πάτωμα και τις τουαλέτες; Να συνεχίσω με την παντελή έλλειψη κλιματισμου; Κόσμος με προβλήματα αναπνευστικά και καρδιάς δεν αντέχει ούτε μισή ώρα εδώ, μέσα Αυγούστου. Εχω γυρίσει μέχρι τώρα περίπου 30 αεροδρόμια σε Ευρώπη και Αμερική, τέτοιο χάλι δεν είδα πουθενά».
«Από όλα τα αεροδρόμια που επισκέφθηκα, νομίζω ότι αυτό είναι μακράν το χειρότερο…
Τρίτη εβδομάδα του Αυγούστου, 33 βαθμοί, μυριάδες κόσμος και χωρίς κλιματισμό!
Για να μην αναφέρουμε την έλλειψη καθαριότητας…».
«Δεν έχω επισκεφθεί ξανά τόσο άβολο αεροδρόμιο. Μικροσκοπικές διαστάσεις σε αναλογία με τον αριθμό των πτήσεων και των επιβατών, μπάνια ανήκουστης βρομιάς με πολλές βρύσες που δεν λειτουργούν. Η δυσωδία των ούρων προκαλεί ναυτία».
«Όποιος έχει βρεθεί εδώ το ξέρει! Τουαλέτες βρόμικες, το αεροδρόμιο γεμάτο επιβάτες και επικρατεί το απόλυτο χάος. Παρ’ όλα αυτά, η Κρήτη και οι Έλληνες είναι απλά υπέροχοι…».