ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΚΡΗΤΙΟ: Ζητούν χρήματα για τη μαρίνα

Στα χέρια του υπουργού Τουρισμού κ. Β. Κικίλια, βρίσκεται ο φάκελος που κατέθεσε η Λότζια με τον οποίο ζητά χρηματοδότηση για τη χωροθέτηση μαρίνας στο Παγκρήτιο Στάδιο. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική περίοδο χωρίς όμως να προχωρήσει σημαντικά, λόγω του εξαιρετικά σύνθετου αντικειμένου που απαιτεί μια στρατηγική  πολιτική, οικονομική και αναπτυξιακή προσέγγιση για τη δρομολόγησή του.

Ωστόσο, το τελικό ξεκαθάρισμα του αποχαρακτηρισμού του κόλπου του Δερματά ως τουριστική μαρίνα, φαίνεται ότι επανεκκίνησε το ενδιαφέρον της Λότζια προκειμένου να  ανοίξει και πάλι το φάκελο της μεγαλεπίβολης αυτής τουριστικής επένδυσης, στην περιοχή του Παγκρήτιου Σταδίου. Στη βάση αυτή η δημοτική Αρχή, προσπαθεί να δρομολογήσει εξελίξεις για να προχωρήσει  το εμβληματικό σχέδιο της δημιουργίας μαρίνας στην περιοχή του Παγκρήτιου Σταδίου.

Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο διότι στην έκταση των 80 στρεμμάτων που καλύπτουν τη χερσαία  και τη θαλάσσια ζώνη που σχεδιάζεται η επένδυση, υπάρχουν πολλά φλέγοντα ζητήματα με κορυφαίο αυτό της χωροθέτησης. Η χωροθέτηση προϋποθέτει  τη συγκρότηση ενός φακέλου που θα περιέχει ένα master plan και τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που θα πρέπει να κατατεθεί προς έγκριση στο αρμόδιο υπουργείο Τουρισμού.

Όπως είναι γνωστό, ήδη το Δημοτικό Συμβούλιο έχει προχωρήσει στην καταρχήν έγκριση και χωροθέτηση της μαρίνας στο Παγκρήτιο Στάδιο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι  θα πρέπει να προχωρήσει στην εκπόνηση μιας σειράς τεχνικών μελετών σε προκαταρκτικό στάδιο, και συγκεκριμένα, τοπογραφική – βυθομετρική αποτύπωση της περιοχής. Επίσης, προκαταρτική μελέτη λιμενικών έργων, γεωλογική, ακτομηχανική και ιζηματολογική αναγνώριση της παράκτιας ζώνης, όπως επίσης και  γεωτεχνική έκθεση.

Αντίστοιχα, απαιτείται μελέτη προκαταρτικού προσδιορισμού, περιβαλλοντικών απαιτήσεων, μελέτη οικονομικής σκοπιμότητας που θα αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθεί η μαρίνα, καθώς και τα τελικά ακριβή γεωμετρικά χαρακτηριστικά της.

Στο πλαίσιο αυτό, η δημοτική Αρχή έχει προσφύγει στο αρμόδιο Υπουργείου Τουρισμού, προκειμένου να καλύψει τους αναγκαίους χρηματοδοτικούς πόρους για τη χρηματοδότηση του φακέλου χωροθέτησης που απαιτεί τη χρηματοδότηση όλων των παραπάνω μελετών. Η εκτίμηση που έχει γίνει σε σχέση με το κόστος των μελετών ανέρχεται στα 180 χιλ. ευρώ και σύμφωνα με τη Λότζια, ο συγκεκριμένος φάκελος θα μπορούσε να καλυφθεί χρηματοδοτικά από το Ταμείο Συνοχής.

Αυτό που ο δήμαρχος κ. Β. Λαμπρινός αποτιμά είναι ότι η δημιουργία μιας μαρίνας στην περιοχή του Παγκρητίου σταδίου, η οποία θα μπορεί να φιλοξενεί για παράδειγμα  από 800 ένα 1000 σκάφη, και τη δημιουργία μιας δεκάδων συνοδών έργων και υποστηρικτικών δομών, που κυριολεκτικά θα αλλάξουν όλη τη φυσιογνωμία του δυτικού παραλιακού μετώπου του Ηρακλείου. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρόκειται για ένα αναπτυξιακό σχεδιασμό, που θα αλλάξει το προφίλ ενός σημαντικού τμήματος του παράκτιου τμήματος της πόλης και στη βάση αυτή θα πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερα προσεκτικός σχεδιασμός σε σχέση με τις χρήσεις που θα πρέπει να δοθούν. Στελέχη της Λότζια τονίζουν ότι, το Προεδρικό Διάταγμα που αναφέρει τις χρήσεις που μπορεί να έχει μια μαρίνα, αθροίζει μια σειρά από δραστηριότητες που δεν αφορούν μόνο τον τουρισμό, αλλά και το ναυταθλητισμό και γενικότερα τον αθλητισμό, ζώνες αναψυχής, καταστήματα, καταλύματα, περιοχή κατοικίας, κτήρια διοίκησης…

Όλα αυτά θα πρέπει να μελετηθούν με προσοχή και να διαπιστωθεί ποιες είναι οι κατάλληλες χρήσεις που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή. Παράλληλα, αυτό το οποίο τονίζεται είναι ότι το master plan πρόκειται να τεθεί σε διαβούλευση, ώστε να έχει τη δυνατότητα ο κόσμος να ενημερωθεί και μαζί με τους τοπικούς φορείς να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις απόψεις τους για το παρόν και το μέλλον της σημαντικής αυτής περιοχής.