Από την Αντιπεριφέρεια Χανίων και σ’ ευρεία σύσκεψη οι δηλώσεις Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ
Από την Αντιπεριφέρεια Χανίων και σ’ ευρεία σύσκεψη οι δηλώσεις Μητσοτάκη για τον ΒΟΑΚ

Τη δημοπράτηση του Βόρειου Οδικού Άξονα από την Κίσσαμο μέχρι το Λασίθι, μέσα στο 2021 ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι… θα μπουν διόδια.

Λίγες ώρες μετά τα εγκαίνια του νέου αεροδρομίου Καστελλίου, το βράδυ του Σαββάτου, μετά το τέλος κλειστής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά παρουσία κυβερνητικού κλιμακίου, βουλευτών, δημάρχων και τοπικών παραγωγικών φορέων, ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στην κοινωνία τόνισε ότι ήρθαμε «να μιλήσουμε τη γλώσσα της αλήθειας», και εξήγησε το σχέδιο της Κυβέρνησης για το οραματικό αυτό έργο.

Ειδικότερα όπως είπε  πρωθυπουργός, ο ΒΟΑΚ θα ξεκινά από την Κίσσαμο προς τα Χανιά, και παρά το γεγονός ότι το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου δεν είναι ώριμο μελετητικά, ωστόσο είναι εύκολο κατασκευαστικά και σε κάθε περίπτωση έχει ένα ισχυρό κυκλοφοριακό φορτίο που δικαιολογεί την ένταξή του στο γενικότερο σχεδιασμό.

Ο κ. Κ. Μητσοτάκης αναφερόμενος στη συνολική εικόνα της διαμόρφωσης του ΒΟΑΚ, τόνισε ότι είναι ένα έργο εξαιρετικά ανώριμο μελετητικά, με αποτέλεσμα πολλές από τις προσδοκίες που υπήρχαν να μην επαληθεύονται.

Στο πλαίσιο αυτό όπως είπε, μέσα στους επόμενους επτά μήνες, θα έχει ολοκληρωθεί η αναγκαία ωρίμανση των μελετών από την πλευρά των υπουργείων,  όπως αντίστοιχα στο προσεχές εννιάμηνο θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την δημοπράτηση του έργου και να μπορεί να προκηρυχθεί μέσα στο 2021.

Πώς θα χρηματοδοτηθεί ο ΒΟΑΚ

Αναφερόμενος στο κρίσιμο ζήτημα της χρηματοδότησης του έργου του ΒΟΑΚ, ο πρωθυπουργός ήταν απόλυτος σε σχέση με την επιβολή διοδίων. Ειδικότερα όπως εξήγησε, η χρηματοδότηση του μεγάλου αυτού έργου απαιτεί ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Παράλληλα όμως-όπως είπε- έχουν γίνει συζητήσεις και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διερευνηθούν οι δυνατότητες χρηματοδότησης.

Ωστόσο όπως είπε, γίνονται σκέψεις για την επέκταση και άλλων συμβάσεων οι οποίες θα μπορούν να επεκταθούν και να κατευθυνθούν προς την Κρήτη, για να συμπληρωθεί η χρηματοδότηση του έργου. Ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι ο σχεδιασμός προβλέπει διόδια και προβλέψεις διευκόλυνσης για τους μόνιμους κατοίκους

. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε επίσης αναφορά στον υφιστάμενο δρόμο, τονίζοντας ότι γίνονται έργα προκειμένου το υφιστάμενο εθνικό δίκτυο να διατηρηθεί σε καλή κατάσταση, και στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται ένα κονδύλι της τάξεως των 70-80 εκατ. ευρώ, προκειμένου να διατηρηθούν σε μια ικανοποιητική κατάσταση οι κεντρικές αυτές οδικές αρτηρίες.

Παράλληλα όμως ο κ. Μητσοτάκης απηύθυνε μήνυμα και στους Κρητικούς τονίζοντας ότι εκτός από την ποιότητα και την κατάσταση των δρόμων, κρίσιμο ζήτημα είναι και η οδική συμπεριφορά, και στη βάση αυτή θα πρέπει να γίνει προσπάθεια από όλους. Ο καθένας θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί, ώστε να συμβάλουμε όλοι στη μείωση των ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Από την πλευρά του ο περιφερειάρχης κ. Στ. Αρναουτάκης  υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «είναι το έργο που περιμένει όλη η Κρήτη από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία».

‘Όπως είπε, θα πρέπει να αξιοποιηθούν οι διαθέσιμοι πόροι από το τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου και να δοθούν τα 25 εκατ. ευρώ για το έργο της οδικής ασφάλειας και να υπάρξουν βελτιώσεις στο δρόμο.

Ζήτησε ακόμα να ενισχυθούν οι πόροι προς την Περιφέρεια ώστε να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ζημιές που σημειώθηκαν στην Δυτική Κρήτη. Υπογράμμισε δε πως στόχος για το μέλλον θα πρέπει να είναι οι βέλτιστες μελέτες που θα δημιουργούν αξιόπιστα έργα με περιβαλλοντικό πρόσημο.

Εκτός τις βασικές υποδομές του ΒΟΑΚ ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής αναφέρθηκε στη σύνδεση με αεροδρόμιο, το έργο του Ταυρωνίτη, εγγειοβελτιωτικά, ραντάρ αεροδρομίου ήταν μεταξύ άλλων τα μεγάλα θέματα που έθεσε συμπληρωματικά.