Η υπό κατασκευή γέφυρα στο δρόμο ΓΟΥΡΝΕΣ-ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ

Βρέθηκε η «χρυσή τομή» στο μεγάλο θέμα που έχει ανακύψει με τη διαμόρφωση του δρόμου Γούρνες – Χερσόνησος, το οποίο συζητήθηκε στη χθεσινή  συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Όπως αποκάλυψε η «Π», οι εργασίες έχουν παγώσει μετά από παρέμβαση της Εφορίας Παλαιονθρωπολογίας Σπηλαιολογίας  Υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, η οποία τεκμηριώνει ότι θα πρέπει να προστατευθούν σπηλαιώσεις που βρίσκονται στη χάραξη της οδού που διασχίζει τον Αποσελέμη καθώς παρουσιάζουν εξαιρετικό ιστορικό ενδιαφέρον.

Ωστόσο, η πλευρά του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης προειδοποιούσε ότι εάν δρομολογηθούν αλλαγές αναφορικά με τη χάραξη του έργου, οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην απένταξη του έργου, επομένως θα πρέπει να επιστρέψουμε 75.000.000 ευρώ.

Το θέμα συζητήθηκε αναλυτικά στη συνεδρίαση του Συμβουλίου, όπου και βρέθηκε μια λύση η οποία  δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στην υλοποίηση του έργου με επιπλέον εργασίες, ενώ παράλληλα δίδεται η δυνατότητα στην Εφορία Παλαιονθρωπολογίας Σπηλαιολογίας του Υπουργείου Πολιτισμού να προχωρήσει στη μελέτη της περιοχής που τεκμηριώνει ως αναγκαία.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε να υπογραφεί ένα μνημόνιο συνεργασίας του ΟΑΚ με την Εφορία Παλαιονθρωπολογίας Σπηλαιολογίας του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο θα έχει μια οριοθετημένη ημερομηνία λήξης τον  Απρίλιο του 2018. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί η αποτύπωση και οι έρευνες στις σπηλαιώσεις που βρίσκονται στην περιοχή, οι οποίες στη συνέχεια θα εξελιχθούν εκτός του πεδίου του εργοταξιακού χώρου. Το κόστος των παρεμβάσεων θα καλυφθεί από τις δαπάνες του έργου, με τη σύμφωνη γνώμη της διαχειριστικής Αρχής που είναι ενήμερη.

Στο μεσοδιάστημα θα δοθεί η δυνατότητα στον ΟΑΚ να προχωρήσει κάποιες τεχνικές εργασίες  για την  απορροή των ομβρίων και εργασίες επίχωσης  για τη θεμελίωση της γέφυρας  οι οποίες είναι αναγκαίες για την προώθηση του έργου  ώστε να μην καθυστερεί.

Ακολούθως, θα γίνει η επίχωση των σπηλαιώσεων, αλλά με μια συγκεκριμένη τεχνική η οποία θα διασφαλίζει ότι η κάλυψή τους θα γίνει με ανατάξιμο τρόπο και  δεν θα προκληθεί ζημιά στη δομή τους.

Η λύση που επιλέχθηκε φαίνεται ότι ικανοποιεί όλες τις πλευρές, οι οποίες το επόμενο διάστημα θα πρέπει να εργαστούν στην κατεύθυνση αυτή.

Από την πλευρά τού ΟΑΚ ο διευθύνων σύμβουλος κ. Φ. Καζάσης  δεν κρύβει την ικανοποίησή του υπογραμμίζοντας ότι η λύση που επιλέχθηκε δεν επηρεάζει το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει ότι είναι σημαντικό ότι δεν υιοθετήθηκαν αλλαγές στη χάραξη του έργου καθώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα τίναζε στον αέρα το εργοτάξιο.