Άλλο μοντέλο για το λιμάνι του Ηρακλείου
Άλλο μοντέλο για

Πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αποκτούν τέσσερα μεγάλα λιμάνια της χώρας, ενώ την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αξιοποίησης των υποδομών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης λόγω του γεωστρατηγικού του χαρακτήρα. Για το λιμάνι του Ηρακλείου επιλέγεται διαφορετική διαδικασία, πριν ακόμα δοθεί προς αξιοποίηση σε ιδιώτη επενδυτή, ενώ την ίδια ώρα υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία ότι το τίμημα για τοΝ διαγωνισμό που τρέχει ήδη το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του λιμένα θα είναι αρκετά υψηλό.

Από το ΤΑΙΠΕΔ έχουν επιλεγεί 8 επενδυτικά σχήματα για την απόκτηση του 67% του λιμένα τα οποία έλαβαν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και απέκτησαν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτηρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες το κεντρικό λιμάνι του Ηρακλείου στα οποία βρίσκεται ο σταθμός κρουαζιέρας και ακτοπλοϊας αλλά και η διαχείριση των φορτίων θα παραχωρηθεί προς αξιοποίηση στον ιδιώτη επενδυτή που θα επιλεγεί ενώ η χερσαία ζώνη του ΟΛΗ που περιλαμβάνει το ενετικό κάστρο, τα λινοπεράματα όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών και το εργοστάσιο της ΔΕΗ, αλλά και τα τρία αλιευτικά καταφύγια στον νότο, θα περιέλθουν σε έναν νέο οργανισμό λιμένων που θα περιέχεται στη σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί την ιδια ημέρα προς τον ιδιώτη επενδυτή.

Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε λιμάνι. Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας η χερσαία ζώνη του λιμένα, που δεν δόθηκε στον προεπιλεγέντα επενδυτή, θα αποχαρακτηριστεί μέσω της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου και θα αποδοθεί στον δήμο.